Ankomst til NZ


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Christchurch
February 11th 2006
Published: February 11th 2006
Edit Blog Post

Hej Allesammen,
saa er jeg endelig kommet herned efter godt og vel 30 timers transporttid!! Fik ikke sovet meget paa turen, saa jeg tror ikke det er jet-lag jeg lider af i oejeblikket, mere et alvorligt soevn underskud... Jeg blev hentet i lufthavnen af taxa som koerte mig til mit kollegie. Et mindre problem var dog at det hele var fuldstaendig lukket da jeg ankom kl. 2 om natten, saa den flinke taxamand maatte koere rundt med mig paa universitet indtil vi fik fat i nogen der kunne ringe videre til university hall (navnet paa mit kollegie).
Til sidst kom der endelig en RA (residential adviser, hehe total felicity agtigt) og viste mig til mit vaerelse. Det ligger rigtig dejligt paa 2. sal i en af de moderne bygninger i kollegie komplekset, og det er ene vaerelse med spejl og vask, hvilket er ret store forhold hernede. Jeg kan overhovedet ikke finde rundt endnu, men jeg tror det ligger meget centralt.

Der er ikke kommet andre en mig endnu i min bygning, saa jeg er temmelig meget alene. Har heller ikke moedt min egen RA endnu, men de andre RA's har vaeret flinke og vist mig lidt rundt, men alle har travlt med at forberede til i morgen naar de andre ankommer.
Der er rigtig mange ting jeg skal have ordnet nu med bank, mobil, enrolement, forsikring og betaling, saa det bliver nok et par hektiske dage. Vil ogsaa proeve at se om jeg ikke kan faa fat i Julie, den anden danske pige der er hernede. Jeg ved nu praecis hvor hun bor.

Der er ikke rigtig saa meget mere at fortaelle endnu andet end at vejret er super laekkert med hoej solskin og varmt saa man (jeg) gaar og sveder hele tiden!!

Det var alt for denne gang, jeg skal ud og handle lidt ind...
Ps. billeder kommer foerst naar jeg kan logge min egen computer til stikket i mit vaerelse hvilket lige kraever indkoeb af forskellige maerkelig stik...

Advertisement



Tot: 0.084s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0632s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb