Luge en puzzels

February 9th 2011
Published: July 30th 2017

Geo: -44.6987, 169.133

Woensdag 9 februari

Nadat we vanmorgen Te Anau hadden verlaten, kwamen we terug in zonnig weer. Het blijft wat killig maar de lucht ziet toch al helder blauw. Het was bovendien weer een erg mooie route door het landschap waar vele scènes van de Lord of the Rings zijn opgenomen. Na wat hindernissen zoals een kudde schapen, een kudde koeien en schapen, talrijke wegwerkzaamheden, enz kwamen we tegen de middag aan in Queenstown.

Queenstown is de hoofdstad van de extreme sporten, en de plaats waar het bungee jumpen is uitgevonden. We hebben de fameuze brug gezien, maar hebben er niet aan mee gedaan.
Ik heb op het einde van de vakantie nog een sprong van de Auckland tower gepland.

We zijn in Queenstown met de gondel de berg op gegaan. Daar hebben we meegedaan aan een luge. Het is vergelijkbaar met een soort zomerrodelbaan. Je gaat met een stoeltjeslift omhoog en komt met een plat plastieken tuigje terug naar beneden geracet. Tof, ik heb het scenic en het advanced parcours eens uitgetest.

's Middags hebben we in het panoramisch restaurant onze lunch gegeten. We hadden echt een schitterend uitzicht op de stad Queenstown en het meer.

In de
LugeLugeLuge

Luge in Queenstown
late namiddag reden we door naar Puzzling World in Wanaka. Daar waren ruimtes met optische illusies en een reuzegrote doolhof. We hebben er meer dan een uur over gedaan om er uit te geraken.

Hier in Wanaka staan we nu op een schitterende camping, vanuit de achterruit van de camper overzien we de hele vallei en Lake Wanaka. Na weer een goed gevulde dag gaan we vandaag eens op tijd ons bed in. Morgen trekken we door de Alpen.

Lunch : Skyline gondola restaurant (mooi panorama, buffetvorm)
Activiteiten :
Queenstown Gondola & Luge (http://www.skyline.co.nz/queenstown/)
Wanaka Puzzlingl World (http://www.puzzlingworld.co.nz/)

PuzzleworldPuzzleworld
Puzzleworld

Doolfhof van Puzzleworld

9th February 2011

Geweldige foto's, heb ineens weer gerief om een verjaardagskaart te maken.Zalig weer precies terug vandaag bij jullie, die rodelbaan is ook wel iets voor mij, denk ik. En Frieda dat is tof zeker zo eens groter te zijn als onze Rudy! Dat wa
s wel een heel rare foto h?. Morgen de alpen in, zalig genieten van de natuur. Hier is het voor de moment ook heel zonnig weer, wel frisjes maar gene regen. Groetjes en tot de volgende x
9th February 2011

Aaaaa .... nu snap ik die facebook via iPad foto's veel beter.De luge en die weird kamer .... Echt wel de andere kant van de wereld ...Tof.Erik

Tot: 0.064s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 26; dbt: 0.0351s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1mb