Praktik: Conductive Education

February 11th 2007
Published: February 11th 2007

Livet på institutionenLivet på institutionenLivet på institutionen

Sofies kollegaer
Så er der lidt billeder fra mit praktiksted. Stedet hedder Conductive Education Wellington Trust og ligger ca 20 km nordøst for Wellington i en lille by Naenae.

Det er en lille hyggelig institution med ca 15 børn i alderen 1-8 år. de har alle hjerne dysfunktioner, pga for tidlig fødsel, stofmisbrug hos moderen, sygdom tidlig i barndommen mm. ens for alle er at de er meget fysisk handicappet. Vores job er at gøre dem så uafhængige og selvstændige som muligt, derfor går meget at dagen ud på at styrke dem motorisk på alle mulige måder. Kun to af børnene har et sprog så vi benytter os også meget at forskellige tegn og fakter. Vi er ofte på udflugter rundt i området og næsten hver dag er vi i svømmehal med børnene for at stimulere deres muskler.

Det er et meget interesant sted at arbejde og det er nogle søde kollegaer og børn. Thomas er også meget velkommen derude når han har lyst og bliver også inviteret på personaleture sammen med mig mm. Vi har feks været på en 2 dags vandretur med min vejleder og to andre kollegaer i en fantastisk flot regnskov. Det kan i også se
Livet på institutionenLivet på institutionenLivet på institutionen

Øvelser med børnene.
billeder af på bloggen.

Eksempelvis blæseøvelser
Livet på institutionen

Toilettræning foregår i dette rum.
Livet på institutionen

Sofie toilettræner en af børnene.
Livet på institutionen

Og så et smut i et muskel afslappende urte bad.
Livet på institutionen

Et hjemmelavet legetøj til træning af motorikken.
Livet på institutionen

Barnet her har ingen muskel kontrol og skal derfor placeres i en stol, der fikserer hans lemmer.
Livet på institutionen

Børn, pædagoger og forældre spiser frokost sammen.

Her er vi taget på stranden

Her er vi taget på stranden
Institutionen på udflugt

Her sidder sofie med et af børnene der har haft meningitis og derfor er blevet multihandikappet, hun har eks. ingen sprog og er blind.
Institutionen på udflugt

Drengen her er også multihandicappet.
Institutionen på udflugt

Børnene fik også følt på vandet.

Tot: 0.1s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 46; dbt: 0.0546s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb