Klar, parat boligjagt

January 28th 2007
Published: January 28th 2007

Christchurch airportChristchurch airportChristchurch airport

På vores vej til Wellington, mellemlandede vi i Christchurch, for derefter at flyve til Auckland for til sidst at ende i Wellington... på et kort er det lidt af en lang omvej, om man vil...
Her er lidt billeder fra vores boligjagt i Wellington. Vi startede ud med at bo 4 dage på hostel, mens vi gennemsøgte aviser og nettet efter en bolig. Februar er åbentbart måneden for studiestart efter sommerferien, så der var ikke meget at vælge imellem, og blandt det der var at vælge imellem, var det meste noget være L... for at sige det mildt. Desværre fik vi ikke et billede af den første "lejlighed" vi var ude at se. Lad os hellere kalde det er skur, for det var det!! For ikke at snakke om lugten af svamp. ADDDRRRR!!!!!! 1000 gange klammere end mit gamle legehus. Udlejeren mente dog en spand sæbevand kunne klare det hele.... men vi takkede pænt nej, stakkels den kinesiske pige, han fortalte havde boet der sidst!!! Vi tror ikke hun stadig er i live....

Efter at have vandret hele byen rundt i 4 dage, endte vi ud med at vælge et lille værelse på 20 km2 nær centrum af Wellington. Det pudsige var at vi så denne lejlighed den første dag vi var på boligjagt. Men der havde vi takket pænt nej, da det var for dyrt og for småt og vi var sikre på
Normadz hostelNormadz hostelNormadz hostel

Vores hjem i Wellington, mens vi søgte en mere fast boform... En lidt dyr fornøjelse der var med til at gøre os mindre kritiske med hensyn til kvaliteten af det vi søgte... :-)
det kunne gøres bedre..... Men så lærte vi da, at græsset bestemt ikke altid er grønnere på den anden side!! Vi er glade for beslutningen, da vi er tæt på centrum og har fåer venner her!!!!!! Vi har mødt 4 andre danskere i blokken, som vi specielt hænger ud med.

Normadz hostelNormadz hostel
Normadz hostel

Fine madlavningsmuligheder, hvis ellers der var noget rent køkken grej!

Socialt og hyggelige spise omgivelser!

Når noget virker tæt på, på et kort... er det altså ikke tilfældet i Wellington, med alle bakkerne...

Men udsigten er nu flot på toppen, her er udsigten over Wellington

50-70m2 for 600 dollars (2400kr.) om måneden... Der må være en hage ved det!

Fint badeværelse med vaskemaskine... det kan næsten ikke blive bedre...

Soveværelse, med tilhørende bamse...

Og køkkenet... eller hvad der er tilbage af det, pga. en mindre vandskade... vi takker pænt nej :-)

Efter at have været gennem hele udlejningsmøllen i Wellington... fandt vi frem til dette sted centralt beliggende i Wellington...

20m2 værelse med køkken og bad... undskyld flytte rodet... Vi var på dette tidspunkt stadig ved at vende os til tanken om at betale 1100 dollars (4000 kr.) om måneden for dette!

Her er det lille køkken! der er godt nok et stort fælles køkken... men vi valgte istedet at købe en lille kogeplade så vi kunne lave mad på værelset.

Vi "Lånte" et tv... så nu kan vi nyde New Zelandsk tv, hvor der næsten sendes flere reklamer end egentligt tv.

Det er nu dejligt med BBQ på toppen af ejendommen... her et billede fra Thomas fødselsdag

Tot: 0.069s; Tpl: 0.014s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0482s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb