Dinsdag 14 oktober 2014

Oceania » New Zealand » North Island » Rotorua
October 14th 2014
Published: October 18th 2014

Vandaag hebben we Buried Village bezocht. Een heel boeiende ervaring!!

Het museum is gevormd rond een dorpje dat overvallen geweest is door een vulkaanuitbarsting en in een paar uren tijd bedolven is geweest door lava-modder.

Nieuw Zeeland’s Pompeii.

Het museum is er heel goed in geslaagd om op respectvolle wijze de tragedie van toen weer te geven.

Samen met het dorp werden ook de ‘pink & white terraces’ verwoest. Een toeristische attractie van witte en roze terrassen van hot springs. Deze lagen echter recht onder de vulkaan en zijn volledig verwoest. Jammer, want als we de schilderijen ervan zagen, moet het indrukwekkend geweest zijn.

Na een uitgebreide lunch hebben we de Skyline Gondola genomen in Rotorua. Dit komt neer op een skilift (wij noemen dit de eitjes) naar een panoramisch overzicht over lake Rotorua. Eens boven konden we ook een Nieuw Zeelandse Wine Tasting doen. Was bijzonder leuk.

Tot: 0.094s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 48; dbt: 0.0413s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb