1000 km punktet

Oceania » New Zealand » North Island » Rotorua
February 12th 2006
Published: February 12th 2006

Auckland til Rotorua

Nu har vi endelig fundet en computer saa vi kan faa fortalt lidt om hvad vi har oplevet.
Vi var hos familien Holm en dag efter vi havde koebt vores bil. Her fik vi alt hvad vi skulle bruge, baade mad og gode raad. Meget gaestfri mennesker.
Den naeste dag korte vi ikke saerlig langt for der skulle vi bare hurtigst muligt finde et sted at se Superbowl. Kampen blev set paa storskaerm paa en pub i byen Orewa. Hvilken fantastisk kamp, og et storartet resultat. Steelers styrer!! Vi overnattede paa en parkeringsplads taet ved havet (maaske ikke helt lovligt, men hvad...).

Saa var det paa tide at komme nordpaa. Det store maal var spidsen af nordoeen, Cape Reinga. Vi holdt dog en dags pause i den smukke kystby Paihia (se billederne).
Den foelgende dag tog vi saa hele vejen til toppen af "pop'en". De sidste 20 km til Cape Reinga var meget darlig grusvej som Murphy dog klarede upaaklageligt. Vi saa fyrtarnet og de fantastiske omgivelser som der blev taget mange billeder af. Vi vendte saa kajakken og korte sydpaa af vestkysten hvor Ninety Mile Beach straekker sig. Vi var lige ude at vende paa stranden som var fuldstaendig ubefolket. Utroligt naar man har saa meget strand.
Skyggerne var ved at blive lange saa vi maatte videre til et sted hvor vi kunne overnatte.
Det blev saa byen Ahipara hvor vi fandt en MotorCamp med naerliggende golfbane.
Den naeste dag proevede vi kraefter med den blaesende, raa links-bane i bedste skotske stil. Det var en god oplevelse, specielt den maade folk modtager een i golfklubben. Intet fisefornemt her.

Vores naeste store maal var Coromandel Halvoeen som er kendt for sine hvide sandstrande og den helt unikke Hot Water Beach (kogende vand et spadestik nede i sandet).
Efter et ophold i byen Warkworth ankom vi fredag aften til en MotorCamp i Whitianga paa oestsiden af halvoeen. Det var derfor foerst naeste dag at vi kunne udforske de smukke strande og bjergformationer. Foerst var vi ved Hot Water Beach. Vi havde naesten opgivet haabet om at finde noget af det skoldhede vand, da det pludselig stroemmede op mellem Andreas's taer. Derefter valgte vi at se det hele ude fra havet i en guidet havkajak-tour. Det var spaendende og vejret var som vores guide udtrykte det : "Awesome, dude!!"
Om aftenen indsaa vi, at vi havde misset en dag. Det var ikke fredag som vi troede men loerdag, og vi var havnet byen uden natteliv, Hahei. Trist maade at fejre weekenden paa.

Nu er vi saa ankommet til lugtens by, Rotorua, som paa grund af megen termisk aktivitet er indhyldet i en tung dunst af raadne aeg(det er nu svovl, men hvem ved hvordan det lugter?).
Vi har parkeret Murphy i en Holiday Park (campingplads) lidt uden for centrum. Vi vil saa senere proeve at overbevise os selv og Rotorua byliv om at det er loerdag.

Haaber alle har det godt derhjemme.

Mads og Andreas

12th February 2006

herlige billeder
Dejligt at høre og se billeder fra jeres første uge.Det ser bare fantastisk ud.Vi glæder os til at følge med på turen.Vi tager til Norge i dag,men måske er der mere nyt når vi kommer hjem.K.H.Kjeld og Lillian
13th February 2006

LP hellebaek
Hej drenge. Godt at se at det gaar jer godt. Fantastiske billeder. Fedt at Holms tog godt imod jer. Jeg vil foelge jeres rejse med spaending. Vi satser paa selv at goere det sammen en dag. Vi vil jo ogsaa gerne besoege "the Holms". Mange rejsehilsner fra Lotte og pas godt paa jer selv
16th February 2006

Hilsen
Hej Andreas og Mads Vi har lige læst Jeres sidste beskrivelse fra den 12. feb., det lyder jo helt fantastisk. Billederne er jo nærmest som taget ud af en eventyrbog. I har allerede oplevet og prøvet en del på Jeres rejse med Murphy, indtil nu har hverken turen/oplevelserne eller bilen svigtet Jer.(kan vi fornemme) I ønskes fortsat en fantastisk rejse. Hilsen fra de fem på Lærkevej.
17th February 2006

Kære Mads. Flemming har givet os linket til jeres hjemmeside. Det er altid så inspirerende at læse om hvad der sker ude i verden! Allerførst tillykke med fødselsdagen som du lige nåede at fejre inden du tog afsted, og som vi ikke nåede at lykønske dig med. Men det gik jo alligevel!. Dejligt at læse og se lidt om hvad I oplever. Billederne er en sand fornøjelse - er det dig Mads? Her er det snevejr lige nu, men det er lysere, så foråret er ved at være på vej. Man kan godt blive lidt misundelig ved tanken om de lange strande, men det bliver vel også sommer her. Fortsat god tur Hilsen Hanne og John
19th February 2006

Alle velhjemme fra Norge og Østrig.
Hej "Drenge". Alle er vi kommet hele hjem fra "skiturerne",det første vi gjorde var at se om der var nyt fra jer.Ak! der er åbenbart langt mellem internet cafeerne, men det siger vel også noget om landet.vi venter spændt på at høre nyt.Nikolaj er vist blevet en "haj" til offpiste.K.H.os alle 3

Tot: 0.15s; Tpl: 0.012s; cc: 14; qc: 58; dbt: 0.0822s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb