Raglan & Hamilton

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Hamilton
March 8th 2012
Published: March 8th 2012

Vanuit Tongariro besloten we richting Raglan te rijden. Na een dagje slenteren door het stadje was het de bedoeling dat Jan , surflessen ging volgen. We besloten de dag nadien de surfshops af te lopen en er de goedkoopste uit te kiezen. Helaas strooide de regen wat roet in onze plannen en kwam het surfen er niet van. We stonden wel op een leuke camping (eigenlijk een parking van een wandeling) met zicht op zee. Daar leerden we 2 leuke Duitsers kennen, we deelden ons eten 's avonds en spraken af om de wandeling naar de top van de berg te doen 's morgens vroeg. De Duitse mensen zeiden tegen ons 'we willen vroeg op staan, want het is een lange wandeling. Is 7 uur 's morgens goed?'
Wel euh, we hadden niet veel keuze dan ja te zeggen. Om 7 uur liep onze wekker af maar geen één van de Duitse mensen was wakker. Rond 10 uur 's morgens zijn we dan op hun raam gaan aankloppen en hebben we terug aangezet richting Hamilton. We hadden geen zin meer om nog uren te wachten tot de regenbui over was.

In Hamilton was de bui over en besloten we de Hamilton Gardens te bezoeken. We zagen verschillende aangelegde tuinen (tuinen van over de ganse wereld). Nee geen typisch Belgisch tuintje gezien met lelijke kabouters en andere rare postuurkes, maar wel prachtige Japanse en Chinese tuinen, Italiaanse sfeertuinen, permacultuur tuin (wat voor ons het meest interessante was natuurlijk!) én de groententuin van het restaurant in het park. Er stonden gelukkig nergens camera's dus hebben we wat kruiden geplukt voor bij onze lunch.

Na ons middagdutje gingen we naar het centrum. We parkeerden onze wagen en Jan stelde vast dat hij maar 1 sandaal had. Blijkbaar had hij zijn schoenen tussen de autodeur gezet toen we sliepen omdat de schoenen te hard stonken. De deur was dichtgesmeten en zijn ene sandaal was eruit gevallen.
We besloten terug te rijden en inderdaad, de sandaal lag er nog! Gelukkig moesten we dus geen andere dure sandalen kopen...:-)

Tot: 0.079s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 25; dbt: 0.0493s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb