Een nieuw jaar(tal)


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Coromandel
January 5th 2004
Published: May 13th 2006
Edit Blog Post

Een gelukkig nieuwjaar voor allen!

Bij ons thuis in Goor (voor insiders: “He, grappig dat je het zegt, daar heb ik 18 jaar gewoond.”) hadden we altijd een ritueel tijdens de overgang van het ene naar het andere jaar. Ik kan me er veel van herinneren en het brengt een glimlach op m’n gezicht. Soms vind ik het jammer, dat die tijden voorbij zijn. Dat is iets wat tijd doet, het brengt verandering met zich mee, nietwaar? En daar hoef je zelf niets voor te doen.

Op zo’n 2.5 uur rijden van Auckland is de Coromandel Peninsula. Zo dicht bij de stad, maar oh zo anders. Heuvelrijk, veel bomen, prachtige stranden en slechts een paar wegen door dit grote gebied. Hier heb ik met 2 Nederlandse vrienden nieuwjaar doorgebracht. We konden overnachten bij een vriend van een vriend zeg maar. Dus met zo’n 10 anderen hebben we de laatste uren van 2003 doorgebracht. Om 23:45 gingen we echter met z’n drieën naar het strand om het vuurwerk te bekijken. Meer mensen waren op dat idee gekomen zagen we. Voor drinken op het strand krijg je hier een dikke boete, maar wij zijn Nederlanders… Fles mee, politieagent omzeild en een plekje gezocht. Of we gedronken hebben? Dat laat ik in het midden, haha.
Een dag later ’s avonds naar een strand op zoek naar de hot pools. Blijkbaar kun je bij low tide op een bepaalde plek een gat graven en het water onder dat zand is warm/heet. Het werk was al voor ons gedaan, dus de schop hadden we niet nodig. Dus dat spreekwoord klopt weer! Lekker liggen en spelen met zand en water. Kortom, het waren 2 ontspannen dagen.

Ik zit in “mijn” kamertje in Auckland bij familie en kijk naar buiten. Volop zon, een mooie blauwe lucht en in de wolken zie ik geweldige vormen. Wat ik o.a. mooi vind in NZ zijn de vele kleuren. Zelfs in hartje zomer is veel vegetatie kleurrijk. De meest bomen zijn evergreen (at ik wel eens tijdens pauzes op de basisschool), dus het hele jaar door groen. 1 Van de activiteiten die we met kids doen bij de YMCA is ze op basis van een schilderskleurenkaart (bijv. 6 verschillende kleuren groen) matches laten zoeken in de natuur. Fascinerend om te zien hoeveel kleuren de natuur te bieden heeft; veel meer dan de schilder kan ik je vertellen!

Woensdag vertrek ik naar Chch om donderdag weer met werk te beginnen. Op het nieuws zag ik gisteren, dat het in die omgeving de laatste dagen zo’n 35 graden Celsius was. Standaard uitrusting zal dus zijn: zonnebrand, zonnebril, petje, veel water, shirt lange mouwen!

Right-di-ho, here I go,

Robbie :-)


Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement



Tot: 0.055s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0267s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb