Coromandel - Fieldtrip & research met C.

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Coromandel » Hahei
July 16th 2011
Published: September 3rd 2011

Hoewel het hier nu volop winter is, valt het weer super mee
Los van de erg koude avonden en nachten (mede vooral door de erg weinig geïsoleerde huizen, ze zijn niet meer dan een houten frame met wanden en ramen van enkel glas) is er van winter weinig sprake! Noem het eerder herfstig. Ik zat vorig weekend zelfs een uur of 2 in mn T-shirt in mn strandstoel buiten in de zon lekker te lezen :D
Dit weekend was zelfs nog beter: Chris moet om de 2 weken veldwerk doen op zn researchstrand, 2 dagen lang opmeten van de hoogtes van de duinen tot zo ver mogelijk in het water. Hij kan dat alleen doen wanneer het laag water is, dus die dagen verschuiven wat. Aangezien het deze keer op zat en zondag viel, ging ik nog ns mee (anders doet hij dat met 2 andere betalende assistenten). We hadden ons op het ergste voorbereid ttz onze meest winterse kledij uitgezocht + de tot op heden nog niet aangeroerde winterjas omdat we van net na zonsopgang tot late namiddag op het strand bezig zouden zijn é
Maar niets van mn gevrees bleek waar: het waren 2 uitmuntend zonnige mooie 'warme' dagen! Zo lekker zelfs dat ik halfweg de voormiddag al in T-shirt bezig was en op het luch uur zowaar besloot in bloot bovenlijf verder te doen... Zalig!! :D
4 seasons in 1 day want savonds bleek het elektrisch deken alweer van onschatbare waarde in die barkoude backpackers.
Wegens een niet werkende verwarming in de eetkamer werd het een 6.30am ontbijt met muts en winterjas. Grrrrrrrrr Maar ook dag 2 werd stralend en dus verder geen gezeur ;-)

Ooh ja, Paianui kan zo'n beetje doorgaan voor het Zoute van Nieuw Zeeland. Protserige grote villa's en in het midden van het dorp een landingsbaan voor de privé vliegtuigjes, die netjes in de achtertuin geparkeerd worden...
Wel maf zo af en toe ns een vliegtuigje uit zee zien komen en rakelings over het strand vliegend de landingsbaan op.

Tot: 0.048s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.028s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb