Tussen de koeien en de bonen...

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Bay of Islands » Paihia
December 10th 2007
Published: December 10th 2007

Hallo beste allen,
dan maar eens een verslagske in het Nederlands (kwestie van 1 taal toch nog onder controle te houden).
Marian (belgie), Anna (Duitsland) en ikzelf zijn juist terug van een weekje WWoofing. Dat komt ongeveer
neer op 4 uur werken per dag in ruil voor een goed bed en een overload aan eten!
We werkten in het Antara Retreat in Wellsford (ongeveer 1.5u ten noorden van Auckland).
Iedere dag andere jobkes zoals: garden work, mulching, chopping wood,... en na een tijdje..
hadden door dat ik ergens in mijn verste achterhoofd ook wat architectural skills had, die ze gratis konden uitbuiten..
Dus.. Barbara mocht het tweede verdiep van de woning ontwerpen..(+-300m2). Ze hadden het eerste deel reeds volledig
zelf gebouwd en hadden nu wat ideen nodig voor het tweede deel. Maar aangezien het redelijk primitief was en autocad niet
echt is doorgedrongen tot de noordelijke contreien van Nieuw-Zeeland, ging ik dus aan de slag met 1 roze latje van 30 cm
en 1 roze potlood..(Back to the roots, zou Kersten zeggen)! Maar goed, laat ons zeggen dat ze vrij content waren (godzijdank zijn leken
in architectuur heel gemakkelijk impressed!).
Verder kregen we dus heel gezond eten, in ruil voor de
Relaxing on the beachRelaxing on the beachRelaxing on the beach

Jose, Anna, Marian
geleverde arbeid. HEEL gezond! Een beetje te gezond voor mijn darmen (griet,
fieke en heidi: remember het station in Belgrado?). Vooral veel bonen, ajuinen, look, havervlokken,...kortom alles wat mijn innerlijke
winderheid serieus aanwakkerde, u snapt het plaatje. En vooral GEEN vlees, wat carnivoor-minded barbara even afkickverschijnselen ontlokte. Maar goed, ondertss heb ik mijn schade wat ingehaald.

Gisteren reden we dus met de auto (van Anna) richting noorden nr Paihia, wat normaal het oord van zeilen, surfen, dolfijnzwemmen, vissen,..
zou moeten zijn.. Maar het regende, dus beslisten we na 1 nachtje (karaoke included!) om weer wat te gaan WWoofen, in afwachting van beter weer. Dus nu worden we verwacht in Kaeo (nog een uurtje meer nr het noorden) waar we wederom zullen ondergedompeld worden in een wereld zonder telefoonconnectie en internet. Maar we zijn er klaar voorrrrrr...
Hier enkele foto's:

12th December 2007

Het ziet er allemaal zeer leuk uit Barbara! Hopelijk kun je nog eens surfen ;-) Groetjes Fred
27th December 2007

EEEEEEEEEiiii!
E per noi nonc'รจ italiano???Accettiamo pure l'inglese, ma ancora non ho imparato il fiamingo, eh! ;)

Tot: 0.107s; Tpl: 0.013s; cc: 12; qc: 55; dbt: 0.0772s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb