Karratha / Dampier - Praktische Informatie

Oceania » Australia » Western Australia » Karratha
November 18th 2006
Published: November 18th 2006

We overnachtten in het Dampier Transit Caravan Park op de The Esplanade, in Dampier
Tel: 08 - 9183 1109
Ligging: buiten het centrum van Dampier, met zicht op de pier waar ijzererts op grote zeeschepen wordt geladen
Prijs en wat inbegrepen: 25.1$ voor een powered site voor 3 personen
Persoonlijke beoordeling: Het is een kleine camping met slechts 17 standplaatsen, waar je maximaal 3 nachten mag blijven staan. Er is geen kampeerkeuken, wel propere toiletten en douches, en de gebruikelijke wasmachines. Het is er zeer rustig, er waren bijna geen andere gasten.

Het Visitor Centre van Karratha sloot op die zaterdag in november om 12h op de middag, in folders werd vermeld dat ze tot 14h zouden open zijn. Gelukkig konden wij om 5 voor 12 nog net binnenwippen, en informeren naar mogelijke uitstappen voor de volgende dag.
Internet zou ter beschikking zijn op weekdagen, bij Karratha Outdoors & Dive Centre, Warambie Road, Tel 08 - 9185 2299.

We maakten een boottocht met een zeilschip, langs de kust van het Dampier schiereiland. We vaarden naar het eiland Mallus, op de heenweg kwamen we langs de ijzerertspier en de overslagplaats voor vloeibaar gas. We stopten onderweg om te snorkelen, terwijl wij vissen en wat koraal bekeken hakte de skipper enkele oesters voor ons los, die werden supervers opgegeten op de boot. Voor het eiland konden we nogmaals snorkelen, we gingen ook een kijkje nemen bij de eenvoudige shacks (barakken die uitgerust zijn als eenvoudige weekendverblijven) die daar oogluikend toegelaten worden op de onbewoonde eilanden. Tijdens de terugtocht maakten we een laatste zwemstop.
We maakten de uitstap met “Discovery Sailing Adventures”, E-mail: beaumont2@westnet.com.au, we boekten via Tel 040 880 1040, we betaalden 70$ pp voor een trip van 9h tot 16h, deze vertrok vanaf de pier op de jachthaven van Dampier. Je moet zelf je lunch en je drank meebrengen. Het was een zeer aangename, ongedwongen uitstap op kleine schaal (6 deelnemers die dag), een echte aanrader, maar de skipper is enkel lokaal gekend.

Tot: 0.369s; Tpl: 0.009s; cc: 27; qc: 133; dbt: 0.2094s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb