Fremantle #2


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Western Australia » Fremantle
December 26th 2008
Published: December 26th 2008
Edit Blog Post

Jeg har faaet et job i "Fremantle Sailing Club" som tjener og et andet job paa "Salt On The Beach". Tjenerjobbet kraever nystroeget skjorte, bredt slips og pudsede jakkesaets-sko og stedet er alt for posh efter min smag, saa jeg holder fast i det andet job. Indretningen i sejlskibsklubben er holdt i flot sen80'er Stena Line aestetik med monogrammer i gulvtaeppet og blankpolerede egetraespaneler paa vaeggene. Det er ekstremt dyrt at faa en kajplads til sin yacht, og der er bare noget galt med luften paa stedet. Kokken vil ikke lade os spise noget af maden der er tilovers for det skal smides ud. Saa ligner jeg desuden ogsaa en offentlig ansat paa vej til julefrokost naar jeg staar i mit outfit, og det kan jeg ikke lide.
Det andet sted derimod er jeg ret vild med. Det ligger i vandkanten og hver eneste aften er der solnedgang over det Indiske Ocean, krydret med champagne og oesters. Stedet er udenfor, men overdaekket med hvidt bardunstof/cirkusteltstof saa solen kun skinner ind de sidste 2 timer af dagen. Chefen er tosset med saadan noget chillout-lounge musik, saa det er virkelig rart at vaere paa arbejde. Der er bare en rigtig laekker stemning og der har uden tvivl vaeret en dygtig arkitekt paa at goere stedet helt rigtigt “overklasselaekkert”. Paa stranden kan pigerne lave en "Halle Berry i James Bond-film" opstigning af vandet, og gaa direkte ind og bestille en Strawberry Daquiri. De elsker det og vi elsker det. Naar vi holder pause kan vi lige tage os en svoemmetur efter den gratis pizza, det er ikke ringe!.. Jeg har faaet lov at staa i baren og den 1 Januar spiller Fedde Le Grande fanme!. Jeg ved ikke hvordan de har skaffet ham, men paa Roskilde Festival i aar maatte de aflyse koncerten da der var alt for mange mennesker i teltet (et telt med en kapacitet der er flere gange stoerre end The Beach Bar's.. Jeg glaeder mig som et lille barn til den koncert. . Saa jah, jeg er godt tilfreds med arbejdssituationen nu.. Nytaarsaften arbejder jeg ogsaa, hvilket selvfoelgelig er lidt nederen, men der er alligevel ikke noget fyrvaerkeri her, og saa kan det jo vaere ligemeget jo. Dj'en som spiller nytaar er Gilles Peterson fra BBC1 som vist er virkelig kendt, men det skal jeg ikke kunne sige noget om, men derfor foeles det alligevel godt at namedroppe lidt..

Kitesurfingen gaar rigtig godt og stadig med en stejl indlaeringskurve. Jeg kan lave alt det grundlaeggende undtagen et Big Air hop, som er naar man mister vandkontakt i +5 sekunder og kommer op til 30(!) meter op i luften.. Men det skal nok komme med tiden. Her den anden dag var der store boelger og jeg surfede rundt mens jeg var i mine egne tanker da der pludselig er en skygge i vandet foran mig. Jeg bliver raedselsslagen og vender kiten saa jeg kan komme ind mod land mens jeg har oejnene stift rettet paa den sorte plet der bliver stoerre og stoerre. Jeg tror jeg taenkte noget i stil med "detenhajdetenhajdetenhajdetenhajdetenhaj" da den bryder overfladen og stikker sit hovede op - og det er en fucking sael! ! ! . den er kun 2 meter fra mig og ser ret nysgerrig ud, men hold kaeft jeg var sur paa den... I gaar lukkede de Cottesloe-stranden paa grund af haj-alarm, men risikoen for at blive bidt er selvfoelgelig langt mindre end at blive slaebt ind over land af kiten og mange andre potentielle livsfarer. Faktisk er de fleste skader uheld fra boardet naar man taber det. Mit favoritspot at surfe er ogsaa stedet hvor en fyr blev slaebt ind over land og draebt af en bil, men alle ulykker der sker er naar folk ikke foelger retningslinierne, og da jo er lidt af en toesedreng skal jeg nok flyde ovenpaa.

Jeg flytter her om et par dage da jeg er blevet traet af “The Old Firestation”. Folk stjaeler og jeg fik mit australske kreditkort stjaalet foer jeg havde sat nogen penge ind! ! flot lavet tosse.. Saa har jeg ogsaa faaet stjaalet en halv pakke smoer, 17 skiver skinke, noget maelk, en helt ny Colgate (fanme 35 kr i supermarkedet) og min mobiloplader (men jeg skrev en sur sur note paa opslagstavlen, og opladeren dukkede op paa gulvet foran - nice).. Jeg har tabt mit koerekort hvilket jeg er uendeligt traet af, og i det hele taget burde jeg leve i en autistisme-agtig repetetiv dagligdag i en beskyttet bolig, men jeg er ret sikker paa det her er sjovere end det.. Nah jah -tabt og fundet min doernoegle, glemt og fundet min sikkerhedsleash til dragen.. Jeg er naaet til en dybere forstaaelse af, at hvis det ikke er "ment to be" med mig og ejendele, saa mister jeg dem inden for 24 timer af anskaffelsen.. Rigtig laekker kasket, min mobiltelefon.. Absolut stoerste og eneste rigtige bekymring for mig, er at jeg er saa uendeligt daarlig til at passe paa mine ting.. Mobilopladeren blev laant en nat, af en eller anden australsk gut som var virkelig virkelig fuld af tyrelort.. Han var ordentlig fuld, og havde ikke mere stroem paa mobilen og ingen toge gik laengere og bla bla bla bla.
-"Fint nok , jeg laaner dig min oplader, men vil du ikke nok love ikke at stjaaele den tak . Jeg har brug for den, og jeg har ikke penge til en ny.."
-"okay og mange mange tak og vil du have mine solbriller i pant , de er 200 dollar og bla bla bla..."
-"Nej det er ok - bare laeg min oplader her paa det her bord naar du har faaet stroem paa din mobil. godnat.."
Naeste morgen laa opladeren selvfoelgelig ikke paa bordet, og jeg var saadan lidt smaagnaven, indtil senere paa dagen hvor det viste sig at rengoeringsmanden (en 41 aarig Kiwi der har backpacket de sidste 20 aar) havde fundet opladeren og lagt den ovenpaa moenttelefonen. Jeg lunter glad ind til moenttelefonen for at finde ud af, at en af de andre beboere her, havde set sit snit og nappet opladeren ! ! !... Naah moralen er nok bare at man ikke maa stole paa nogen mennesker under nogen omstaendigheder og livet skal leves bittert..

Oel.
Af en eller anden grund er oellerne her dyrere end hjemme i Danmark!!.. Goddammit! Mit yndlingssted her er en bar bygget ind i et bryggeri.. Man kan gaa rundt og besigtige hele brygprocessen mens der spiller rigtig laekker funky jazz live.. Og saa er oellene virkelig gode - det hedder “Little Creatures”, og saa er der smaa engle som drikker oel paa maerkaten. jeg elsker det.
Billigste oel er “EMU” som ganske vist smager af emu. En raadden oel.

Opdatering: koerekort er nu fundet - Det laa i den butik hvor jeg koebte et par cowboystoevler i julegave til mig selv fra mine foraeldre. Men nu er min doernoegle vaek igen..

51 dage i Australien
5 antal enkelt-sokker jeg har tilbage
1290 Pris i Dollar jeg har brugt paa kiteboarding-gear indtil videre. Auch!
5 forskellige jobs proevet indtil videre
74 Ca. antal km jeg har bevaeget mig vaek fra lufthavnen
154 Ca. antal km jeg har bevaeget mig op og ned af kysten paa mit board
30C gennemsnits-dagstemperatur her om sommeren.
+200 antal HK den bil jeg koeber skal have
128 toast spist indtil videre
2 oesters smugspist paa sejlklubben (jeg kan ikke lide oesters)
3 Glas dyr champagne smugdrukket (det kunne jeg til gengaeld godt lide - men som sagt er jeg en toesedreng)
4 Liter goon drukket
6452 antal sange paa min Ipod. Det hele skal hoeres igennem.
32 timer brugt paa internettet. Mindst.
3 antal gange jeg har vasket toej
45 film set paa hostellet.
7 minutter jeg har kigget tv
26 gange jeg har snydt mig med toget
2 aviser hurtigt bladret igennem
22 Liter juice drukket. Jeg drikker virkelig virkelig meget appelsinjuice.
18 Perfekte solnedgange iagttaget
2,645,615 km² land som udgoer Vestaustralien!!! dvs at her er
4 gange saa stort som staten Texas.
248 Kaempe-yachts der ligger til kaj i sejlklubben. Hvad er ideen hvis alle andre ogsaa har en!??

Ok nu fik jeg lige lavet verdens laengste opdatering ud af meget faa oplevelser, men hey - internettet er gratis lidt endnu, jeg skal naa at udnytte det! Godt nytaar til alle der er naaet saa langt ned i teksten. Godt gaaet. Jeg kan iovrigt sige at jul her var en succes. Brugte den 24 Dec paa vandet, og efterfoelgende paa en fest med rigtig god mad og masser af oel. Dagen efter grillede vi i nogen gode venners baghave og tog paa stranden. Og den 22 Dec var vi ude og cliffdive dvs hoppe i floden fra en klippe. . Tiden har besluttet sig at tage en regulaer travspurt, og jeg kan slet ikke fatte at det snart er 2009. Saa jah, vi ses lige om hjoernet, er paa fynsk muld ihvertfald den 16 Maj.

Advertisement



Tot: 0.156s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0379s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb