Coral Bay - Praktische Informatie

Oceania » Australia » Western Australia » Coral Bay
November 26th 2006
Published: November 26th 2006

Dit is een puur toeristische bestemming, met een groot Backpacker Hotel, 2 campings en een winkelcentrum.
Een prachtig strand, met schaduwafdakjes, toiletten en douches, en een visreinigingsplaats.

Hier overnachtten we in het Bayview Coral Bay Holiday Park - PO Box 611 - Claremont WA 6910
Tel: 08 - 9385 6655; after hours: 08 - 9942 5932; www.coralbaywa.com
Ligging: aan de hoofdstraat die langs het water loopt, ter hoogte van het winkelcentrum
Prijs en wat inbegrepen: 26$ voor een powered site voor 3 personen. Er was geen wasplaats, geen kampeerkeuken, wel BBQ’s. Drinkbaar water kon enkel per fles van een kraan getapt worden. Goede douches en toiletten met halfzout water.
Persoonlijke beoordeling: Camping met beperkte mogelijkheden, bedoeld voor wie op strandvakantie komt. Er is ook infrastructuur om groepen jongeren (schoolreis, kamp) te ontvangen.
Praktisch: De camping heeft zijn eigen traveloffice, waar ze hun eigen en andermans tours verkopen. Wij boekten hier onze “Manta tour” Openingsuren traveloffice: 8h tot 17h
In het winkelcentrum tegenover de camping, zijn een supermarkt, een bakker, een souvenirwinkel, een fotograaf en 2 touroperatoren, waar je allerhande tours kan boeken. Eén van hen opereert een klein Internetcafé, met een paar echte computers. Alles loopt hier een beetje door elkaar: we kochten een zwembroek bij de fotograaf omdat de souvenirwinkel enkel dameskledij verkoopt, en het boekingskantoor niet de juiste maat van zwembroek had!

We probeerden ook te snorkelen vanop het strand, vlakbij de campings, het koraal lag echter te ver, en de stroming was te sterk. 1 à 2km verderop zou een betere plaats zijn, maar die hebben we niet uitgeprobeerd.

We deden de “Manta tour” van “Coral Bay Charter & Glass Bottom Boats”. Deze kostten 110$ pp (99$ voor wie logeert op de Bayview camping), hij duurde 4u30. Reserveren kan via Tel 08 - 9942 5932 of via bayview.coralbay@bigpond.com
Een spottervliegtuigje zoekt op waar een mantarog zwemt, en geeft dit door aan de skipper. Op de boot is een zwembegeleider en iemand die op de boot blijft. Je krijgt heel specifieke instructies, wanneer je het water in mag, dat je zeer snel moet zwemmen tot bij de rog, en dan achter de gids blijven en zijn bevelen opvolgen. Je krijgt snorkel en zwemvliezen, eventueel een reddingsvest ter beschikking. Wij hebben 2 verschillende roggen kunnen zien en volgen, tot zij aan hoge snelheid wegzwommen. Daarna bracht de boot ons naar een verblijfplaats van zeeschildpadden, deze kan je vanop de boot echter alleen zien indien ze vlak bij het wateroppervlak komen. Tot slot werden we naar een geweldige snorkelplaats gebracht, en kregen uitgebreid de tijd om daar rond te snorkelen. Er was koffie, thee en koekjes voorzien wanneer je het water uitkwam.
Deze organisator biedt ook een tochtje met glasbodemboot aan (1 uur - 29$) of een snorkeltocht vanop een glasbodemboot (2 uur - 39$). Er was weinig volk in november, tours konden enkel doorgaan indien er voldoende inschrijvingen waren.

Tot: 0.338s; Tpl: 0.015s; cc: 29; qc: 132; dbt: 0.1696s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb