Broome - Praktische Informatie

October 26th 2006
Published: October 26th 2006

We logeerden in de Kimberley Klub YHA - 62 Frederick Street - Broome 6725 WA
Tel: 08 - 9192 3233. 1800 004 345
Ligging: Ten zuiden van de luchthaven, bijna op wandelafstand
Prijs en wat inbegrepen: 75$ voor een 3-persoonskamer zonder badkamer.
Persoonlijke beoordeling: Een erg drukke en lawaaierige jeugdherberg, met een prachtig zwembad. De kamers zijn luchtig, hebben een grote ventilator, en een airconditioning die op munten werkt. Goede douches, sanitair en wasgelegenheid.
Praktisch: Je kunt er Internet gebruiken: 6$/u of 10$/2u? Je kunt je laten ophalen op busstation of luchthaven.

In Broome verbleven we ook in het Vacation Village Caravan Park - PO Box 1545, Broome WA 6725
Tel: 08 - 9192 1057, www.broomevillage.com.au
Ligging: enkele km buiten het stadscentrum, richting haven. Er komt een stadsbus langs, maar die is duur en rijdt weinig frequent.
Prijs en wat inbegrepen: 37$ voor een ‘powered site’ met eigen badkamer, voor 3 personen. Wegens onderhoudswerken aan de sanitaire blokken (buiten seizoen) waren er geen gewone powered sites ter beschikking. Je kon er Internetten aan 8$/u, zowel met je laptop als met een Internet automaat.
Persoonlijke beoordeling: Zeer verzorgd Caravan Park, waar zeer veel holiday workers logeren.

China Town is het oudste en ook meest toeristische deel van Broome. Hier vind je allerlei winkels, een supermarkt, bottleshops, restaurants, bars en Internet cafés. Dit is op wandelafstand van de jeugdherberg.
Het Boulevard Shopping Centre (met Woolworths) is open van 8h tot 20h. De Coles in het Pasepaley Shopping Centre in China Town is 24h per dag open.

We bezochten de Willie Creek Pearl Farm om wat bij te leren over het kweken van parels. We werden opgepikt op het Caravan Park en ter plaatse gebracht met een 4x4 bus. We kregen een uitgebreide technische uitleg over de operatie van oesters, daarna werd ons vanop een boot getoond hoe de oesters ophangen in het water en hoe ze schoon worden gehouden. Tenslotte kwam er uitleg over het onderhoud van parels, en was er mogelijkheid tot kopen. Tussendoor kregen we drank en versnaperingen. De ganse uitstap duurde 4 uur en we betaalden er 65$ pp voor. Toen we ons ongenoegen uitten over de snelheid en onverstaanbaarheid van het Australisch tijdens de technische uitleg, kregen we de tekst in het Nederlands aangeboden. Het was in ieder geval de moeite waard.

Tot: 0.136s; Tpl: 0.019s; cc: 10; qc: 25; dbt: 0.1074s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1017.8kb