Uluru revisited / the Grampians

Oceania » Australia » Victoria » Port Fairy
January 9th 2009
Published: January 9th 2009

Uluru in the evening sunUluru in the evening sunUluru in the evening sun

Uluru in the evening sun
Hi again everyone,

sadly enough heb ik mijn wederhelft moeten achterlaten in Sydney, nog 10 dagen wachten voor ik Anouk terugzie in chilly Belgium!
Newcomer on the block is m'n pa, die de volgende week zal meereizen van Sydney over Uluru naar Melbourne en via de Grampians, de ocean road via de kust en de Blue mountains weer richting Sydney.
Zoals de mensen die Herman Remmerie kennen al geraden hebben, zal het tempo aanzienlijk stijgen en worden idylsche stranden vervangen door actie en auto's.

first stop is Uluru and the Olga's again, zodat ook papa deze kiezel kan bewonderen.
Maar exact hetzelfde krijgen we niet te zien: ditmaal schijnt de zon broeierig hard, en krijgen we wel een prachtige zonsondergang voorgeschoteld. Uluru ziet er gans anders uit! Ook de Olga's schitteren opnieuw.
De volgende ochtend is het plan om deze rots te beklimmen, maar de luiheid in mij overwint het voorlopig van de avonturier en ik beslis 'uit te slapen' (vanaf nu is dit dus tot half 8, tegenover de 11u van voordien 😊
Papa trekt er dus aleen op uit (4u sochtens) but due to strong winds is de klim gesloten en zat er niets anders op dan
Rocking the GrampiansRocking the GrampiansRocking the Grampians

Rocking the Grampians
terug te keren.

Owke, next stop is Melbourne, via Alice Springs.
Vlug de plannen gewijzigd vanop de luchthaven om Melbourne zo goed als te skippen en een dag in the Grampians in te lassen. Good choice blijkt want de uitzichten zijn, jep alweer, adembenemend!
Savonds komen we toe in Halls Gap, een dorpje in het hart van dit national park. Na een stevige lasagna, pizza, en 2435 brochures is de conclusie dat we de dag erop gaan mountainbiken.
De volgende ochtend is de verhuur nog dicht om 8u, dus rijden we eerst via een heerlijk kronkelende berweg tot een aantal prachtig mooie uitzichtpunen.
First on the list is 'the balconies', die je na een wandeltocht (jogtocht in dit geval) bereikt.
Herman does the Sauwen move on the rocks and we're off again.
Next on the list zijn de McKenzie falls. Dit is een prachtige waterval verbogen tussen de rotsen van het park, de foto's laten je alvast meegenieten!!

Daarna onszelf eens goed afpeigeren op de mountainbike. No pictures here, maar het zanderige parcours was absoluut de moeite!! na 4 weken zonder sport deed dit bijzonder deugd 😊 Geen 4x4 but thrills enough (bijna op m'n bek, uiteraard)!
McKenzie falls, proper!McKenzie falls, proper!McKenzie falls, proper!

McKenzie falls, proper!

After that we hit the road again richting Port Fairy. Onderweg stoppen we nog even bij een lookout point. Om terug te keren verzoekt de Vlaamse vrouw van de Australische GPS om te keren.Vrij lastig op de doodlopende smalle parking, maar om de wens van onze cartografische gastvrouw toch te eren, springen we even creatief om met de handrem et voila, problem solved!

Ik had jullie gewaarschuwd dat er meer auto's in de blog gingen verschijnen, en per toeval is het dit weekend een of andere hot rod gathering in Port Fairy, nekspieren krijgen het zwaar te verduren wanneer de deelnemers door het dorp cruisen.

Owke folks, ik trek terug naar het motel van waaruit we ons maag gaan bijtanken,

peace out and no worries!

No worries, it's a rental...No worries, it's a rental...
No worries, it's a rental...

Home made hot rodHome made hot rod
Home made hot rod

Tot: 0.117s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 56; dbt: 0.0615s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb