Mardi Gras ja pipina

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne
March 9th 2007
Published: August 8th 2007

Siita onkin kuan kun viimeksi on kerenny paivittaa tata travelblogia. Paljon on sattunut ja tapahtunut ja nyt koitan muistella taaksepain tapahtumia. Sydneyssa oli yksi maailman suurimmista gaytapahtumista Mardi Gras Maaliskuun 3. paiva. Pukeuduttiin ja lahdettiin sita katsomaan porukalla hostellilta.

Paraati kesti pari tuntia ja oli taynna mita erikoisemmin pukeutunutta gaykansaa... paraati alkoi lesbojen moottoripyoraparaatilla ja jatkui loputtomalta tuntuvan ajan. Jopa itse Kylli tätikin (Kylie Minogue) oli mukana marssimassa. Loppuajasta alkoivat jalat olla korkkareiden takia olla jo ihan puhki. Pari kulausta skumppapullosta ja olo oli jo ihan sekava. Aloin tuntea itseni yhä kipeämmäksi ja väsyneemmäksi ja lopulta päätin että parasta lähteä nukkumaan hostellille. Tapasimme Isabellan kanssa muutaman tytön jotka kutsuivat meidät luokseen alottelemaan. Minä jäin istumaan aukiolle The Gaffin eteen ja odottamaan Teemua, suomipoikaa jonka olin tavannut kuukausittaisessa Young Finns suomitapaamisessa pari päivää aikaisemmin. Olin luvannut nähdä Teemua sinä iltana ja sanoin että olen lähdossä kotiin koska tunen itseni niin kipeäksi mutta, että hän voi tulla tapaamaan mua siihen aukiolle ennen kun lähden kotiin. Juteltiin siinä sitten puolisen tuntia ja Teemu koitti vakuuttaa että parempi vaihtoehto olisi tappaa ne basillit alkoholilla mutta en suostunut koska oloni oli niin kurja. Teemu saatteli mut taksille ja hostellille päästyäni nukahdin välittömästi.

Seuraavana aamuna heräsin tuskaiseen oloon ja kaulaani tunnustellessani huomasin että se oli aivan turvoksissa. Peiliin katsoessani pelästyin sillä näytti kuin olisin yhtäkkiä saanut muutaman lisäkilon naamaani ja kaulaan. Näky oli kamala! Menin vastaanottoon jossa Mandy suositteli minua hakeutumaan välittömästi lääkäriin. Noudatin neuvoa ja lääkäri määräsi minulle antibiootti kuurin ja kehotti tulemaan takaisin parin päivän päästä jollei turvotus ole laskenut. Nukuin melkein koko ajan ja turvotus vain paheni. Tiistaina menin siis takaisin lääkäriin ja minusta otettiin verikokeet. Torstaina menin kuulemaan tulokset ja lääkäri sanoi että se oli todella paha tulehdus mutta ei mitään vakavaa ja tulehduskin oli jo antibioottien vaikutuksesta verikokeen perusteella saatu kuriin. Turvotus alkoi olla jo laskemaan päin joten oloni huojentui melkoisesti.

Reilu viikon podettuani aloin saada tarpeekseni koska puolikuntoisena en edes pystynyt tekemään töitä ja rahaa vain kului koko ajan ja tylsistyin kuoliaaksi hostellilla. Päätin että on parasta jatkaa matkaa ja punnitsin kahden vaihtoehdon välillä. Joko lähtisin Byron Bayhin viiden päivän "Opi surffaamaan" kurssilla tai Melbourneen Formula 1 Grand Prixiin. Teemu oli jo mennyt Melbourneen ja soitteli sieltä ja koitti houkutella sinne. Viimeinen niitti Melbournen hyväksi oli kun kuulin että uusi ruotsalainen ystäväni Isabella oli myös lähdössä Melbourneen ja voisimme menna yhtä matkaa Greyhoundilla Mates Rate alennettuun kaverushintaan. Torstaina Isabella tuli päivällistreffeiltään myöhässä ja meille tuli älytön kiire. Ehdimme kuitenkin juuri ja juuri bussiin ja koko yön kestävä matka Melbourneen saattoi alkaa.

Tot: 0.048s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0227s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb