Paa privatbesoeg hos Faye og Bob


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » South Australia » Adelaide
February 18th 2006
Published: March 19th 2006
Edit Blog Post

Kaere dagbog og alle jer andre.

Paa faergen forleden moedte jeg et aeldre aegtepar, Faye og Bob - vi snakkede de 20 min.s tid, foer de saa skulle videre med egen bil rundt paa Kangaroo Island, og vi andre fortsatte med bussen.

Faye, Bob og jeg talte utrolig godt sammen. De boede i Adelaide - rettere Newton, 8 km fra city - i et rigtig dejligt kvarter. Naa - men det er jo ikke meget man kan naa at komme ind paa livet af hinanden paa 20 min. Ikke desto mindre gav de mig deres tlf.nr., hvis der nu var noget, jeg havde lyst til / brug for at give dem et ring.

Jeg havde det meget saadan, at det kunne vaere alletiders at blive inviteret indenfor hos et aegte australsk par.

Saa jeg tog med lidt hjertebanken tlf. og ringede, og det endte med, at Bob 15 min. efter droenede ind og hentede mig her paa Carrington Street. Han bad mig tage vasketoejet med, hvis jeg havde noget - saa kunne vi saette en vask over, mens vi hyggede os os dem.
Jeg kunne skrive 7 A-4 sider - eller mere om den loerdag. VI havde saa meget til faelles, grinede af de samme fjollede ting, sad paa gulvet og kiggede kort, og det var som om jeg havde kendt dem altid. Bob koerte mig hjem ved 22/tiden, hvor jeg var blevet godt ekviperet med alskens panodil, hostesaft, c/vitaminer til min daarlige hals (Tina Turner stemme) - og naturligvis mit RENE vasketoej.

Soendag - dagen efter - havde jeg egentlig bestilt en vintur til Barosso Valley - besoeg paa 4 gaarde. Men da de - Faye og Bob - spurgte om jeg ikke ville flytte den, saa vi kunne koere ned til Victor Harbor, som ligger ca. 90 km's koersel fra Adelaide ved Murray Rivers udmunding. Her er Bob foedt, og han elsker denne smukke egn. - Jo - jeg kunne heldigvis faa flyttet min tur, som nok ikke ville have vaeret mange kr. vaerd, da mine smagsloeg p.t. er paa lavt blus.

En kanon hyggelig dag, som I nok skal hoere meget mere om, naar jeg kommer hjem.



Advertisement



Tot: 0.128s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 45; dbt: 0.0779s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb