Airlie Beach-Magnetic Island

Oceania » Australia » Queensland » Magnetic Island
March 3rd 2007
Published: March 3rd 2007

hey hey!!

Sorry I haven't written in a while, but been too busy having a good time and party😊 I'm totally exhausted after spending a week in Airlie Beach and sailing around Whitsunday Islands. I'm now in Magnetic Island, 20 min away with a ferri from Townsville. It is stunning! It is also much more quiet so I'm planning a detox for the days I'll be spending here.. I'm only going to relax by the pool and the sea.. read my book, snorkle and kayaking. It's truly beautiful.

Anyway, will write more tomorrow.. I need some sleep now, it feels like I haven't slept in a week(well kind of true)!

Hope you are all well at home.

Miss you.

H xoxoxo

6th March 2007

Hallå australia, stockholm calling
Hej Var är du nu? Fortfarande på Magnetic Island? Puss
7th March 2007

Det låter som du har det toppen!! Ja det tar på krafterna att ha kul och festa lite...bäst du vilar på beachen några dagar ;-)) Här hemma spöregnar det så snart är snön borta. Jag ska följa med Micke på träningsläger i simning i helgen till den stora staden Falköping. Ha det så jättebra!! Njut av varje sekund, snart är du hemma i "vardagen" igen! Vi tänker på dig och saknar dig!! Massor av kramar fårn oss i Örebro.
8th March 2007

Nu får du skärpa dig :-)
Hej på dig. Förmodar att du förflyttat dig till Cairns nu. Nu får du skärpa dig och skriva lite mer om vad som händer. Inte för min skull, eftersom jag vet vad du gör :-) men alla andra som går in här och läser är nog lite nyfikna på vad du varit med om sen sist. Här börjar våren göra sig tillkänna vissa dagar och det blir ljusare och ljusare, tack och lov. Men det dröjer innan vi här hemma kan lägga oss på beachen och koppla av i solen. Vi hörs snart. Puss o kram från Mamsen
11th March 2007

Vad händer härnäst?
Hej på dig igen. Har du varit ute på Barriärrevet nu? Vackert, eller hur? Snart bär det väl iväg till Alice Springs vad jag har förstått. Där finns det nog ormar och spindlar :-(. Lite svårt att prata i telefon med dig, sist var det lång fördröjning. Hur går det med biljett från Kapstaden till London? Här hemma har våren kommit. Idag har det varit jätteskönt med mycket sol. Äntligen!! Men det är bara mitten av mars, så det kan vara en luring. Vilken resa du är på, man tror inte det är sant. Det borde alla göra, om man har möjlighet. Om en månad sitter du på jobbet igen :-(, men tänk då på allt som du har fått uppleva under den här tiden. Ta vara på varje dag ordentligt. Puss o kram från Mamsen

Tot: 0.096s; Tpl: 0.011s; cc: 13; qc: 49; dbt: 0.0538s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb