2 paiva ja 4 tunnin tyohaastattelu

Oceania » Australia » Queensland » Brisbane
August 4th 2006
Published: August 4th 2006

No niin, viela taalla BNEssa..

Sain tana aamuna hankittua paikallisen puh liittyman, numero on (sori, mokasin viime kerralla, jos olet tallettanut edellisen numeron jonka typetin tahan pyyhi pois) siis 04 315 000 92 eli tuota kautta kannattaa tasta lahtien yrittaa yhteytta, en ole varma pitaako siihen lisata suomesta tekstattaessa/soittaessa joku maakohtainen koodi, mutta en usko. Kokeilemallahan se selviaa.

Tanaan sain jopa nukuttua suht hyvin, meita on 16 yhdessa huoneessa joka on jaatavan kylma. Eilen tajusin etta vastaanotosta on saatavilla peittoja eika tarvinnut palella aivan koko yota. Halusin ensin saapua suht suureen kaupunkiin jossa on helpompi hoitaa viralliset asiat pois tielta ja senjalkeen suunnata jonnekin muualle. Varsinkin kun tyomarkkinat naissa suurkaupungeissa ei ole imigranteille kovin houkuttelevat. Suurin osa meidan huoneen porukasta ei ole viela loytanyt muuta tyota kuin hostellin vessojen ja huoneiden siivousta pari tuntia paivassa, he saavat palkaksi ilmaisen majoituksen. Eilen kuitenkin kun olin matkalla siirtolaisvirastoon kuin mikakin pakolainen pari miesta alkoi takana heiluttelemaan kasia ja viittomaan sinnepain. Ajattelin etta multa on tipahtanut jotain ja kaannyin takaspain. Toinen naytti aivan Danny De Vitolta, se pieni ja pyorea italialainen nayttelija ja toinen vahan nuorempi. He alkoi sitten tiedustella etta olenko kiinnostunut baarityosta. Vastasin etta mahdollisesti, en osaa sanoa viela mitaan. No he alkoi taas viittoa etta tulepas katsomaan, meilla on tassa remontissa lahes 2000 paikkainen klubi joka avautuu parin viikon kuluttua ja tyontekijoiden haku kaynnissa. Astuin sitten sisaan italialaisten perassa, ja ensimmainen mita huomaan on tankoja poydat taynna. Kysyin etta jaahas teilla on tassa strippiklubi tyon alla, vai mita? Pieni ja pyorea kiivaasti etta ei, ei, ennen oli, mutta se ei oikein toiminut, paikassa liikkui liikaa huumeita, nyt tasta tulee laadukas ravintola ja yokerho.. Mulla oli koko paiva aikaa, joten jain kuuntelemaan minkalaista diilia tassa oikein tarjotaan. Omistaja Lou alkoi huutelemaan porukkaa paikalle ja vaati etta minun taytyy tututua koko heidan "familyyn", joka koostui vaikka minkamaalaisesta ja varisesta porukasta. Haukkasimme jotain jonka jalkeen The Boss pyysi mua toimistoon jotta han voi vahan kertoa heidan bisneksesta. Juttua riitti varmaankin 2 tuntia, tarinat liikkuivat maan ja taivaan valilla hanen pikkuautoilla simuloidusta auto-onnettomuudesta ranskan rivieralla, koyhasta lapsuudesta italiassa, kassakaappimurroista apulaisjohtajaan joka nuoruudessaan oli toiminut elviksen ja sinatran henkivartijana mutta elaa vanhan aitinsa tossun alla Paris Hiltoniin joka oli lukkiutunut huumepaissaan klubin vessaan, vaatinut etta kadulla harhaillut koyha aboriginaali tuodaan hanen yksityisloungeen josta taluutti kundin limusiiniinsa koska talla oli kivat mustat kiharat hiukset, hanen seuraavaan projektiinsa eli 55 kerroksisen pilvenpiirtajan rakentamiseen nykyisen rakennuksen tilalle. Keskustelumme sivusi jo useiden satojen tai kymmenien miljoonien dollareiden kassavirtoja... Vuodatuksen lopuksi tyyppi paatti etta olen taysin oikea henkilo heidan palvelukseensa ja paasin viimein lahtemaan.

Itse Brisbanen kaupungissa ei kasittaakseni ole kovin paljoa nahtavaa, tai on, mutta tunnin junamatkojen paassa sijaitsevat Surfers Paradise ja Gold Coast jotka ovat kasittaakseni kesalla Australian rantaelaman keskuksia. Siella olisi kiva piipahtaa enneko vaihdan maisemaa.

Ai niin, tosiaan. Signor Loullahan on Gold Coastilla villa rantaboulevardilla johon hanen vakuutuksiensa mukaan tarvittaessa kaikki hanen ystavansa ja perheensa ovat tervetulleita😉

Tot: 0.126s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 47; dbt: 0.0831s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb