Koala Park ... igen

Oceania » Australia » Queensland » Brisbane
May 22nd 2008
Published: June 4th 2008

Lone Pine Koala Park - torsdag d. 22

Torsdag tog vi til Lone Pine Koala Park, som er meget lig den koala park vi besøgte i Syndey, men denne var størrere og bedre. De havde opdelt koalaerne i forskellige områder, f.eks. var der ungkarlehyblen, plejehjemmet og børnehaven, for hhv. De unge hanner, de gamle og de meget unge koaler. Ikke at det gav den store forskel - de sover 20 timer om dagen uanset alder. De havde også et område med kænguroer, og vi havde selvfølgelig købt lidt kænguro mad til dem ... Alexander gik ind til opgaven med liv og sjæl, han gav dem mad og klappede, da han gik efter halen på en af dem blev forældrerne lidt bekymrede.

Vi så også en wombat der sov med alle fire stænger i vejret - ligesom Pax derhjemme!

Om aftenen kom Lauren, Andrews yngre søster, og vi fik pølser, bøffer og alt hvad der ellers hører sig til en ægte australsk barbeque. Desserten stod Lauren for, der er i lære som kok og som gerne vil være dessertkok. Hun skal nok øve sig lidt mere, for chokoladekagen var ikke bagt færdigt, lidt synd for ellers smagte det helt fint.

Tot: 0.097s; Tpl: 0.014s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.051s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb