Reissupäivä

Oceania » Australia » New South Wales » Katoomba
May 17th 2006
Published: May 18th 2006

lähdettiin aamulla 9.20 junalla sinisille vuorille ja perillä oltiin 12.00. aika kauan sai siis istuskella junassa. mutta oli maisemat kyllä hienot eli ei valittamista.. 😊
Sinisillä vuorilla on kaikenlaisia bussireissuja,jotka tietenki maksaa. mutta me aateltiin olla reippaita tyttöjä ja patikoida, ku molemmilla on kaks tervettä jalkaa (ainakin vielä toistaseks). Käveltiin juna-asemalta kolmelle siskolle. eli kolme kivimöhkälettä joita kaikki käy siellä ihailemassa. Matkaa ei varmaan ollu edes kilometriä (mittasuhteet vähän hukassa jo). olihan ne ihan siistejä. mutta kyllä se maisema teki suuren vaikutuksen! pudotusta oli muutama sata metriä ja niitä vuoria näky siellä täällä kauempana. ja kaikki tietenki eukalyptuspuiden peittämiä. tiedän oon huono selittään ja siksi laitanki kuvan, jotta ymmärtäsitte sen kauneuden!
lounaalla käytiin syömässä chipsejä ja nugetteja. oli aika nami! sitten käveltiin kolmen siskon juurelle. alas meno oli ihan jees, mutta ylös tullessa meinas kuolla! satametriä sellasia pystysuoria portaita.. me luultiin, että ollaan kunnossa 3kk kävelemisen jälkeen, mut nyt perutaan kyllä kaikki puheet.. ja Minna kameri lopetti yhteistyönsä (taas vaihteeks!) tai no ne patterit ei ilmeisesti toimi. mutta mun taviskamera onneks pelasti päivän ja saatiin otettua mahtavia kuvia (tai no sen näkee sit ku ne teettää). käveltiin sitten Leuraan sellasta patikka reittiä. Matkaa oli ehkä 4-5km. oli kyllä todella kaunista! eläimiä ei hirveesti näkyny, mutta eikai se mikään ihme oo, ku kaks norsua tömistelee siellä mehtässä. Leurassa käytiin karkki kaupassa, josta löyty Lakritsi mentosta! just nimittäin sanoin Minnalle, että haluun niitä ensimmäisenä, ku meen kotia.. 😉 aika hyvä sattuma!
sit junalla takas kotiin.. vain 2,5h. taidettiin ottaa pienet nokosetkin siinä. otti sen verran voimille toi patikointi. mä meinasin nyrjäyttää molemmat nilkkaniki siellä, mutta onneks selvittiin pelkillä lihassäryillä koko reissusta.. :D

Tot: 0.091s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 49; dbt: 0.058s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb