Blue mountains

Oceania » Australia » New South Wales » Katoomba
July 17th 2007
Published: July 17th 2007

Om 6.30 u eruit want vandaag gaan we naar de “Blue Mountains”, een natuurpark van Sydney (het ligt maar op een treinrit van 2 uur !) en zou een oud regenwoud zijn.

Het zou zijn naam te danken hebben aan de kleur die ontstaat als de kleine olie druppeltjes van het Eucalyptus woud zich vermengen met de mist.

Gisteren is Kaat gaan informeren naar het weer bij het toeristische bureau en het zou er min 3 zijn met kans op sneeuw. Dus we zijn erop voorzien en trekken alles wat warm is aan.

Met de bommeltrein van Sydney central station naar Katoumba. Van het moment dat we uitstappen blijkt inderdaad de temperatuur rond het vriespunt te zijn en staat er een ijskoude wind.

Na 2 km stappen bereiken we “echo point” en blijkt de afdaling in de canyon geen enkel probleem.

Onder een strakblauwe hemel en ijskoude wind beginnen we onze afdaling langs de “giant stairways”. Een netwerk van bijna verticale trappen (ong 1000) en paadjes brengt ons via de “three sisters” naar de bodem van het oerwoud.

Beneden is het er relatief warm en enkel de geluiden van het regenwoud zijn te horen, ook springen de enorme palm varens (of varen palmen?), samen met de massa’s eucalyptus -en gombomen in het oog.

We wandelen ong 2,5 uur over een goed onderhouden pad langs watervallen en kloven en besluiten uiteindelijk om terug te voet naar boven te gaan langs de Furber Steps.
Terug in Sydney gaan we nog naar Chinatown en stappen doodmoe een propvolle Sushi bar binnen (de eerste keer voor Simon en Kaat en we zijn bijna de enige niet Aziaten.)

Gelukkig zijn ze alle twee heel enthousiast en kunnen we rond 9 uur terug naar het hotel.

Tot: 0.098s; Tpl: 0.014s; cc: 13; qc: 49; dbt: 0.0381s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb