junalippuja...

Oceania » Australia » New South Wales » Concord
April 19th 2006
Published: April 19th 2006

tänään ei oltukaan siellä osastolla vaan oltiin päiväklinikalla. Siellä oli hieman nätempiä tapauksia ja sit aika pahojakin tapauksia. Saatiin Minnan kans kahestaan hoitaa yks vanha mies. Minna hoiti pään haavan, puhdisti ja laitto uuden "paikan" ja mä laitoin jalan. Oli se aika jännää, ku ei ollu ihan varma tekeekö kaiken oikein, ku kukaan ei ollu meitä vahtimassa. Sit nähtiin siellä yks tyttö, joka oli 2vuotta sitten palannu tosi pahasti. Kasvot oli onneks säästyny ja se on todella kaunis tyttö! Poikakaveri ei ollu tykänny, et ne eros ja oli heittäny sen tytön päälle bensaa ja tuikannu tuleen. kuka oikeesti tekee tollasta?! siis todella sairasta! eikä se ollu saannu siitä edes mitään rangaistusta! todella väärin! Nyt sille tytölle oli sit tehty ihonsiirtoja ja sillä oli taas leuka ja kaula. kaikki oli niin onnellisia sen tytön puolesta! 😊
Mut on kyllä ikävä huomata, et ne on enimmäkseen nuoria ihmisiä, jolla on noita palovammoja. Eikä ihmiset osaa antaa oikeeta ensiapua niihin mikä vaan pahentaa sitä palovammaa. Ja viiniä ei sit ainakaan kaadeta palovammalle! kuten yksi potilaamme oli tehnyt..
Mä olin sit mukana hoitamassa yhtä poikaa joka oli jostain syystä tuikannu ittensä tuleen joitakin kuukausia sitten. Oli se aika hassua olla oman ikäsensä pojan kanssa suihkussa tai siis kattoo sen äitin kanssa vierestä, ku hoitajat hoiti sitä. Aluks se tuntu jotenki todella oudolta, ku on tottunu hoitaan vaan vanhempia ihmisiä. Täällä nää hoitajat joutuu oleen toisinaan "kovakouraisia". Seki poika itki, ku hoitaja sitä selästä pesi, kun se oli niin arka. Täällä ne vaan joutuu tekeen niin, koska ei se muuten parane. En tiä pystyskö sitä ite tolleen hoitaan potilaita jotka on todella kipeitä ja sä tiedät, että satutat niitä ,mut pakko ois kuitenkin yrittää jatkaa. Onneks me vaan seurataan sivusta.
Mut vielä kertaakaan ei oo tehny mikään tapaus pahaa. Onneks! aina vaan mietityttää kuinka ne on palovammansa saanu ja mitä sille on tehty, jotta se on nykyisessä tilassa.

Tot: 0.117s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0818s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb