puskia ihailemassa

Published: April 5th 2006

ensinnakin taa paivakirja on temppuillu enka oo paassy paivittaan tata. ja toiseks oon toissa koneella eli kaikkia aakkosia ei loydy. sori nyt vaan! koittakaa ymmartaa!!! ei mun tarvi kirjottaa kuin pari paivaa 😉 ja kuvia lisaan ku paasen kotikoneelle missa ne kuvat on..
eli sunnuntai aamu Canberrassa. kelloja siirrettiin viimeyona eli saatiin nukkua tunti enemman. aamupalalle mentiin heti 7.30 kun se aukes. sit meidan piti pakata tavarat ja ottaa petivaatteet pois, koska 10.00 on huoneiden luovutus. kassit jatettiin sailytykseen ja otettiin reppu mukaan ja lahdettiin kaveleen Mt. Ainslielle. Se reissu kestaa n1,5tuntia ja siita ajasta oltiin n. puoliska tuntia siella ylhaalla ottamassa valokuvia. ylos nouseminen oli valilla aika rankkaakin, kun ei se ollu mikaan pikkunen maki. Mutta kyllahan me siita hyvin selvittiin. Ylhaalla oli hienot nakymat! siis no lahinna puskaa, vuoria ja peltoja, mutta naky sielta ne kaupungin muutamat kerrostalotkin. Ei kylla yhtaan harmittanu, etta joutu tekeen jonkin verran toita sinne paastakseen. Alastulo olikin sitten jo paljon helpompaa. Melken teki mieli laittaa juoksuks, mutta maltettiin mieli ja kaveltiin. Siella rinteessa oli sit yks polku jonka paasta loyty muistolaatta sodassa kuolleille aborginaaleille. tuntu jotenki hassulta, etta niille on laitettu pieni muistolaatta jonnekin puskaan missa ihmisia ei oikeestaan edes kay ja sitten kaikille
Canberran keskustaCanberran keskustaCanberran keskusta

siis tää on näiden pääkaupunki!
muille on todella nayttavat muistomerkit kadun varressa. (katso kuva!)
sielta sit kaveltiin Australian War Memorialiin eli sotamuisto museo kai se on. Se oli todella hieno paikka! siella oli seinilla laatat joissa oli kaikkien sodassa kaatuneiden nimet ja sitten sellanen museo osa, jossa oli kuvia ja tavaroista I ja II maailmansodasta. Se oli aika hieno! 😊 Sit kaytiin syomassa ja haettiin tavarat, jotta ehdittiin junaan. ma nain junan ikkunasta hirveesti villeja kenguruita ja nauratin Minnaa aikani kuluks 😉 tiedattehan te kuinka hauska ma osaan olla... "kato tuolla on kenguruita! kokonainen lauma! alkaa oleen jo tylsaa... hei kato tuolla on kenguruita!" sitten Minna nauro mulle.. vai etta muka tylsaa. No oli se tylsaa ku se lauma vaan istu siella, mut ne pari seuraavaa hyppi niin olihan se paljon hauskempaa. Sit nukuttiin junassa hetken aikaa ennen ku oltiin Sydneyssa. Kaytiin suihkussa ja sitten nukkumaan, etta jaksas taas aamulla toihin. Olikin jo ikava Minnaa, ku oli joutunu nukkua 2yota eri sangyssa sen kaa.. 😉
Yolla tuli yllattaen todella kylma. Me kun ollaan nukuttu vaan lakanalla. noh veettiin paivapeitto paalle ja villasukat jalkaan, jotta selviais aamuun asti. kumpikaan ku ei jaksanu kaivaa meidan peittoo kaapista. Aamulla kun avasin silmat, niin oltiin minnan kaa ihan viereikkan ja polvet korvissa. oli se aika hauskan nakosta! 😉

Tot: 0.101s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 49; dbt: 0.0575s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb