Trip: Nature of the Rockies

North America
July 27th 2011
Published: July 27th 2011

De trip is begonnen

Drie dagen van de vakantie zitten er op. Onze eerste dag heeft bestaan uit het reizen van huis naar ons eerste verblijfadres. Om 5.15 uur (NL tijd) werden we opgehaald met de taxi. Na eerst een overstap te hebben gehad in Detroit zijn we om 16.15 uur geland in Denver (lokale tijd, in NL is het dan 8 uur later). Voordat we de auto zijn gaan halen om 18.00 uur, hebben we eerst nog een heerlijke hamburger gegeten bij Burger King. Net als de vorige keer hebben we gekozen voor een Ford Escape. We konden ter plekke ook nog uit andere SUV’s kiezen, zoals een Jeep. De Ford is hagelnieuw. Hij is slechts 3 weken oud.

De kamer in het hotel was erg mooi. Minpuntje was echter dat er op een of andere manier geen frisse lucht de kamer binnenkwam (ontluchting stuk?). We merkten dit de 2e dag nadat we terug waren gekomen van een hele dag rondhangen in het centrum van Denver. Je rook meteen dat er te weinig zuurstof in de kamer aanwezig was toen we de kamer binnengingen. Harm is dit gaan melden bij de receptie. Die vrouw begreep er niks van. Ze dacht dat hij bedoelde dat er geen ramen open konden. De volgende ochtend hebben we het opnieuw gemeld bij het uitchecken. Dit keer stond er iemand anders bij de receptie. Zij zou het in ieder geval doorgeven aan de manager. We komen hier aan het einde van de reis weer terug. Kunnen we meteen testen of een andere kamer beter is!

Het dagje Denver was leuk om de reis mee te beginnen (temp: 94 F). Toch gaat mijn voorkeur uit naar rondhangen in de natuur dan in de stad. We zijn naar het centrum van Denver gegaan met het Light Rail System. Je stapt midden in het centrum uit en je hoeft geen dure parkeerplaats te zoeken. Onze halte was de laatste van de blauwe lijn (Nine mile station).

Voordat we naar ons hotel in Cheyenne zijn gereden, hebben we Rocky Mountain NP bezocht. De route die we hebben gekozen was via het plaatsje Nederland. Dit is een Scenic route en wel erg toepasselijk als je uit Nederland komt.
Hoofddoel in het Rocky Mountain NP was de Trail Ridge Road, die de oostelijke ingang bij Estes Park verbindt met Grand Lake in het westen. De hoogste geasfalteerde weg van de USA stijgt tot 3713 m en passeert de continentale waterscheiding tussen de Stille en de Atlantische Oceaan. Het uitzicht bovenin is erg mooi en bijzonder.
Nadat we de route heen en terug hadden gereden, zijn we doorgereden naar het hotel in Cheyenne (ook nog een behoorlijke rit!). Harm voelde zich niet lekker. Hij heeft last van zijn darmen, keel en is erg verkouden. Vandaag vertrekken we naar Badlands NP. Dit is een erg lange rit ( de langste). Harm is nog steeds niet fit en het wordt dan ook afzien vandaag.

Tot: 0.139s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0381s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb