Zaterdag 18 juli East rim Grnd. Cn. - Bryce Canyon via Lake Powell

North America
July 18th 2009
Published: July 19th 2009

VakantieAmerika2009 373VakantieAmerika2009 373VakantieAmerika2009 373

's ochtends vroeg weg bij het huisje in de Grand canyon
Zo vanochtend weer vroeg opgestaan. Ruim 520km voor de boeg en volgens de tomtom 8uur reistijd het werd 7.
We zijn om 7:30 vertrokken uit Grand Canyon village om vervolgens via de oostzijde van de canyon richting Page te rijden wat aan de Glen Canyon dam ligt die weer aan Lake Powell grenst. Ook de oostzijde van de Grand canyon is mooi. Daarna zijn we weer in de desert beland. Wat een dorre uitgestrekte velden hier. Uiteindelijk na zeker 3,5uur rijden zijn we bij de Glen Canyon dam aangekomen aan het randje van Lake Powell. De weg gaat precies langs de dam en recht over de Canyon heen. Heel apart.
Na wat foto's zijn we weer doorgereden richting Lake Powell zelf. We konden bij het poortje voor de toegang in het park meteen doorrijden want dit weekend is het Free entry weekend door heel de US. Maakt ons niet uit aangezien we toch een pasje hebben waarmee we overal in kunnen het scheelt alleen wat wachttijd. Een heel mooi gezicht zo'n meer tussen de Canyons. Het is druk met speedboten en vooral geen zeilboten. Stel dat je zelf moet werken en als ik zeg speedboten lees SPEEDBOOT. Die dingen zijn groter
VakantieAmerika2009 374VakantieAmerika2009 374VakantieAmerika2009 374

East rim desert view point.
dan ons eigen huis.
Nou ja maar weer gauw verder rijden nog ongeveer 215km voor de boeg 4uur rijden.
Vanaf hier werd het alleen maar groener en mooier. Na 100+km kregen we de splitsing Bryce Canyon/Zion NP. Deze laatste gaan we later nog heen. Wij zijn verder gereden naar Bryce Canyon. We kregen nog even een regenbuitje op onze dak maar deze was al opgedroogt voordat ik de ruitenwissers gevonden had. We zijn het park ingereden en gekeken voor een kamer.
Deze moest 160dollar per nacht kosten dus hebben we dit maar laten zitten. Nu zitten we in een hut in het plaatsje Tropic, 7 mile van Bryce Canyon. Vandaag hebben we ook Amerikaans gekookt..... pling. Ja de magnetron. Hebben we meer groenten op dan de afgelopen dagen uit eten.

Morgen gaan we wandelen in de Bryce Canyon. Volgens de boeken "World's best 3-mile hike!".
Wij zijn benieuwd. Morgen het verslag hier over.

VakantieAmerika2009 375VakantieAmerika2009 375
VakantieAmerika2009 375

Ook van hout gebouwd zoals alles hier.
VakantieAmerika2009 376VakantieAmerika2009 376
VakantieAmerika2009 376

De oostzijde van de canyon dus
VakantieAmerika2009 381VakantieAmerika2009 381
VakantieAmerika2009 381

Laatste miles van de east rim highway.
VakantieAmerika2009 384VakantieAmerika2009 384
VakantieAmerika2009 384

Daar gaan we weer de desert in.
VakantieAmerika2009 385VakantieAmerika2009 385
VakantieAmerika2009 385

Blokhut. Beenk wel dat dit heel luxe is aangezien de meesten in caravans zitten.

Tot: 0.18s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 46; dbt: 0.0474s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb