Videre til Jackson

North America » United States » Wyoming » Jackson Hole
July 17th 2016
Published: July 19th 2016

Frokost på søbreddenFrokost på søbreddenFrokost på søbredden

Vi holdte frokost ved bredden af en af Yellowstone søerne
Så skulle vi videre fra Yellowstone, turen gik videre til Jackson Hole i Wyoming. Vi havde besluttet at køre inde i Yellowstone, selv om den var lidt længere. Det viste sig at være en god beslutning, ja det vidste vi jo egentligt godt, da vi havde taget den rute den modsatte vej i 2010. Man kan se at terrænet ændrer sig på vejen derned. I det nordlige Yellowstone er der meget høje og forrevne bjerge, hvor det ændrer sig undervejs til at blive lidt mere afrundet terræn, lige til man forlader Yellowstone og kører ind i Tetons Nationalpark, man kører faktisk direkte fra den ene nationalpark til den næste, hvor man til sidst befinder sig i en dal på det sidste stykke ind til Jackson.

At Jackson er fashionabel opdager man først når man checker ind på RV pladsen, Her er det dobbelt så dyrt som de forrige steder. Normalt koster en full hook up overnatning et sted mellem 35 og 45 USD, men i Jackson var den lige 96 USD – uden tv! Vi kom dertil før den anden bil, så vi besluttede at gå en tur op i Jackson by, der var knap en mile derop. Der opdager
I Jackson HoleI Jackson HoleI Jackson Hole

På vej til byen Jackson Hole
man igen at det er fashionibelt – hver tredje butik er en kunst forretning af en eller anden art, med genstande til en værdi som jeg ikke en gang kan forestille mig.

Mor gav is og vi fik kigget på butikker, det var varmt at gå tilbage og jeg var en overgang nervøs for min gamle mors velbefindende, men hun er meget stædig, så hun klarede det. Om aftenen sad vi og hyggede os. Ida fik øje på et stjerneskud, som jeg aldrig havde set mage i størrelse – ja alting er større i USA.

Tot: 0.235s; Tpl: 0.018s; cc: 12; qc: 62; dbt: 0.0999s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb