Kolibri.


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Oregon » Portland
August 26th 2011
Published: August 26th 2011
Edit Blog Post

En dag hos Marks föräldrar upptäckte Wraith (vovve) någonting mysko som låg nedanför verandan. Där låg en pytteliten fågel och flämtade. Kolibrin hade antagligen flugit in i fönstret, så Mark plockade upp den (med en spade) och satte den på en blomma där den återhämtade sig.

Efter ungefär fem-tio minuter flög den iväg men innan dess lyckades jag knäppa ett par bilder.

För övrigt är det 35 grader varmt här och jag försöker jobba på min uppsats 😊

Kram
G


Additional photos below
Photos: 6, Displayed: 6


Advertisement



26th August 2011

Är det så man gör
Jaha. Nu har jag lärt mig något nytt. När vi var i Chile såg jag en kolibri, men innan jag ens hunnit tänka på att få upp kameran var den borta. Jag skulle naturligtvis ha lurat den att flyga in i ett fönster och slå sig medvetslös så hade jag ocks kunnat få en bild på den. Smart lilldottern!

Tot: 0.091s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 50; dbt: 0.0503s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb