Negy varos meseje - 2. resz: New York City


Advertisement
United States' flag
North America » United States » New York » New York » Manhattan
December 1st 2014
Published: December 1st 2014
Edit Blog Post

Kellemesen utaztam a vonaton, olvastam, zenet hallgattam, majd ugy 3.5 oraval kesobb megerkeztem New York-ba. Szembetuno volt a kulonbseg: Washingtonban csendesek voltak az utcak es a metro, marmint voltak rajtuk emberek, csak eppen nem voltak zajosak - New York-ban viszont, ahogy lementem az allomas alatti aluljaroba, ami a metrohoz vezet, sok fiatalt lattam a kulonbozo bufek es kisboltok kornyeken, eleg sokan hangosan meg reszegen, kesobb a metroban ugyanez folytatodott. Nem itelek el senkit, csak a kulonbseget erzekeltetem 😊 Bar a metro, amire gondoltam, epp nem jart, jott egy masik, es a Penn Station-tol eleg hamar eljutottam a W 72nd St metromegallohoz, amiben a W azt jelenti, hogy Manhattan kozepetol nyugatra van, a 72. pedig az utca sorszama delrol eszak fele haladva.

A szallasom 1-2 utcaval arrebb volt, egy haztombnyire a Central Park-tol. Igazabol ezert valasztottam ezt a hotelt, viszont valoszinu, hogy tobbet nem megyek oda, mivel a szoba eleg igenytelenul volt kialakitva, kicsi is volt - viszont legalabb az agy kenyelmes volt. Jot is aludtam, reggel pedig lementem a Central Park-ba futni egyet. Elozoleg megneztem, hogy nagyjabol 10.5 km egy kor, neki is vagtam del fele indulva, ameddig az ut megy, majd keletre, onnan eszakra, majd vissza nyugatra es aztan delre. Volt benne szintkulonbseg, beton es kis kavics, a szemnek kellemes kornyezet tavakkal, fakkal, kis hidakkal es remek ido. Ezt elore kiterveltem, reszben hogy ellentetelezzem a 'kis' amerikai ebedadagokat, reszben mert szerettem volna itt is futni 😊 Jol el is faradtam, jolesett egy kis smoothie meg kave. Bar egy ilyen futas utan befert volna egy nagyobb reggeli is, de azt is kitalaltam elore, hogy par utcaval odebb, a Joanne Trattoria-ban fogok ebedelni, ami Lady Gaga apjanak az olasz etterme. Kellemes kis hely, nem is draga, lehet Lady Gaga polot meg egyeb dolgokat is kapni, de a kajaert mindenkeppen erdemes ide beterni! Egy minestrone-val kezdtem, ami nagyon finom volt, jo adag is, majd a husgomboc es spagetti kombinaciot kostoltam meg, ami allitolag csaladi recept, igen laktato (hatalmas volt a husgomboc, es spagettibol is volt eleg), es nagyon finom 😊 Hozza egy korso Birra Moretti nagyon jol jott!

Innen elmentem a Times Square-re, ami a szokasos felbolydult mehkas kepet mutatta, vettem par kepeslapot itt is, egy jeges kaveval a kezemben maszkaltam kicsit, majd elmentem a High Line-ra, ami Manhattan delnyugati reszen van, es egy korabban mukodo magasvasuton kialakitott park. Lepcson lehet folmenni, es a vasut vonalan jopar utcanyit eszak fele setalni. Itt-ott megvannak meg a sinek is, vannak padok is, ahol lehet pihenni, van par bufe is utkozben, a magasvasut ket oldalan pedig modern epuletek lathatoak, erdekes kontrasztot adva a parknak.

Megirtam a kepeslapokat, setaltam egyet a parkban, majd visszaindultam a hotelhez, onnan pedig ismet a Penn Station-re mentem, mivel nem sokkal kesobb indult a vonatom Bostonba. New York-ban ket okbol alltam meg: egyreszt mindig jo visszaterni, masreszt meg jobbnak tunt egy napra ottmaradva megszakitani az utazast Boston fele. Elveztem is, megyek meg 😊

Advertisement



Tot: 0.059s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0405s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb