New York!!

North America » United States » New York » New York » Manhattan
October 30th 2012
Published: October 30th 2012

Hallo allemaal!!

Hier een eerste update van onze reis 😊

Vroeg in de ochtend (17 oktober) gingen we op pad naar de 1e bestemming: New York!! Na een hele lange reisdag, 's middags (NLse tijd 23.00) bij ons hostel aangekomen, vlak naast Central Park. Een nacht goed slapen deed wonderen en de volgende ochtend waren we dan ook ready to go om The Big Apple te ontdekken. Een rondje op de ferry langs The Statue of Liberty met een prachtig uitzicht op de typische skyline van New York was een goed begin van onze tocht door deze enorme stad. 5 dagen lang hebben we alle kanten van de stad bekeken, heeeel veeeel gelopen en het metro systeem was helaas niet altijd even logisch kwamen we achter... Tijdens de 1e dag veel in het zuidelijke deel van Manhattan bekeken, Wall Street, Ground Zero, Empire State Building, Brooklyn Bridge stukje op gelopen om daarna door te gaan naar Chinatown. Daar staat vooral 1 ding centraal: shoppen!! Helaas konden we niet zoveel meenemen, nog 2 maanden Zuid-Amerika in 't vooruitzicht ... die backpacks zijn nu al te zwaar 😉. Heel leuk om alle bekende dingen uit alle films en series in het echt te zien. Met een dagje regen bleek Fifth Avenue een goede plek om tijdens het slechte weer even rond te kijken in de enorme winkels daar en de hoeveelheid mensen die daar lopen, de Apple Store was echt heel populair 😉. Elke winkel die je binnenstapt word je ook vrolijk begroet met een 'hey, how are you?', ja alles prima! Die middag ook nog naar het Museum of Modern Art geweest, met mooie kunst, maar ook gewoon witte en grijze lappen aan de muur (naar onze mening).

We zijn er nog achter gekomen dat in de VS de mensen het echt heel handig vinden om het aantal calorien per maaltijd te weten, wij schrokken er vooral van als je een hamburger bestelde... En als je een bagel met cream cheese besteld zou de hoeveelheid cream cheese best wel een heel stuk minder mogen zijn. Ook wordt er in elk restaurant verwacht dat je fooi geeft, als het al niet bij de rekening berekend wordt, maar op een iets andere manier dan in Nederland. Na een theetje werd er aan Marissa gevraagd of ze alle change terugwilde en het positieve antwoord hierop werd niet in dank afgenomen door de ober... We kregen het bonnetje terug met 'Thank you' erop geschreven en duidelijk onderstreept dat de service charge er nog niet in zat, en als we nou toevallig 10 dollar of meer wilden laten liggen...?? 😉

Een van de hoogtepunten in New York is Central Park en het is ook echt prachtig!! Supergroot is het en je kan er makkelijk een dag rondlopen, grote grasvelden, mooi bos en mooie vijvers, het is er allemaal, midden in de stad. En met een lekker zonnetje was het extra genieten 😊. Ook verder zijn er veel leuke pleintjes en parkjes waar veel muzikanten en straatartiesten te zien zijn. 's Avonds op Times Square ook onze ogen uitgekeken, WOOOWW!!! Zoveel lichtjes, zoveel reclames, zoveel winkels, zoveel mensen, zoveel alles! Echt heel gaaf om te zien! Een enorme speelgoedwinkel, waar je als kind alleen maar van kon dromen, een M&Ms winkel van 3 etages met alle kleuren M&Ms en gadgets die je maar kan bedenken en verder echt gewoon heel veel van alles! 😊 Eigenlijk wel een beetje zoals New York is, alles heel groot en toch een beetje overdreven.

De ochtend van vertrek was er nog precies tijd om een typisch American breakfast te doen; pancakes en french toast met sugar cane syrup. Uiteraard weer veel te veel, maar wel erg lekker. New York was echt een goede tussenstop naar Zuid-Amerika toe, hele leuke stad met heel veel dingen te zien en te doen. Moeten nog maar een keer terug gaan om dan goed te kunnen shoppen 😉

Have a nice day!!

xx Marissa & Inge

Tot: 0.15s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 43; dbt: 0.1238s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb