New Brunswick


Advertisement
United States' flag
North America » United States » New Jersey » New Brunswick
January 25th 2008
Published: February 28th 2008
Edit Blog Post

Collega'sCollega'sCollega's

Shiho, Shirley and me. Foto is wel getrokken in Beerse vorig jaar.

Deel 1: Januari (3 weken)



De brrrrrrrr's tot nu toe aan Amerika:
Sportief wezen:
- geen openbare zwembaden!! En ik had me nochtans zo voorgenomen om vanaf nu baantjes beginnen te trekken. Mijn blijheid was dus groot toen ik in de Hyatt mocht inchecken, want ze hebben hier een zwembad! Mijn blijheid was niet meer zo groot toen ik zag hoe 'groot' het zwembad was :D. Met wat chance en kracht kon ik mss met 1 slag heel het zwembad over geraken. (ondertss ben ik al 2 keer gaan zwemmen en blijk ik met 10 slagen aan de overkant te zijn. klein zwembadje, maar het bewijst zijn nut, want ik ben na 2 lengtes al aan het puffen!)
- geen loop-tracks (parcours speciaal om te joggen of van die atletiek-banen). Het enige beschikbaar is de loopband in het hotel of op het werk. Of een parkje hier in de buurt, maar daar kan je enkel overdag terecht want daar is geen verlichting.
Milieu:
- help!! alles is van plastic en is om weg te smijten! :'(
Eerst hotel (Hamptonn Inn): borden, bekers en kommetjes -> piepschuim, bestek = plastic. Dit blijkt in alle gewone/mid class hotels zo te zijn!! Zelfs
Nummer 3. Goi CuonNummer 3. Goi CuonNummer 3. Goi Cuon

Rice paper wrap with shrimp, pork, lettuce & vermicelli noodles served with peanut sauce. Het lekkerste op de wereld! (als ne mens zin heeft in vietnamees natuurlijk)
in de kantine van het werk! Daar hebben ze zelfs wegwerp plateau'tjes van karton. Help .. Ze hebben daar ook wel gewoon bestek en borden, maar die geven ze meestal niet (tenzij je er specifiek achter vraagt). Dat is verschrikkelijk wat een afval hier geproduceerd wordt .. om al die fastfood/meeneem resto's nog maar te vergeten. Wij zitten maar moeite te doen (krijgen zelfs geen plastic zakken maar in de supermarkt) en hier is het het weg-werp-paradijs.
Voelde me echt schuldig dat door hier in amerika te zijn en te eten, ik daarmee moet meedraaien. Had ik nog langer in de Hamptonn gebleven, had ik me echt bestek en bord aangeschaft dat ik dan wel elke keer zelf zou afwassen. Op het werk vraag ik ook steeds een echt bord en echt bestek (als dat er nog is) .. Dat is dan toch al afval van 1 persoon minder op die biljoen dingen dat hier per dag worden weggesmeten. :S
Doel: mijn vloer op het werk 'bekeren' om herbruikbare bekers te gebruiken ipv wegwerp-piepschuime. Resultaat totnutoe: 1! 😉

De jippie's aan Amerika:
- de winkels zijn tot kei laat open en zelfs op zondag!! En het jippie'ste .. het
OfficeOfficeOffice

Komende van achterkant van treinstation, stukje bovenkant van wit gebouw rechts is mijn kantoor. Als ik van het hotel kom, kom ik aan de lichten van links.
kost hier niks omdat de dollar zo laag staat en het solden zijn (het zou het hele jaar door solden zijn). Great!
- (is meer een jippie aan mijn contract hier) ik mag in het weekend van hotel verwisselen, zolang het maar niet meer kost dan waar ik nu zit. concreet: hotel in hartje New York op kosten van het werk 😉

Also:
- in alle hotels hebben ze naast een drink- & snoepautomaat ook een "Ice vending machine". Hehe .. grappig .. je kan gewoon gratis ijsblokjes pakken. (waarom je dat zo altijd en overal nodig zou hebben is nog de vraag)
- ik mis Peter Van de Veire bij het beginnen van mijn dag 😞(
(maar recentelijk ontdekt dat mijn radio-speler op het hotel ook een ipod-alarm functie heeft. kan ipod op radio aansluiten en dan kan ik wakker worden met de muziek op men ipod. nu enkel niet vergeten elke dag de stubru podcast te downloaden .. en dan lijkt het net of ik live naar stubru aan het luisteren ben. ik ben zelfs mee met de file-berichten: "File op E34 richting Antwerpen vanaf Herentals west en Zoersel". "Ik zal ze straks weer zien staan." Ha
JnJ CooperateJnJ CooperateJnJ Cooperate

Sjik office aan overkant van dat van mij.
nee .. toch niet 😉


Toch ook even meegeven dat er óók nadelen zijn van op hotel te leven:
- ge moet u 's morgens altijd helemaal aankleden om te gaan ontbijten (ja, zelfs in het weekend)
- geen kleren-opbergruimte (maar een paar schuiven om kleren in te leggen)
- geen ijskast of enig ander keuken-toestel
- uw 'eigen dingen' zijn maar beperkt .. heb maar deeltje van kleren en schoenen en jassen enzo bij .. als ik nog iets ander nodig heb .. dan 'oeps, dat ligt in belgie'. is wel lastig soms.
- kheb hier geen plantjes of ander distracties ..
- de tv posten hier zijn verschrikkelijk. het is meer reclame met af en toe een stukje tv in .. tv is dus al een paar weken nimeer opgeweest, ik word er alleen maar aggressief van 😉
- er liggen veel te veel kussens op mijn bed (10#), die ik er 's avonds altijd afzwier om te gaan slapen .. en als ik volgende dag na het werk terug in kamer kom zijn die er allemaal weer terug opgelegd! 😞
- ik voel me genoodzaakt om mijn kamer altijd orderlijk achter te laten, omdat ze hier binnenkomen als ik weg ben ..

Deel 2: Februari (7 weken)


Vanaf nu vlieg ik enkel nog business met Jetairways! (al vrees ik dat mijn portefueille dat niet kan bekostigen)
Je hebt geen buurmannen of -vrouwen meer, iedereen zit in zijn eigen 'sectie-tje'. Zetel kan helemaal plat zodat het een bed wordt, ze leggen er zelfs een dekbedje op als je wilt gaan slapen. Zetel is volledig verzet- en regelbaar en heeft zelfs een massage functie (al had ik dat pas op het einde ontdekt)! Persoonlijke tv met touchscreen: met films, spelletjes (geen oldies als tetris of shangai 😞( ), en zelfs een leer-talen-functie! Zeggen welke taal je sprak en welke taal je kon leren. Hadden wel keuze uit een 20tal talen: russisch, indisch, japans, hongaars, -nog wat andere speciale- .. en zelfs nederlands!
Food en drinks a la volonte .. personeel dat u op uw wenken bedient.
Jaja .. dan is het al minder onaangenaam om 8u in een vliegtuig te zitten.
Op nachtvluchten zou je een pijema krijgen! Dat kan ik dus uittesten als ik terug naar Belgie vlieg in april. :D

Heb tijdens vlucht niets meegemaakt, buiten proberen te slapen .. gegeten en ne
OfficeOfficeOffice

Weg die ik moet afleggen naar het hotel, die straat 25meter uitlopen, tot voor het iets hogere beige gebouw aan rechterkant. Dat is mijn hotel al .. en ik foto is getrokken op trappen van het werk.
goeien hoofdpijn gekregen. :S
Had gesneeuwd een paar dagen geleden, dus boven Amerika zag het er allemaal mooi wit uit beneden.

Geland, bij de laatste voor de bagage :S
Maar! deze keer wel een vriendelijkere douanier! Toch nog ondervraagd over mijn Iran-tripke .. Het begon eigenlijk al in Zaventem vóór het inchecken. Steward was paspoort aan het checken en zag Iran visum en begon er in Belgie al over te zagen! Tsss .. ik was nog geeneens ingecheckt.
Vorige keer vergeten te vermelden denkik, maar ik heb nu al twee keer mijn vingerafdrukken moeten geven! Isnt that cool!?
Wel niet op de oldies manier met inkt, maar gewoon met een infra-rood-kastje -ofzo- waar je je vingers over moest rollen.
Maar kvond het wel cool! :D (werd ook foto van u genomen, dat vond ik minder cool .. )
Als ik mijn vinger hier ooit verlies en de eerlijke vinder die naar de politie brengt, dan zullen ze toch al weten dat het de mijne is!

Rest van de zondag heeft mijn hoofdpijn alleen maar erger gemaakt.
Wou nog gaan shoppen in grote mall vlak aan de luchthaven. Shuttle trein en shuttle bus moeten nemen om daar te geraken.
HyattHyattHyatt

Hotel
Ondertss gesleur met 30kg zware grote koffer (chocolat he, allemaal door dieje chocolat). In mall bleken ze geen lockers te hebben!!
Paar winkels proberen te doen al sleurend met koffer en laptop, maar lukte ni echt denderend en kreeg er alleen maar meer hoofdpijn van.
Taxi chauffeur gebeld die nog op mij bleek te staan wachten op de luchthaven :s (mét een bordje). Terwijl afgesproken was dat die pas moest komen als ik die zou bellen. Soit, uiteindelijk in het hotel geraakt.
Barstende hoofdpijn .. dus eerst maar iets genomen en dutje gedaan. Dutje bedoeld voor een paar uur werd vier uur later, dus het was al donker buiten dus geen jogging-weer meer.
Pc aan tv proberen aan te sluiten, kabel en al bij, maar stomme hotel-tvs hebben stomme hotel-afstandsbediening waar niet alle knopkes opstaan en waar ik dus niet naar het video/pc kanaal kan gaan. GRMBL!
Knopjes op tv zelf zijn gedisabled of werken niet .. En een universeel tv-kastje ('t kastje /'t bakske/whatever) zou ook niet werken omdat tvs geprogrammeerd zijn voor enkel met dat ene kastje te werken.
Daar gaan mijn film avondjes op het grote tv scherm.
Ik kan natuurlijk nog altijd op laptop zelf zien
HyattHyattHyatt

Hotelkamer ..
.. waare het niet dat hier géén stopcontacten aan het bed zijn. Enkel 2 aan de andere kant van kamer .. pffffff, voorzieningen voorzieningen. Algoed dat hotel me verlengkabel heeft gegeven, anders had ik denkik het eerste vliegtuig terug naar belgie genomen 😉
't is omdat ik hier 7 weken ga zitten en niet zomaar een paar dagen, dat die dingen redelijk frusterend zijn!

Kheb bezigheidstherapie gevonden!
- lezen (merci Ines!)
- en sportief bezig wezen. Zijnde .. de lessen die ze op de fitness van het werk geven. Heb al 1 les 'cardio blast' meegedaan, wat wat weg had van de BodyCombat thuis. (afzien dus) En hier vlakbij in een yoga-center geven ze ook vanalle lessen: breakdance, capoeira, salsa, buikdans .. Gisteren de buikdans gedaan, was leuk!! En ik zou er naar het schijnt aanleg voor hebben, uhum :s. Buikdans ga ik blijven verder volgen.
En daarjuist salsa. (David, 123 567 123 567 123 567, nu tel ik ook!) Weet niet of ik dat op mijn agenda ga laten staan .. is heel leuk en zou het graag kunnen maar ik ben misselijk van al dat gedraai. Volgende keer zou hij een truckske leren om niet meer misselijk te worden tijdens het ronddraaien, maar kheb zo men twijfels of dat wel te verhelpen valt bij mij.
Op het uitprobeer-menu staan dus nog: breakdance en capoeira. Al vrees ik dat ik voor die dingen te stram en te oud ben geworden. Maar proberen kan geen kwaad! Ik zal er gewoon minstens een week superstijf van zijn 😉

New haircut!


Additional photos below
Photos: 21, Displayed: 21


Advertisement

HyattHyatt
Hyatt

Zicht vanuit mijn raam op de 'ring' ..
Moco de gorilaMoco de gorila
Moco de gorila

(nog souvenirtje van Guatemala) Gel: gorilla snot :P En ja hoor, de gel zelf ziet en voelt er echt als snot uit :s Heb zelfs al andere gewone pot gel gekocht, want denk niet dat ik deze ooit ga gebruiken wegens iets te goor.
Snowboots!Snowboots!
Snowboots!

Klein nadeeltje: waterdichtheid = nihil. Heb er al mee rondgelopen als het regende of drizzelde en ze waren direct doornat. Zelfs met de truuk doe-een-plastic-zak-rond-u-voet, had ik nog natte voeten :s (ohja, en ook nieuwe pijema broek! -OldNavy-)
JetairwaysJetairways
Jetairways

Business


28th February 2008

sexy haircut! :-)
28th February 2008

new haricut ?
Dare nor de kap(st)er geweest ? Looks really nice and young !
28th February 2008

hoe kunde gij nu aanleg hebben voor buikdansen? gij hebt genen buik!! :P en: djuu, ge zijt mij voor met naar de kapper te gaan (ikke te zaterdag) ma tis wel show... really nice and young :D
29th February 2008

nice!!
yeehaa, alweer iemand overtuigd van salsa :) Dat wordt strks nog vechten om met David te kunnen dansen ;) Je haar ziet er tof uit!!! Staat je goed! Nu ga ik weer verder, tis girls night out hier . De groeten aan iedereen daar!!!

Tot: 0.126s; Tpl: 0.016s; cc: 11; qc: 30; dbt: 0.0694s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb