Foto's; From Maine to New Hampshire

Published: June 7th 2012

Foto's; From Maine to New Hampshire

Onze trip vanuit Maine - Portland naar New Hampshire - North Conway aan de rand van de White Mountains...

Gisteren zijn we pas om 11:30 uur vertrokken vanuit de camping @Scarborough, Maine. Dat was pas een heerlijke rustige start! Niets moet, alles mag dat is het nieuwe motto! We hebben gepland richting North Conway, New Hampshire te gaan, naar de camping Saco River Camping Area, die praktisch tegenover een Fashion Outlet zit, toch aan de rand van de White Mountains en over alle faciliteiten beschikt als; Full Hookup - Electrics, Water, Cable TV, Free Wifi, naast de Saco River om eventueel te kunnen vissen...

Hopelijk wordt het weer vanaf nu iets beter, hoewel we nog niet heel erg slecht weer hebben gehad voor Nederlandse begrippen welteverstaan. Ondanks dat de lokale weerberichten iets anders zeggen...Onderweg stoppen we @Cabela's, een hele grote outdoor/ camping store waar ze zoveel verkopen, inclusief wapens van een simpele revolver (Colts, Magnums, etc.), jachtgeweer van semi-automatisch tot volautomatisch (denk even aan een M16 bijvoorbeeld)... we kijken onze ogen uit en het enige wat er staat is dat je 18+ moet zijn en dat je vuurwapen geregistreerd moet worden. Wellicht afhankelijk van welke type vuurwapen je koopt, zal je een wapenvergunning moeten hebben, maar je staat ervan te kijken waar je zo mee wegkomt zonder vergunning...Pfff! Daarnaast verkopen ze zo'n groot en geweldig assortiment aan camping/ outdoorspullen, echt te gek om gewoon al te zien!

Daarna vervolgen we onze weg langs de route 302, een alternatieve weg die ons leidt door leuke dorpjes, stadjes en natuur, meren. Ik schat zo in dat we gisteren ongeveer 2 uur hebben gereden van A naar B. Aangekomen op locatie zoeken we nog een supermarkt uit om wat inkopen te doen en rijden door naar de Camping; Saco River Camping Area. Zodra we de camper hebben geinstalleerd begint het te regenen...pff net op tijd binnen 😊. We kijken wat TV en internetten wat om te bekijken wat we de komende dagen gaan bekijken in dit gebied. Zodra het weer opklaart, besluiten we op de fiets naar Settler's Green Outlet Village te fietsen wat echt zo'n 8-10 minuutjes fietsen is. Voor evt. aankopen (ik ken ons😉 zijn we uitgerust met een rugzak, zodat we de aankopen ook weer makkelijk kunnen vervoeren naar de camper. Een hele nieuwe ervaring voor ons...outletshoppen op de fiets 😊!

Als we weer bepakt en bezakt zijn, fietsen we weer rustig terug naar de Camping, waar we en lekker gebraden kippetje met cowlsla eten en Madagascar 2 kijken op TV. Daarna lekker vroeg naar bed...Zzzzz....

The big five @Cabela'sThe big five @Cabela's
The big five @Cabela's

Who needs to go to Africa if you can see the big five @Cabela's? ;)

Tot: 0.141s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 49; dbt: 0.0485s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb