September 2009


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Minnesota » Sauk Centre
November 30th 2009
Published: November 30th 2009
Edit Blog Post

07/09-09: Den foerste fredag i September, var den foerse fodboldkamp, amerikansk fodbold, selvfoelgelig. De spiller hver eneste fredag, i 2 eller 3 maaneder. Det er ret hyggeligt at vaere til, fordi det meste af skolen kommer og kigger, saa man moeder en masse mennesker. Foraeldre, soeskende osv. kommer ogsaa og kigger paa. Godt nok er det de faereste der rent faktisk holder oeje med kampen - i saer af dem paa min skole, da vores fodboldhold er rent og skaert elendigt! Den foerste kamp endte 7-20! Pinligt!!

En weekend tog Brian mig med til et fort i South Dakota. Langt det meste af tiden var det fladt med ugroede marker, lige saa langt man kunne se, lige meget hvilken retninng man kiggede i! Deres soeer var fyldt med doede traeer, da traeerne faar saa meget regn at de er konstant i oversvoemmelse.

25/09-09: September er nu naesten slut. Min 3. uge paa skolen er overe. Der er intet football game i aften, desvaerre, men Emily har et teaterstykke jeg tager til om en time. Som alt andet i USA er det blevet gjort meget intenst. Hun startede paa det i mandags, og har premiere i aften - hun har oevet paa skolen fra 3-7.30 hver eneste dag!
Jeg scorede et "touchdown" i P.E. i dag, hvilket jeg er helt utrolig glad over, som I nok kan gaette, fordi jeg er en boldspasser normalt!!! Det har nok vaeret dagens hoejdepunkt.

Taylor har arbejdet paa en GoCard ude i haven (der er ca. en kvart amerikansk mile lang - hvilket er rimelig stort), og har ogsaa lavet et spor den kan koere paa. Det er ret sejt lavet, og i weekenden vil han laere mig at koere den. Det er nok en af de sidste uger vi har, inden vinteren begynder (for bliver lige noedt til at fortaelle at jeg slikkede sol i gaar til tennis!!!)

Butikkerne er begyndt at goere klar til halloween, og slikafdelingerne der er forvejen er metro's gange to, er blevet dobbelt saa stor. M&Ms faaes i halloween farver -groen, orange og sort, Oreo's har spoegelser ovs. paa sig.

Naa, men det er fredag aften, og jeg tror det er meget godt jeg ikke har for meget at lave i weekenden. Amerikanskeuger er nemlig rent go-go-go!!! Praecis som de har ryg for. Jeg tager afsted fra huset ca. kl. 8, og er hjemme kl. 18.20 naar jeg kun at "practice". Naar jeg har kampe er jeg hjemme omkring kl. 10, og saa har jeg lektier at lave derefter. Saa jeg har en god potion af energidrikke i mit skoleskab, som jeg har brug for i slutningen af ugen.
Skolen er ogsaa meget anderledes end den danske. Jeg har foerst 4 timer (1. kor/lektietime, 2. idraet/sundhedsklasse, 3. engelsk, 4 biologi) - de samme timer hver dag. Den eneste pause jeg har mellem det timer, er de 4 minutter jeg har til at hente mine boeger og gaa til det naeste lokale. Derefter har jeg en halv times frokostpause (hvor man gaar op og faar maden hos kantinedamerne!!!). Saa har jeg 3 timer, med 4 min. pause mellem hver (matematik, amerikansk historie, kunst). Og saa er der tennis, derefter.

I naeste uge er det homecomingweek! Jeg glaeder mig rigtig meget! Det er en uge, hvor man hver eneste dag klaeder sig ud efter et tema, og naesten ingen lektier faar for. Der er krig mellem 11. og 12. kls saa vi gaar rundt og kaster toiletpapir paa hinandens huse og andre underlige ting. Om tirsdagen er der "kroningen", hvor der bliver valgt en "homecoming king and queen", bagefter er der et footballgame mellem pigerne fra 11. og 12. klasse.
Om fredagen er der et normalt footballgame paa skolen, og efter er der en stor fest. Saa naeste uger bliver endnu mere travl end de foregaaende.



Additional photos below
Photos: 78, Displayed: 24


Advertisement



Tot: 0.064s; Tpl: 0.013s; cc: 8; qc: 45; dbt: 0.0409s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb