Away from the biggest cities

Published: July 21st 2009

Onze laatste ¾ dag in Chicago, nogmaals veel gezien en veel genoten. Eerst en vooral na het inpakken van onze bagage trokken we naar het museum of science and industry. Nog maar sinds kort loopt daar een expositie van Harry Potter, met daarin veel kostuums en objecten gebruikt in de eerste 5 films. Ik moet zeggen, dat ik redelijk onder de indruk was van het geen wat ik daar te zien heb gekregen. Sabrina nog meer natuurlijk als grote Harry Potter fan. Na het museum passeerden we nog snel langs China Town, vermits er we de vergelijking wilden maken tussen NY en Chicago. Het was er één groot feest, vergelijkbaar met de jaarmarkten in België maar dan in het Chinees.

Voor we vertrokken hadden we nog veel moois gehoord over lincoln park, zo moesten we daar natuurlijk nog even passeren. Een openlucht misviering van de Baptist Church een gratis zoo en een gratis plantentuin is zo ongeveer de samenvatting van dit alles. Daarna keerden we terug naar ons motelletje om daar de auto te nemen en nog even langs de Indische wijk te passeren om vervolgens ons weg verder noord te trekken.

Het was al vrij laat dat we vertrokken, dus veel rijden zat er niet meer in. Een 100 mijl ten noord westen van Chicago en na een fantastisch mooie rit, vonden we een campingetje, klaar voor de eerste kampeernacht dus.

Het was al donker, dus de tent voor de eerste maal opzetten, verliep nog al klungelig maar ging toch al bij al redelijk vlot. Nog snel een pot soep opwarmen en verorberen met een Frans brood wat we op de valreep nog in Chicago hadden op de kop kunnen tikken. Dit bij een klein en gezellig kampvuurtje, de sfeer zat lekker goed.

's morgens was het de eerste opdracht om alle zakken en koffers een beetje te herschikken met het oog op kamperen en niet meer hotel gaan. Nadat dit gebeurt was kropen we terug in de auto om snel verder noord-west te kunnen trekken. Vandaag hebben we iets meer dan 240 mijl afgelegd, dit wel op een heel rustig tempo. We stopten regelmatig om van het uitzicht te genieten, om te shoppen enz.
We stopten zo ook aan de St. Croix river, wat een zijrivier is van de beroemde Mississippi rivier.

Aangekomen vlakbij ons volgende korte doel Minneapollis trokken we naar een volgende camping om daar de twee volgende twee nachten te blijven. Het is echt wel een camping waar je alles vind, van wassalon tot gratis wireless internet tot aan je tent. Jammer van het weer, anders zat ik dit nu voor de tent allemaal te typen. In elk geval het posten zelf is gebeurd niet van voor de tent, wel van in de tent.

Tot: 0.124s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 51; dbt: 0.0673s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb