Welcome In Paradise

Published: July 23rd 2009

Deze ochtend konden we nog net op tijd voor de volgende opkomende regenbui ons gerief gepakt en gezakt in de auto steken. De camping waar we op verbleven, was goed uitgerust met allerlei faciliteiten, dus namen we onze tijd voor ons was te doen.

Rond de middag was het dan eindelijk tijd om verder noordwaarts richting Canadese grens te trekken. Na een dikke 150 km verlieten we dan eindelijk de laatste interstate highway, om terug op een 2x1 baanvak de laatste 150 km af te leggen. Onderweg kregen we nog het gezelschap van twee onweders, maar bij aankomst aan het Voyageurs National Park was alles droog en zonnig.

Het duurde even eer we een stekje gevonden hadden om te slapen. Kampeerplaatsen zijn hier in overvloed, maar morgenmiddag verwachten ze weer helse onweders, vandaar kozen we toch maar voor een ietwat drogere oplossing. Vlak aan het Kabetogama Lake, bevind zich het Arrowhead Lodge wat uitgerust is met gezinscabines en gastkamers. Vanuit onze kamer hebben we een prachtig zicht vanop het meer.

Het Voyageurs National Park staat bekend om zijn diverse meren en het wilde leven errond. Veel hebben we er nog niet van kunnen proeven, maar het uitzicht vandaag en een korte wandeling gaven ons al een ongelofelijke indruk. Wanneer we vertellen dat er een hertje langs de weg liep, mama eend met haar 6 kleintjes te water zwom, Sabrina die een wolf hoorde huilen, kan je je er al iets bij voorstellen.

Wanneer het weer het morgen toelaat, trekken we waarschijnlijk per kajak het meer op om de verdere omgeving te verkennen. Hetgeen wat we er over gelezen hebben beloofd alvast veel moois: herten, pelikanen, wolven, uilen en beren lopen hier geregeld door het bos.

23rd July 2009

amai,dat ziet er wel prachtig uit,geniet er maar van.... x mama

Tot: 0.117s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0661s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb