Cape Cod til Weymouth

Published: July 24th 2011

Vi kunne ikke komme hurtigt nok afsted fra dette motel. Men Morten ville dog lige forbi og have sin morgenmad, når vi nu havde betalt for det. Men endnu engang et minus til stedet.... der var ikke mere morgenmad tilbage! Cape Cod er en lille halvø syd for Boston og øst for New York. Det er her folk fra Boston og New York tager hen på ferie og weekend. Pga varmen var der bare overfyldt på Cape Cod. Vi ville gerne ud på spidsen for at røre ved Atlanterhavet, men idet jeg står ud begynder det for alvor at regne. Nå, ja det har kun regnet to gange på denne tur og det var når vi ikke havde brug for det - ved Six Flag og her ved stranden, hvor drengene gerne ville prøve at surfe. Temperaturen var faldet fra nattens hedebølge til 22 C og regn. Bare det havde været omvendt. Som I kan se på billedet er det ligesom vesterhavet med sandklitterne - det ligger bare ca. 6000 km længere væk! Også byen Provincetown minder om feriebyerne ved Vesterhavet. Men mulighederne for at tage på hvalture og hummerrestauranter i nærheden er ikke de samme :- ). Pga vejret blev der ingen surfing her og vi kørte tilbage fra ferielandet, hvor det også er lidt for "turistet". Langs kystvejen opad mod Boston var der mange flotte villa- og sommerhusområder i den engelske stil. Vi holdt ind i Plymouth, og spiste vores frokost - dejlige steaks og spareribs. Byerne ligger lige ned til Atlanterhavet, men der var bare ikke lige noget der lignede "surfingbølger". Men ind på et et af vores sikre hoteller Super 8 og lige have et par slappedage inden Boston. Det var rart at ligge i noge gode senge og et tempereret rum. Hvad mere kan man forlange :-).

Tot: 0.079s; Tpl: 0.017s; cc: 12; qc: 41; dbt: 0.0566s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb