Nu starter vores Road Trip

Published: July 14th 2016

Faren og hans børnFaren og hans børnFaren og hans børn

Far og børn på vej ned i isgrotten
Efter en dejlig uge i McCall med hele familien, er det dejligt at komme videre med næste del af ferien. Vi pakkede bilerne og kørte fra McCall i silende regn. Det gjorde afskeden lidt nemmere. De fleste af os mødtes i Boise downtown, hvor vi alle spiste aftensmad sammen.

Endnu engang har vi fået en rigtig fin bil med plads til hele selskabet.

Vi følges med Ann og Bob, der kører i deres eget mobilehome. Bob og Peter har i fællesskab planlagt en passende tur.

Peter og Søren hentede bilen tirsdag morgen. Med en hurtig indsats fra alle, var vi ret hurtigt klar til at køre. Vi har hurtigt fundet ind i rollerne. Peter og Søren er vores piloter og jeg er stewardessen. De andre er glade mennesker på ferie.

Ida og Simon udnyttede straks en lejlighed til at køre med i Ann og Bobs ”hus”. Simon foran sammen med Bob. Her har han det store overblik.

Vores første stop blev i Shoshone Ice Caves. Her var vi selvfølgelig nede i isgrotten. En sær fornemmelse at stå svendende i varmen det ene, det næste er man omgivet af is i
På vej ned i grottenPå vej ned i grottenPå vej ned i grotten

Ved indgangen i grotten
en hule under jorden. Ida sørgede for at stikke et par hemmelige sten i lommen. De skal hjem på bedstefars grav – han samlede sten alle steder og har selv været ved Shoshone Ice Caves for mange år siden.

Vi fortsatte turen mod Craters of the Moon. Et lava landskab, der absolut minder om noget der sagtens kunne være månen. Mikkel havde mange teorier om alt hvad vi så og hvordan det virker på månen.

Vi slog lejr i Arco. Vi er totalt 13 personer + 3 hunde. Det er lidt for mange at håndtere mad til i ét motorhome. Derfor måtte vi fordele opgaverne lidt – grønsager + halvdelen af kødet hos os – pasta og resten af kødet hos Ann og Bob. Et perfekt samarbejde, der endte med en dejlig middag udenfor. Udsigten – en vulkan i det fjerne. Meget smukt.

Dagens sidste opgave var fordeling af sovepladser. Alt gik op i en højere enhed, da alle dem, der foretrak en plads indendørs kunne få det – eller næsten indendørs. Mads og Ida sov i telt og John sov under åben himmel, sammen med sine hunde.

Nede i isgrottenNede i isgrotten
Nede i isgrotten

Nede i isgrotten er det altid under -3 grader
Craters of the moonCraters of the moon
Craters of the moon

På vandretur gennem lavelandskabet i craters of the moon
Udsigt i ArcoUdsigt i Arco
Udsigt i Arco

Udsigt til et af vulkan kraterne i Arco

Tot: 0.184s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 64; dbt: 0.0689s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb