Hawaii day 11

North America » United States » Hawaii » Big Island
February 10th 2013
Published: February 11th 2013

Vi tog tilbage til Volcano park. Vi ville gerne se noget lava, så vi kørte så langt vi kunne, men mange stop da landskabet var utroligt smukt på en brutal måde. vi stoppede flere gange og gik ned af størkenet lava, for at få nogle billeder af dette fantastiske lanskab. ud af det blå kom havet til syne og vi gik ned til kanten af øen, det føltes som verdens ende, at stå der.

Et af de steder vi stoppede var et sted som hedder sea arch, dette var en klippe vælving som gik ud i vandet og er klart et kig hver.

vi fortsatte vores færd for at komme hen til lavaen, men dette kan ikke lade sig gøre i bil, da vejen er fuldstædig dækket af størknet lava. Besluttet på at se noget aktivt lava, går vi ud af bilen og hiker hen over det, men dette sættes der en stopper for med et skilt hvor der står, at man ikke kan komme længere..

vi finder ud af, da vi kommer tilbage til park rangerne, at vi gerne måtte tage videre henover lavaen, men at det er en day hike og man nok skal forvente at bruge omkring 10 timer på den.

På dette tidspunkt er vi lidt trætte og beslutter os for, at vende næsen tilbage til kailua-kona. Vi er dog så opsat på, at se lava, at vi beslutter os, at tage på day hiken dagen efter, så nu skal vi meget tidligt op, så vi kan nå det inden det bliver mørkt. men lava her we come!!

Tot: 0.124s; Tpl: 0.031s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.0593s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb