”Motel 6, South”, Carpinteria, Californien, onsdag den 28. september 2016.

North America » United States » California » Carpinteria
September 28th 2016
Published: September 30th 2016

FrugterFrugterFrugter

Stort set alle de større madvarebutikker vi har været i, har haft en fin afdeling med frugt og grønt. Her flere slags æbler, figenkaktus-frugter og små "et eller andet".
På grund af netproblemer i Carpinteria, kommer gårsdagens dagbog først nu:

Jeg havde glemt at sætte min telefon på lydløs, så på et tidspunkt i nat tikkede en eller anden Google påmindelse højlydt ind om, at vi skulle bo på Motel6 i Carpinteria nu i nat! Jeg hørte det ikke, men det vækkede Karen så meget, at hun ikke kunne falde i søvn igen. Hun var helt kvæstet til morgen og for at komme nogenlunde i gang, løb hun en lille tur på 5 kilometer.

Endnu en dejlig omgang morgenmad, jeg talte lige kort med Marianne inden, bilen blev pakket og vi var ”On The Road Again”. Der var rigtig meget trafik i San Diego og da vi nærmede os Los Angeles blev den tæt igen. Vi fandt et indkøbscenter i Los Angeles – ikke så lang uden for downtown – fik handlet og kørte så tværs gennem byen til Venice Beach, et hippie sted der har overlevet siden engang i tresserne. En hurtig pølsemad ved bilen, efter at vi endelig havde fundet ud af at fordre en P-automat, og så gik vi en tur ned til stranden, en fantastisk dejlig badestrand med gode bølger, så der var mange
ChillierChillierChillier

Et udvalg af forskellige chillier, de orange så ud til at være nogle af de rigtig stærke.
surfere i gang. Det blev også til en ny fugleart, amerikansk stenvender. På stranden lå en lille smule opskyl, små muslingeskaller, noget tang, meget flade sømus og en enkelt rokkeart. Vi var lige ude og dyppe tæerne i Stillehavet. Vi havde kun mønter til at parkere en time, så efter et have dyppet tæerne gik vi lidt rundt og så på de mærkelige boder og butikker. På en skaterbane var der rigtig gang i den, de unge mennesker forstår at håndtere sådan et lille bræt på fire små hjul. Det var kun nybegynderne der havde styrthjelm, albue- og knæbeskyttere på! Temperaturen lå på lidt over 30˚C.

Herfra kom vi hurtigt på Highway 1 (den skal vi stort set blive på resten af turen) og kørte så en meget smuk tur nordpå med Stillehavet ude til venstre. I Ventura var det nær gået galt, jeg overså en afkørsel og pludselig var vi igen på vej ind i landet, men vi fik hurtigt styr på retningen igen og vendte tilbage til den rigtige vej. Her kørte vi også en tid i overskyet vejr og man kunne se, at det regnede i bjergene bag Ventura. Vi gjorde et kaffe- og benzinstop undervejs
VeniceVeniceVenice

Bydel syd for Santa Monica, grundlagt i 1905 men mest berømt for et samlingssted for hippier i tresserne og halfjerserne. Betegnet som "a cultural hub known for its eccentricities".
– solen var igen kommet frem, og lidt før La Conchita var vi en tur ved vandet igen. En meget smuk tur, ret frodigt (i forhold til det vi ellers har set de sidste 14 dage), især er der mange steder meget fine Bourgenvillaer al alle mulige farver. Og så er der rigtig mange meget høje og slanke viftepalmer. Vi kørte lige til Motel 6, checkede ind, pakkede ud, prøvede netforbindelsen, hvorefter Karen og Kurt gik en tur og jeg begyndte på dagens opdateringer. Jeg var lige ude et smut inden det blev helt mørkt og så at den del kalkungribbe går til nattero i nogle høje træer bag ved motellet.

Karen og Kurt er tilbage, de har været en tur ved stranden og set en fantastisk flot solnedgang, Kurt er nu gået efter en stor pizza, så tager vi madmæssigt en spare aften, inden vi nu skal bo i Monterey i tre dage.

Venice BeachVenice Beach
Venice Beach

Karen og Kurt (de to med mest tøj på) dypper tæerne i Stillehavet.
SurfereSurfere
Surfere

Trods det tilsyneladende stille vejr, var der fine dønninger til surferne.
Rokke eller havengelRokke eller havengel
Rokke eller havengel

Denne rokke eller måske en havengel lå på stranden, magerne har endnu ikke været i den.
Santa MonicaSanta Monica
Santa Monica

Et skud ud af vinduet, mens vi passerede Santa Monica. Vi har set mange flotte Bourgainvilla'er i dagens løb.
Santa MonicaSanta Monica
Santa Monica

Et af de berømte pier's med kaffe og restaurant for enden.
VenturaVentura
Ventura

Ved Ventura trak det sammen med skyer over bjergene, det så virkelig ud til at skulle blive regn, men vi oplevede ikke noget. Her var i øvrigt mange meget store marker , hvor der dyrkedes grøntsager.

Tot: 0.061s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 29; dbt: 0.0338s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb