Farvel Arizona og farvel Sorensens


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Arizona » Mesa
July 13th 2011
Published: July 13th 2011
Edit Blog Post

Så fik jeg sagt farvel til Arizona og til mine veninder i Arizona. I den sidste tid var jeg rigtig meget sammen med Viola. Vi havde playdates hver eftermiddag med børnene og efter vi fik fri, var vi sammen. Vi var i drive-in biograf, hvor vi så X-men, tror jeg, bagefter så vi Bridesmaid. Det var rigtig hyggeligt men det var ret varmt for vi sad i bagagerummet og der var ikke nogen vind. Vi var på en 18+ club, vi var i byen sammen med Beth også. Vi var til NKOTBSB (New Kids on the Block & Backstreet Boys) koncert. Det var vildt fedt, men jeg havde slet ikke skænket det en tanke at de jo selvfølgelig ikke var helt så unge mere. Jeg havde set musik videoer med dem hele dagen, så blev ret overrasket over, at de ikke så sådan ud, da de kom ind på scenen. Hehe. Vi havde et par sleep overs i hendes hus, den ene gang fordi jeg var blevet låst ude og jeg ikke ville vække Ole og Kathryn. Hehe. Vi var til pool party ved nogle tyskere som er ved at uddanne sig til piloter. Vi var også til i en gammel spøgelses cowboy landsby, hvor vi var ”klædt ud” som cowgirls med ægte cowboy hatte. Ret sjovt. Vi så mænd/drenge ride på tyre, det var de ikke særlig gode til, men det var sjovt at se på.
I den sidste uge jeg var i AZ kom den nye au pair til Viola. Hun er også tysker og hedder Sina. Vi var sammen med hende i min sidste weekend også. Jeg fik også lavet mig et kørekort som viser at jeg er 21 så det var ret fedt. Hehe.
Da det var 4. juli inviterede Violas familie hele min familie til en grill fest hos dem. Vi svømmede og fik spist og bagefter tog Viola, Sina, Maria, Beth og jeg ind til Tempe, hvor vi så fyrværkeri.
Min sidste aften med Viola og Sina blev tilbragt med at se basketball kamp. Vi så Phoenix’ kvinder spille mod Los Angeles’. Phoenix vandt  Da vi kom ud til bilen lå det sand overalt. Der havde været en kæmpe støvsky, der var vidst også meget om det i nyhederne i DK. Der var støvet overalt så vi blev nødt til at holde ind for vi kunne ikke se særlig meget på motorvejen.
Onsdag d. 6 kom mor, Jeppe og Emma og jeg hentede dem i lufthavnen. Vi var i poolen sammen med børnene og Viola, Sina og Sagan og Ole lavede lækker aftensmad til os. Jeg fik lov at sove ved siden af Emma, det var rigtig hyggeligt, bortset fra at hun vågnede kl. 6 dagen efter. Hehe. Hun tabte for resten en tand da jeg hentede dem i lufthavnen. Om torsdagen slappede vi bare af om formiddagen og jeg fik taget de fleste af mine ting ned fra min væg. Det var mærkeligt at se på. Vi var så til svømning med Emma og Esben og om eftermiddagen var vi igen i poolen hvor vi også spiste frokost. Da jeg havde fri tog mor, Esben, Emma S og jeg ud for at se mit college. ”Min” Emma sov fordi hun var så træt. Vi var bagefter ude at spise på Vito’s alle sammen inkl. Bev og Jim. Jeg gav Emma og Esben en drikekdunk hver med et billede af mig og dem og jeg gav Ole og Kathryn en glad ting med et billede af mig og børnene. Det var rigtig hyggeligt. Bagefter fik Emma og mig frozen yoghurt (en slags is) og vi kørte ud og købe en GPS. Da vi kom hjem fik jeg pakket det hele ned. Der var så tomt på mit værelse.
Fredag morgen kom Viola og Sina for at sige farvel og Beth kom også forbi for at sige farvel. Det var ret hårdt at sige farvel til Viola for vi er kommet så tæt her på det sidste og blevet ekstremt gode veninder. Hende kommer jeg til at savne helt vildt. Da vi havde sagt farvel kørte vi til lufthavnen, Jeppe og Bev kørte os. Vi fik vores boardingpass og kom igennem sikkerhedstjek. Da vi kom ind kunne vi ikke finde vores fly på skærmen. Vi fandt så ud af at vi var blevet sat på et senere fly end vi havde bestilt. Det var fordi de havde aflyst det og sat et andet ind. Vi skulle så vente indtil 14.50 i stedet for 12.15 og vi var i forvejen kommet i rigtig god tid. Så vi fik spist frokost og børnene så en film. Det var lidt træls, men tiden gik heldigvis rigtig hurtigt. Vi fløj i et lille propel fly med plads til 36 mennesker, så det var ret lille. Vi landede i Grand Junction, Colorado, hvor Ole og Kathryn havde lejet en bil og vi kørte så mod Basalt, en lille by 20 min fra Aspen. Der var vildt grønt og bakket og der var sne på nogle af bjerg toppene. Naturen er vildt flot i Colorado. Vi lavede ikke så meget andet end lige at få lidt at spise og så gå i seng da vi kom for bil turen var 1½ times tid.
Bruce og Janis bor i et rigtig hyggeligt hus lige ned til Colorado River. Det er overhovedet ikke lige så stort som det hus de har i Phoenix, men det var vildt hyggeligt. Jeg fik mit eget værelse, men børnene kom ind og hyggede med mig i sengen hver morgen.
De næste par dage var vi på et par hikes, i en spøgelsesby, i Aspen, svømmede i poolen i deres Country Club, spillede tennis, fiskede, spillede spil, læste, spillede bordtennis og meget andet. Det var nogle rigtig hyggelige dage. Emma og Esben fangede begge to en stor fisk hver. Esben slap vi fri igen men Emmas havde slugt krogen så den tog vi med hjem. Den var 20 inches og 3 pound (ved ikke lige hvad det er ”på dansk”) de skulle spise den onsdag aften. Da det var min sidste aften var vi på en rigtig fin restaurant lige på den anden side af floden. Jeg fik mit første glas vin med dem og vi skålede for mig. Det var en ret mærkelig følelse. Jeg fik også en bog med opskrifter fra AZ som de har brugt mange af imens jeg har været her. De havde sat billeder ind og skrevet lidt så det var rigtig dejligt. Da vi kom hjem igen spille Ole, Kathryn, Bruce, Janis og jeg Hjerterfri, jeg var ved at vinde men til sidst var jeg ved at tabe. Det endte dog med at det var Kathryn der tabte. Jeg fik også læst for børnene. Emma blev rigtig ked af det fordi jeg skulle af sted. Hun blev ved at sige at hun ikke ville have at jeg skulle tage af sted og at hun elskede mig. Det var ret hårdt at se på.
Onsdag morgen, min sidste med dem, var ret kort. Vi spiste morgenmad og så kørte vi til lufthavnen. De satte mig af udenfor fordi det var hårdt for børnene og fordi Emma skulle på en hestecamp i dag. Det var nok meget godt at hun kunne tænke på det, for hun var ret ked af det. Jeg synes det var ret hårdt at sige farvel til dem, også selvom jeg ved jeg altid kan komme på besøg. Det vil ikke blive det samme og jeg ved ikke hvornår jeg vil komme til at se dem igen. Jeg fik tjekket ind og kom igennem sikkerhedstjekket og fløj til Denver. Turen tog ikke mere end ½ time og nu sidder jeg i Denver lufthavn og venter på at jeg skal videre med fly til San Francisco, hvor en ny rejse begynder. Bliver dejligt at se dem igen og at tilbringe tid med dem. Det har jeg ikke gjort meget længe. Først går turen i autocamper fra San Francisco ned til San Diego og så til Los Angeles, hvor vi skal bo i en uge. Så der kommer først en opdatering igen omkring d. 29. juli hvor jeg skal tilbringe et døgn alene i LA.
Der kommer billeder senere for skal til at ombord så kan ikke nå mere nu.
Nu er der ikke længe til vi ses 


Advertisement



Tot: 0.122s; Tpl: 0.013s; cc: 12; qc: 50; dbt: 0.0885s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb