Als de dieren spreken konden...


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Arizona » Elgin
April 20th 2011
Published: April 19th 2011
Edit Blog Post

Nou, dat kunnen ze!

Allereerst zat er gisteren voor mijn huisje ineens een 'greater short-horned lizard' op de grond, een soort hagedis die hier in de volksmond 'horny toad' wordt genoemd (het is in elk geval geen pad, gehoornd is hij wel en verder kan ik er geen uitspraken over doen :-D ). Om de een of andere duistere reden kan ik ineens geen foto's meer uploaden, dan crasht mijn internetverbinding, maar het was er zoéén: klik. Schatje, niet?

Eergisteren, gisteren en vandaag kreeg ik bezoek van een kolibrie. Wat zijn dat een wonderlijk kleine vogeltjes zeg! Vandaag zat hij in de struik recht voor mijn raam en keek zo naar binnen. We zijn de laatste weken nogal met dierensymboliek bezig geweest dus ik heb natuurlijk de betekenis van Kolibrie opgezocht:

- Waakzaam zijn en in staat zijn om je terug te trekken uit penibele situaties.
- Draag kleurrijke kleren en wees niet bang om op te vallen in een menigte.
- Zuiver jezelf van parasieten die je energie proberen te stelen. Ren achteruit als je moet, maar laat je niet leegzuigen door de negativiteit van anderen.
- Je bent een prachtig mens en je brengt veel vreugde. Stop af en toe eens om jezelf te zegenen en ga dan verder op je reis, onderweg andere mensen zegenend.
- De zoetste nectar zit van binnen!
- Energie, vernieuwing, oprechtheid, healing, doorzettingsvermogen, vrede

Mooi hè?

Vandaag een dagje Patagonia gedaan, leuk stadje ongeveer 25 mijl verderop. Doet een beetje denken aan de Wildwest-versie van Glastonbury :-D

Leuke winkeltjes, eettentjes, en even buiten het dorp zit een winkel waar ze Native American flutes verkopen... Daar ga ik van de week nog eens naar terug, ik ben verliefd op dat geluid! Ze stonden ook op de street fair in Tucson twee weken terug, heb toen al even gespeeld (en de onsterfelijke woorden 'I like your flute' uitgesproken tegen de meneer van de stand, ahum) en kwam er nu achter dat het winkeltje in Patagonia zit.

Kreeg nog een leuk compliment van de mevrouw van de boekwinkel, ze vroeg waar ik vandaan kwam en toen ik zei dat ik uit België kwam en Nederlands was vroeg ze 'maar daar ben je toch zeker niet geboren?' Ze vond dat ik helemaal geen accent had. Oh my gosh, I'm turning in to a redneck!

In Patagonia wat geluncht en toen even wat horse wisdom opgesnoven in Sonoita bij Shelley en Nancy. Shelley was er niet, die is een paard ophalen in Californië (9 uur enkele reis, zonder trailer...) dus ik ben benieuwd wat er morgen bij komt voor paardje. Sue was ondertussen het huis aan het schilderen, nog even mee gekletst (en dat lukt altijd zeer goed met Sue :-D ).

En toen... Kwam ik thuis, wilde de auto parkeren en reed bijna over een ratelslang... Hij zat tegen de garagedeur, waar ik normaal altijd mijn auto zet, en hij was not amused. Ben maar een stukje achteruit gereden en heb de auto ergens anders gezet. Snel binnen een lange broek en zware schoenen aangetrokken en voorzichtig met camera naar buiten... Foetsie. Fijn, zul je denken, maar niet echt, want ik weet liever wel waar ze zitten als ik eerlijk ben... Ik de garage in en ja hoor, hij was onder de deur door gekropen en zat nu binnen naar mij te ratelen. Ben weer naar binnen gegaan en heb Joe en DeAnn gebeld. DeAnn riep meteen 'Oh my God! Blijf binnen! Joe laadt nu zijn pistool!' :-D Ze vond me verbazingwekkend kalm, maar goed, ik heb slangen altijd fascinerend gevonden, maar ik weet dat je afstand moet houden en ik ben ook niet zo stom dat ik ze zelf ga proberen te vangen, dus ik maakte me niet zo druk.

Na een paar minuutjes kwam Joe aangetuft op zijn driewieler, gewapend met heuse revolver en een schep van het formaat sneeuwschuiver. Toen was het op zich vrij snel geregeld, hij heeft de slang afgeschoten en onthoofd... En ja, dat vond ik heel naar en ik had het liever anders gezien, maar je wil echt niet gebeten worden door zo'n dier (dokter zit hier een uur vandaan) en je wil ook niet dat je dieren erdoor gebeten worden. En je wil ook niet de Crocodile Hunter gaan uithangen en zo'n beest gaan vangen met een stokje... En geloof me, ik heb eraan gedacht :-D Maar het risico is gewoon te groot, je ziet ze niet in het gras en voor je het weet sta je erop. Er zitten 20 soorten ratelslangen in dit deel van Arizona, en dit is de op-één-na-linkste. Het was een Western Diamondback Rattlesnake. Heb er uiteraard foto's van (helaas wel toen hij al afgeschoten was), maar wederom: uploaden lukt niet...

Apart was dat ik toen ik hier net was hardop gezegd heb dat ik graag een ratelslang zou zien, en dan niet in de dierentuin. Be careful what you wish for! DeAnn zei dat ze hier hooguit eens per jaar een ratelslang zien (ze blijven doorgaans uit de buurt van mensen, maar ja, ik was niet thuis...) dus voor dit jaar zijn ze klaar :-D

Heb daarna natuurlijk direct de symboliek opgezocht en die was toch wel erg mooi...
- Dood en wedergeboorte (had ik al verteld van de gieren die gisteren boven mijn huis cirkelden? :-D )
- Belangrijke overgangsperiode
- Verandering en vernieuwing
- Belangrijke veranderingen
- Transformatie - wijsheid
- Healing - primitieve energie
- Het overwinnen van de dood om te ontdekken dat de enige optie is je over te geven aan het leven

Dus :-) Ik heb de geest van de slang bedankt (Namaste!) en hem een goede reis naar het hiernamaals gewenst (of de eeuwige jachtvelden, om even in stijl te blijven ;-) ). Zijn dood, mijn wedergeboorte?




Advertisement



20th April 2011

hoi
Hoi Sanna, Ik doe nog een poging. Ik heb vanmorgen al een berichtje gestuurd, maar kennelijk is er iets mis gegaan, want ik kan hem nergens weervinden. Maar goed, ik ben weer helemaal up to date wat je verhalen betreft. Wel gaaf hoor, en dat uitzicht!!! Wauw. Echt super. En al die beesten, getverderrie. Je woont daar in een halve dierentuin ;) Hier betalen mensen daar veel geld voor hahaha. Vanuit Nederland/Belgie is er trouwens ook leuk nieuws. Hans en ik hebben een huis gekocht in Zelhem!!! Echt heel erg leuk. Dit is hem... http://www.kleinhesselinkmakelaardij.nl/component/sobi2/?sobi2Task=sobi2Details&catid=11&sobi2Id=18 Veel lieve groetjes en een knuffel, Lonneke
20th April 2011

Gefeliciteerd!
Hey Lonneke! Klopt dat je je berichtje niet direct terugvindt, ik moet ze eerst goedkeuren voordat ze geplaatst worden ;-) Gefeliciteerd met jullie huisje!! Jullie zullen je niet vervelen de komende tijd dus! Liefs, Sanna
28th April 2011

dank je!
Hey Sanna, Aah vandaar....Ongeduldig he...dan krijg je dat ;) Dank je wel. Ja dat wordt flink klussen de komende tijd. Heb je de foto's kunnen zien? Hoe gaat het nu bij jou? Nog enge beesten tegengekomen? Veel liefs, Lonneke

Tot: 0.098s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 50; dbt: 0.0549s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb