Isla Mujeres og Tulum

Mexico's flag
North America » Mexico » Yucatán
April 9th 2008
Published: April 10th 2008

straaand og vann!!straaand og vann!!straaand og vann!!

Linda, Hege og Vilde
Den 23.mars sa vi hade til Cuba og tok flyet over til Mexico, til turistparadiset, Cancun. Skulle vaere her en natt for aa vente paa at Vildes venninne, Lotte, skulle komme "paa besoek" fra Norge, og at Hege og Mette skulle komme fra Cuba dagen etter. Alle kom seg paa plass, saa naa var vi plutselig 5stk paa tur, kjempekoselig. Vi hadde paa forhaand bestemt oss for aa dra ut til oeya, Isla Mujeres, som ligger like utenfor Cancun.

Saa vi ankom Isla Mujeres den 24.mars. Foersteinntrykket var vel greit nok, saa ganske koselig ut. Vilde og Linda var vel kanskje litt skuffa i forhold til de andre oeyene vi har vaert paa. Denne var tydeligvis mye stoerre, masse trafikk og masse turister. Men, vi hadde jo egentlig dratt hit for litt herlig strandliv, og det skulle vi faa. Vi fikk booka oss inn paa oeyas eneste hostell, Pocna, som vi anbefaler paa det sterkeste. Et supert hostell, veldig billig og masse liv. Det er egentlig ikke saa veldig mye aa skrive om Isla.. Dagene gikk med til aa ligge paa stranden, og paa kvelden spiste vi god mat og tok kanskje noen drinker i strandbaren paa hostellet. Vi hadde blant annet en herlig hummermiddag her paa oeya! Vi tok ogsaa aa leide oss en golfbil en dag, og cruisa rundt hele oeya, en deilig dag hvor vi fikk sett det som var aa se, blant annet oeyas skilpaddereservat 😊

Siden Lotte bare skulle vaere i Mexico i 12 dager, bestemte Vilde og Lotte seg for aa dra til Tulum den 29.mars. Linda, Hege og Mette ble da igjen paa Isla. Vilde og Lotte kom seg lett til Tulum, som bare ligger en 2timers busstur unna Cancun. Tulum var virkelig et herlig strandparadis, med en av de fineste strendene Vilde har sett saa langt paa turen. Her bodde de i Cabana (bungalow) paa stranda, og koste seg masse. Fikk ogsaa sett Mayaruinene her. Tulum sentrum var derimot ikke saa mye aa skryte av, en lang trafikkert gate med en del "shabby" butikker. Men, det spilte egentlig ingen rolle, siden stranda var saa fantastisk. Den 2.april dro vi til Playa del Carmen for aa ha Lottes to siste netter der, samt for aa moete Linda, Hege og Mette igjen som hadde kommet dit fra Isla dagen foer..

For aa faa vist frem mest mulig bilder er Playa del Carmen i neste blogg.. 😊 Og det ble noe tull med bildene paa bloggen her.. Skal egentlig vaere 65 bilder, men innimellom kommer det opp at det bare er 38.. Hvis du kommer inn og det staar 65bilder, og at det er 4 sider med bilder, saa trykk paa sidetallet istedetfor aa trykke next.. For his du trykker paa next svitsjer den plutselig om til aa bare ha 38bilder.. hm... litt vanskelig det der.. skal se om vi kan finne ut av det snart. 😊

Fest paa Hostellet vaart Poc-na :)Fest paa Hostellet vaart Poc-na :)
Fest paa Hostellet vaart Poc-na :)

To norske gutter vi moette og et par ozzys!
grr.. Her venta vi 1,5 time paa maten.. grr.. Her venta vi 1,5 time paa maten..
grr.. Her venta vi 1,5 time paa maten..

Bra alle sammen er saa taalmodige naar man er paa ferie :p

10th April 2008

For aa se alle bildene maa dere trykke paa selve hovedbilde paa bloggen og trykke dere bortover.. det er egentlig 63 bilder! =)
Enjoy!! =)

Tot: 0.105s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 59; dbt: 0.0569s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb