hier zijn we weer


Advertisement
Canada's flag
North America » Canada » Quebec » Montréal » Old Montréal
April 12th 2008
Published: April 12th 2008
Edit Blog Post

Hallo iedereen,
Wederom bedankt voor de vele reacties!
Dit betekent niet dat jij (ja jij) niet meer hoeft te reageren wat het is erg leuk om te horen waar iedereen mee bezig is.
Hier loopt alles op rolletjes en de routine die we intussen hebben opgebouwd
geeft veel rust.
We zijn de hele week gewoon aan het werk en 's avonds proberen we zelf te koken
dat is nog een hele opgave want er zijn hier meer fantastische restaurants dan coffeeshops in Amsterdam.
Wat wel een domper was is dat we 4 maanden hebben zitten wachten op de film van Geert Wilders dus wij op de bank met zakken chips en cola ....bleek hij maar een kwartier te duren en in de hoofdrol was geen witte pruik te bekennen
als je 4 maanden over een film doet van een kwartier kun je wel nagaan wat ie de rest van de week doet!!!!
Donderdag hadden we een afscheidsfeestje van een collega van Ink (Villie) toen zijn we gaan eten bij een Indier (al had hij wel een verdacht engels accent)
maar het eten was echt heel goed. Deze avond werd vervolgd door een bezoek aan de comedy club verrassend hoe de humor overal toch over de zelfde dingen gaat. Echt veel gelachen!
Ik ben van de week mijn 2de werkweek in gegaan en ik heb het erg naar mijn zin.
Ik heb nog wat foto's van mijn werk toegevoegd (hier was veel vraag naar) het is de werkplaats waar ik dus tegenwoordig mijn tijd doorbreng ook wat bikes waar we aan bezig zijn voor een grote motorshow die over een maand of anderhalf is, dit is de grootste show in Quebec en we doen mee aan de wedstrijd. En aangezien het hier echt al lente begint te worden beginnen de motorfietsen binnen te druppelen
en als je dan ook nog 4 motoren moet bouwen is het al gauw een gekkenhuis
De 2 collega's waar ik mee werk heten Junior en Ross, Jr is de zoon van de eigenaar Sr (hem heb ik nog niet gezien) en Ross is een vriendelijke wat oudere man van 50 die vroeger voor Ferrari heeft gewerkt in Italie. Zijn alletwee erg behulpzaam in het vinden van onderdelen en gereedschap en omdat ze het zo druk hebben zijn ze erg blij dat ik hun kom ondersteunen tijdens deze drukke tijden.
Je salaris krijg je hier per week en via een cheque die je moet inleveren bij je bank
(we hebben hier een bankrekening geopend bij de CICB bank) erg apart allemaal
Ook zitten we al 2 weken in ons nieuwe appartementje op 11 hoog in hartje centrum .We zijn van de week bezig geweest met de aankleding ervan, de rolgordijnen (die we bij Ikea hadden gescoord) hangen en werken top! En als het mee zit komen ze vandaag de internet aansluiting regelen zodat we niet meer in een koffietent hoeven te mailen. Oh dit brengt me tot het volgende: Door het tijdsverschil zijn Ink en ik alleen in staat om in het weekend te skypen (voor jullie vanaf een uur of 5 's middags) dus hou dat in de gaten als je interesse hebt teminste
Ink is de hele week al bezig om haar eigen aquariumzaal op te zetten waarvan het einde nu in zicht komt. Maar aangezien het niet te vergelijken is met wat ze gewend was in Leiden (daar was een team van een man of 5) moet ze nu alles zelf doen wel een hele opgave maar wel erg leuk om te doen heb ik de indruk
Ook zijn er veel seminars en vergaderingen die ze volgt die ook de nodige tijd opslokken natuurlijk. En heeft ze net een ticket geboekt naar Boston waar ze in juni een congres heeft over evolutie en ecologie van vissen. Stil zitten is er hier niet bij dus!
Vanavond geven we onze housewarming er komen een man of 10 voornamelijk van Inke's werk dus als je tijd hebt ben je uitgenodigd.
Later meer over onze avonturen in een zonnig!!!!!! Montreal
Hele dikke kussen van ons en tot later



Additional photos below
Photos: 18, Displayed: 18


Advertisement



16th April 2008

Geld hebben wij niet - maar spullen!!!
Aar en Ink, leuke foto's en beschijving geeft toch een goede indruk van jullie nieuwe dagelijkse Canadese leven. En wees maar blij dat jullie het allebei druk hebben, want van niksdoen krijg je alleen maar heimwee. Met zo'n werkplaats voorhanden kan jij toch wel de extra cc's in een motor pompen denk ik. Begrijp ik nou dat Ink met de bakfiets door heel Montreal is geweest om de juiste glasbakken met toebehoren te verkrijgen !! Kunnen jullie de volgende keer jullie nieuwe adres vermelden, dan weet ik waar ik de DVD's met Red Devil's geweld naar toe kan sturen. Aar en Ink, die uitnodiging voor de housewarming houden wij met z'n allen nog wel tegoed. Blijf allebei gezond en de groetjes van ons allemaal. Cok, Cathy en the kids

Tot: 0.075s; Tpl: 0.013s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0416s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb