"Koblížci" na cestách...aneb léto v Torontu v plném proudu :)


Advertisement
Canada's flag
North America » Canada » Ontario » Toronto
July 20th 2016
Published: July 20th 2016
Edit Blog Post

Hádám, že toto bude poslední vstup ze sekce Toronto mého blogu😊

Rodinka mi odjela před týdnem zpět domů a mě nezbývá nic jiného než se pomalu ale jistě rozloučit s Torontem...

19 dní uteklo jako voda, viděly jsme a zažily toho hodně. Prošly jsme křížem krážem město, nebo se o to alespoň snažily😊 Jelikož je tu stále teplo, jako někde na jihu, občas už nejsou síly procházet se ve 33°C po rozpáleném městě, ale chcete hlavně přežít!😊

Moje známá nás vzala autem na výlet. Konečně! Říkaly jsme si, konečně vypadneme z města!😊 Cílová destinace byla:

Crawford Lake Conservation Area & Iroquoian village

Původní obyvatelé - Indiáni, zde žili již od 13 století. Žili v tzv. "long houses", které si stavěli, byli to farmáři nebo lovci. V 15. století ve vesničce žilo 250 až 300 lidí. Dříve se vstup do této přírodní rezervace neplatil, ale my již platili a to 7,5 dolaru za dospělou osobu. Ale já a ségra jsme prošly jako 14ileté za 5,5 dolaru :-P Příroda byla úžasná, cítila jsem se naprosto úžasně! Vesnička byla malinká, zato velmi autentická a útulná. Člověk měl možnost si projít venkovní prostory, vidět, jak původní obyvatelé long housy stavěli. Ale více mě zajímalo, jak to vypadalo uvnitř. Indiáni dříve používali jednoduché nástroje, které nahrazovaly nůž, sekeru, příbory a jiné. V 1 long housu většinou byla 3 ohniště, místa, kde se uskladňovala kukuřice. Ta byla využívána na všechny způsoby. Hlavně děti si s ní vyhráli. Vyráběly panenky, hrály hry. Kukuřičná zrna sloužila jako potrava, dále se nich dokonce "šily" boty, vyráběly korále nebo sloužila pro obětní účely. Pudr vyrobený drcením zrn sloužil pro urychlení hojení u malých dětí. A tak dále a tak dále😊 Uvnitř těch jejich domů vysely usušené kukuřice, napnuté kůže ze zvířat, vidět jste mohly vyřezanou dřevěnou kanoi, sněžnice, keramické nádoby apod. Když jsme si prošly vesničku, pokračovaly jsme po stezce, která nás zavedla přímo k tomu krásnému jezeru. Stezku lemovali vyřezané dřevěné sochy zvířat, jako třeba motýl, vlk, datel, želva atd😊 Jezero nebylo největší, ale bylo krásné, zářilo barvami od modré k tyrkysové až zelené😊 Kolem jezera byla stezka na dřevěných plaňkách - boží!=) Obejít pomalou chůzí jezírko trvalo asi hodinku 😊 Je to asi hodinka jízdy z Toronta - určitě doporučuju!

Blue Jays

Konečně nadešel čas na dlouho očekávaný basebollový zápas Blue Jays! Když jsem se pro zajímavost ptala přímo v Rogers Centru za kolik mají nejlevnější lístek, odpověď byla, že za 28 dolarů. To jsem řekla, že opravdu NE! A tak jsem přes http://www.stubhub.com/ sehnala 3 lístky v hodnotě 27 dolarů, dobrý, ne?=) Doporučuju kupovat přes toto😊 Za tuto cenu jsme samozřejmě neseděli dole, ale nahoře. To ale vůbec nevadilo! Výhled byl úžasný! Střecha Rogers Centra otevřená a my navíc seděly naproti neboli přesněji i pod CN Tower!😉 Jelikož nebyl víkend tak nebylo úplně vyprodáno, ale to vůbec neubralo na atmosféře, která byla skvělá. Ano, teď by mi někteří z vás, kteří na tom byli řekli, že je to docela nuda. Ale já na to řeknu, že možná místama ano, jelikož někdy trvá, než se mu podaří ten míček správně nebo vůbec odpálit :-D Ale prostě skvělý zážitek😉 Můj první baseball. Baseball prostě miluju, i když to není tak akční jako hokej. Zato ale když dají home run - to je pak bomba :D Na našem zápase hráli Blue Jays s Kansas City, naši samozřejmě vyhráli. Během pauz kamery (jak to znáte z amerických filmů) snímaly diváky, kteří se pak objevili na obří obrazovce, hráli písničky - třeba Davida Hasselhoffa - Hooked on a feeling a všichni zpívaly, takový to retro :D Nebo nás roztleskávali - Let´s go Blue Jays. Pak jsme několikrát dělali tu diváckou vlnu. Před začátkem zápasu tam naživo zpívali kanadskou a americkou hymnu. No co vám budu říkat, kdo navštíví Toronto, běžte na Blue Jays!😉

Niagárské vodopády

O těch jsem tu už psala, tak to nebudu moc rozvádět😉 Jen jsme tam měli jet autem ještě s párem z Čech, který tu taky žije, ale pěkně nás vypekli - klasika :D Nechtěla jsem tam jet autobusem, ale nakonec se ukázalo, že to bylo mnohem lepší!😉 Alespoň jsem měla možnost jet poprvé společností Megabus. Na Toronto Coach Terminal, Dundas (autobusové nádraží) nás na našem nástupišti přivítal strašně moc milý pan řidič, to se fakt nevidí, když to srovnáte s řidičema v Čechách. Během jízdy nám i vykládal o místech, kterými jsme právě projížděl a nakonec se s námi rozloučil s tím, že mu bylo velkým potěšením 😉 Jízda trvala celkem 2h. Pak ještě musíte jít asi 3km k vodopádům a to bylo právě super. Nám vůbec chůze nevadí, naopak! Šly jsme podél kaňonu, kterým protékala Niagara river - ta barva! Připadala jsem si jako ve Slovinsku, taková ta tyrkysová barva😊 Pak jsem si na chvíli pomyslela, proč takovou barvu nemůže mít třeba Vltava! :-/ :-D Nad ní kroužili velcí ptáci, nebyla jsem si přesně jistá, co je to za druh. Jedno upozornění pro návštěvníky Niagár. Chtěly jsme si udělat foto z mostu, který spojuje Kanadu a USA, bohužel jsme jaksi nedomyslely, že nás tam bez pasu nepustí. Mohly jsme se podívat do USA, protože pro pěší přejití hranic nepotřebujete ESTU! Tak snad příště! 😊 Vodopády byly úžasné jako vždy. Ale opět, zas mi nesecvaklo, že jsou vlastně prázdniny a všichni jezdí s dětmi na výlety a i když bylo pondělí, bylo přelidněno:-/ Já tam byla v květnu a to bylo super, skoro vůbec žádné fronty, nic a to byl Victoria Day - státní svátek. Dorazily jsme k pokladnám a ty fronty na lístky byly šílené, ale pak jsme si řekly, ale jo, to přeci jde..Nj, ale co jsme pak zjistili, že mega fronta asi 2km dlouhá byla na vstup!!!!!!! Omg! Sluníčko svítilo, pálilo, bylo vedro a my jak debilové musely čekat v té šíleně dlouhé frontě, která vedla od parku podél silnice ke vstupu, pak ještě asi půl kilometru k výtahům a pak ještě na loď! Ale dostaly jsme se na příď, tam je to nej! Říkám vám, vždycky jděte na příď, úplně dopředu, ať z toho vytěžíte co nejvíc, plavby nejsou moc dlouhé, jelikož je to business a jde jen o prachy!=) Love you Niagara Falls, see ya soon!😉

Canada Day

Canada Day se tu slaví 1. července. Čekala jsem, že to lidi teda budou slavit více, nepřišlo mi to tak. My jsme si koupily takové letní šátky s javorovými listy v národních barvách a po mé práci vyrazily na Dundas square. Rozdávali tam zdarma vlaječky, připínáčky. Prodávali snad vše co šlo s javorovým listem :D Plus se tam také na pódiu odehrával kulturní program, ve stáncích jste si mohli zakoupit něco k zakousnutí a bylo😊 Bohatý program nejen pro dospělé ale i pro děti mělo přichystané Harbourfront Center. A něco před 23.h se konal ohňostroj. Spíš bych řekla, že spousta rodin vyrazila ven z města na prodloužený víkend, jelikož se jednalo o pátek. A nebo grilovali v parcích či u sebe na zahradě. Mimochodem Kanaďané si potrpí na pikniky a grilování, jak jsem již stačila zaregistrovat 😉

Pride Parade

Dlouho očekávaný víkend nadešel. Město se s příchodem června začalo halit do duhových barev. Toronto je multikulturní a nesmírně tolerantní město. Pomáhá začlenit se novým národnostem a neváhá podpořit i tuto menšinu. U nás se kouká na lesbické a gay páry téměř skrze prsty, i když se to každým rokem lepší. Ale nejsme na to ještě tolik zvyklí. To tady se to bere úplně normálně. Vídám tu strašně moc gay párů - mužů, protože ty snadno poznáte, lesbické páry už tak snadno neodhalíte. Ale můžu vám říct, že během tohoto víkendu jsme měli u Fran´s narváno a přišlo nám tam i hodně trhlých transsexuálů :D Když jsou milí, tak ať jsou klidně trhlí😉 Pride Parade se tu prožíval mnohem více než Canada Day! Spoustu lidí mělo na sobě něco duhového. Někteří jen nějaký doplněk, někteří tak byly oblečení celí. Dávali tak najevo svou podporu a tolerantnost. V neděli po práci jsme čekaly na Dundas square na průvod, který měl celou tuto událost završit. Průvodem projížděla i obrovská auta s reprákama, jo, to byla párty :D V průvodu jste mohli vidět i policisty a ostatní státní příslušníky, kteří se nebáli vystoupit na veřejnosti. Letošním příjemným překvapením bylo, že se průvodu zúčastni Prime Minister Justin Trudeau. Stal se tak prvním kanadským prime ministrem, který pochodoval v Pride Parade průvodu. Jeho status na FB mluví za vše😊 "Proud to be marching in today’s Pride Parade – because love is love."

Jinak jsem vzala rodinku do High Parku k večeru krmit Mývaly, v Edward Gardens jsme krmily bobry - to byla bomba!😊

Rodinka odletěla domů (mimochodem nová linka Air Canada Rouge na trase Praha - Toronto vůbec nemá obrazovky a servis je mizerný, na to pozor!) a já měla další dny volna, tak jsem se rozhodla navštívit:

Tommy Thompson Park

Nachází se ještě za Toronto Islands a je tak veliký, že nikdo není blázen, aby tam šel pěšky ale na kole. Ale jasný, vždycky se nějaký blázen najde a to jsem byla já! :D Ušla jsem ten den 20km :D Vždy, když jsem byla na Toronto Islands a viděla ten poloostrov z dálky, hodně mě lákalo se tam podívat. Věděla jsem, že na samém konci parku je maják a tam se prostě musím dostat. A já když si něco umanu, tak toho vždy docílím!😉 Pohled na širé moře, jak já říkám, ne jezero, byl úchvatný! Ale ta cesta byla nekonečná! V baťůžku jsem měla malou svačinu, tak jsem si řekla, že to prostě dám! A dala jsem to, když jsem došla k majáku, řekla jsem si JO, JSEM TU! Byla jsem na nejjižnějším bodu Toronta, úplně nejblíž širému jezeru😊 Ten úžasný pocit nekonečné svobody byl nepopsatelný. Vítr foukal, sluníčko svítilo a přitom již zapadalo. Nechtěla jsem se tam moc zdržovat, protože jsem věděla, že mě čeká ještě dlouhá cesta zpět. Cestou zpátky jsem několikrát odbočila z hlavní silničky, abych viděla území, kde sídlí ptáci, jako jsou rackové a několik druhů kachen, které mimo jiné sídlí v hnízdech na stromech. Bylo to kouzelné, stačilo jít za hlasitými ptačími zpěvy :D Chtěla jsem jít dál, ale byly tam cedule, že od dubna do září nesmíme stěhovavé ptáky zde žijící rušit. Vše co bylo zelené, bylo pod nimi bílé, hádejte proč :-D Jo a cestou parkem se objevovaly cedule s tím, ať cyklisté přibrzdí a dávájí pozor, protože se zde vyskytují hadi. A to bych nebyla já abych jednoho velkého málem nezašlápla :-D Já byla tak nadšená, že jsem na nějakého narazila, takže jestli mě uštkne nebo ne mi bylo v tu chvíli fuk :-D Cestou nazpět jsem si vzala z kamínkového pobřeží 3 kameny - křemen, tyrkysový a jeden mix, moc se mi líbily a chtěla jsem to mít na památku=) Mít kolo, jezdím tam snad každý den😊

Ano, v nadpisu této kapitoly se objevilo slovní označení "Koblížci na cestách", nebojte, nezůstane bez opomenutí :D Toto slovní označení jsem vymyslela pro šíleně obézní lidi, kteří tu žijí a nemají soudnost :-D A tak migrují z Mekáče do KFC, nosí krátké sukně nebo kraťasy a ještě kratší top a krásně se jim tam vlní jejich špíčky :-D Na začátku pobytu jsem to moc nevnímala, ale je pravda, že s příchodem léta si toho nelze nevšimnout 😊 Koblížků je tady opravdu moc, začíná to být jako nemoc. Jo, jedna historka, o kterou se s vámi musím podělit. Přišel do restaurace pár, tak jsem je usadila do booth. Jenže...oni se tam nevešli!!! A ta paní dokonce na chvíli uvízla :D Jsem dělala, že to nevidím, protože se mi chtělo strašně smát. Poté za mou přišli s tím, že chtějí jiný stůl, že se jim tento nelíbí (booth je nejoblíbenějším místem v restauracích). Jsem si v duchu říkala, jo, nelíbí, tlustý jste! Je to smutné...ale tak když jsou koblížci šťastní, tak ať dál migrují :-D

Ještě jedna poznámka. Mám účty u dvou bank - BMO a CIBC. Jelikož si chci nechat jen jednu - CIBC, chtěla jsem si převést peníze z BMO sem. Jsme ale bohužel v Kanadě a takto to tu nefunguje. Když jeden a ten samý vlastník má účty ve více bankách, nelze provádět převody :D Takže já jak debil, každý den musím vybrat peníze z BMO a vložit je na účet CIBC, aspoň se nenudím. Vím, že by to šlo asi tak, že bych nakráčela na pobočku BMO, zrušila účet a oni by mi vydali vše, co mám na účtu, ale nevím jestli to tak úplně jde a s takovouto, pro mě velkou - všechno co mám, sumou bych kráčet po ulicích Toronta nechtěla😊

Tak toto je poslední hlášení z destinace Toronto. Další hlášení bude z .... ale to si počkejte😊

Peggy 😊


Additional photos below
Photos: 78, Displayed: 33


Advertisement



Tot: 0.112s; Tpl: 0.014s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0268s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb