The OC, New Years, and 18!

Canada's flag
North America » Canada » Nova Scotia » Annapolis Valley
February 26th 2007
Published: February 26th 2007

Heey,

wel ja waar jullie in dat echt niet zo koude kikkerlandje een kerstvakantie hebben, hebben wij hier in het Trotse Noorden (lees: ijskoude Canada) een X-mas break 😊

Eerst kerstmis; leuk met mn gastgezin en familie hier thuis, lekker eten en gezellig. Dit 2 dagen lang 😊 Erg veel cadeautjes van ze gehad, onder andere zelfs een mobieltje en een mand vol Nederlands eten :D

Een paar dagen daarvoor ook een Formal Xmas Party gehad - een grade 12, invite only feestje waar iedereen in galajurken / pak moest komen. Was gezellig, maar ook wel errug The OC-achtig (mooi huis met zwembad, meisjes die fancy drinks en hapjes maken :P)

New Years dan, een enorm feest bij een meisje thuis. Nog nooit 250+ mensen in 1 huis gezien, erg leuk gehad, helaas alleen geen echt vuurwerk zoals wij in Nederland de kerstbonus de lucht inknallen ... 😉

Toen 3 weken school gehad voordat de examens begonnen, en dat erg goed gedaan: Gym 87/100 (was anatomie e.d.), Engels 80/100 (gemiddelde was 70 in heel Nova Scotia :D), en Business Management 98/100 😊

In Januari nog een keertje geboard met de Exchange Students, waarna een groot gedeelte na 5 maanden naar huis ging.
Verder ook nog wat verjaardags feestjes gehad, o.a. eentje in Boston Pizza waar ze zelfs flatscreens met sportkanalen boven de urinoirs hebben hangen :P

Nu in semester 2 heb ik 3 nieuwe vakken: Geology, Global Geography, and Sociology. Alle 3 best interessant, alleen heeft de Sociology lerares toch wel een grote voorkeur voor meisjes ... :P

Afgelopen weken ook vrij veel gevoetbald, het indoor seizoen is begonnen! Je speelt hier 6 vs 6 met keepers op een kunstgras veld in een onder-18 competitie. Normaal is er ook een onder-16, maar er waren niet genoeg spelers voor 2 competities waardoor we nu ook wat spelers van onder de 1.50 in ons team hebben 😉

We winnen nog niet echt heel veel, maar ik word wel echt beter in voetbal, en het is gewoon erg leuk om te doen 😊

Afgelopen vrijdag mn verjaardag gehad, leuk op school wat cadeautjes gehad, en 's avonds een voetbal wedstrijd (4-1 gewonnen, goal en 2 assists 😊 ), en daarna een school ijshockeywedstrijd.
Tijdens de hockey game werd door een vriend via de stadion speaker ook nog leuk even de hele arena verteld dat het mn verjaardag was, en daarna wonnen we de beslissende playoff wedstrijd. De tegenstanders waren met een hele schoolbus vol supporters gekomen, maar waren de laatste minuten wel erg stil tijdens leuzen als "Warm Up The Bus!". :D

Ook cadeautjes gehad van mn gastgezin en er schijnt een pakje onderweg te zijn vanuit de Lage Landen. Je 18e verjaardag is hier helaas niet veel meer dan officiele volwassenheid, de drinkleeftijd is 19 ...

Zaterdag na weinig slaap gesnowboard en gevoetbald. Snowboarden was erg leuk, heb nog steeds geen botten gebroken 😊 Er is nu ook een nieuwe Nederlandse uitwisselingsstudent, maar die heb ik helaas niet ontmoet omdat we elkaar steeds misliepen, maar dat komt vast nog wel.

Voetbal helaas onterecht met 2-1 verloren nadat de tegenstanders (koploper) 2 lucky goals maakten in de laatste 5 minuten.

's Avonds wel een leuk feestje gehad 😊

Zondagochtend naar huis na weer weinig slaap, daar alleen wel weer in slaap gevallen tot 4 uur 😉. 's Avonds gepokerd met 10 vrienden, helaas 2e geworden damn it 😊

Net weer thuis van school, niet heel veel interessants, dus ga ik lekker eten! Later!

Tot: 0.184s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.0483s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb