twee dagen relaxen

Canada's flag
North America » Canada » Manitoba » Winnipeg
July 28th 2009
Published: July 28th 2009

Gisteren trokken we met de familie waar we bij verbleven, richting de kust van lake Manitoba. Het meer is bekend omwille van zijn grootte en zijn zoet water. Het is tevens het grootste zoetwater meer van van heel Noord-Amerika. Veel mensen op het strand, veel mensen aan het zonnebaden, veel mensen aan het zwemmen voor de rest heel toeristisch.

Terug thuis in Winnipeg maakten ik en Sabrina het avondeten klaar. We zorgden voor een belgische maaltijd: 'pekestoemp met worst'. Ze vonden het fantastisch lekker en wij konden ook nogmaals onze buikjes vullen op de Belgische manier.

Vandaag was het echt een lazy day, na een maandje reizen hadden we er wel behoefte aan. Na het wakker worden en het uitgebreid bellen naar het thuisfront, begaven we ons naar de winkel om ons wat visspullen aan te kopen. We hebben de smaak echt wel te pakken, na het bootavontuur in voyageurs national park. Vooraleer we terug richting huis trokken bezochten we nog snel even het huis waar Neil Young zijn jeugdjaren doorbracht en dus zijn eerste lyrics schreef.

Daarna trokken we nog even naar de 'red river' om de vislijn uit te testen, zonder resultaat, maar toch hadden we een goed gevoel van oefening. Nu nog even lekker Canadees dineren om dan ons voor te bereiden voor de rit van morgen naar het nationaal park 'Riding Mountain'. Voor het avondmaal trokken we naar The Forks, een gebied waar verschillende rivieren in de vorm van 2 vorken samenvloeien. Het is uitgerust met vele kleine winkeltjes, restaurantjes en een wondermooi park.

Tot: 0.069s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 29; dbt: 0.0301s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb