Een update vanuit Bodrum


Advertisement
Turkey's flag
Middle East » Turkey » Aegean » Bodrum
May 16th 2008
Published: May 16th 2008
Edit Blog Post

Hallo vrienden,

Op de achtergrond klinkt de imam door de luidsprekers om iedereen een goede nachtrust toe te wensen. (of zoiets)
Gelukkig is onze tijdelijke woning maar 50 meter verwijderd van de moskee. En begint de imam iedereen pas om 04:45 uur LUID toe te spreken.
Maar je raakt er aan gewent en slaap rustig door zijn gezang heen.

Even een kort update:
We hebben warm water in ons toekomstige huis. Na veel aandringen!!!
De aanvraag voor een telefoonlijn is de deur uit. Dus waarschijnlijk hebben wij internet als we daar wonen. Je weet nooit hoe lang hier iets duurt.
De gekochte goederen staan in het huis (koelkast, oven, gasfornuis, kinderbedjes, ons matras, slaapkamerkast, tuinset) De bank komt waarschijnlijk over 12 dagen.
Onze spullen uit nederland komen waarschijnlijk woensdag PAS. Ze doen moeilijk bij de douane. Ze hebben een papiertje van de politie nodig waaruit blijkt dat Fidan de afgelopen 3 jaar in Nederland heeft gewoond. En dat kan alleen op werkdagen. Maandag is een feestdag dus dat wordt dinsdag. Dan kunnen ze woensdag gaan rijden.
Maar dan zal er wel weer iets anders zijn. Onze spullen staan pas vanaf afgelopen zaterdag in Istanbul. Dan zou je denken maandag komt er iemand van de Douane alles controleren......MIS! Die zijn zooooooo druk die komen pas op vrijdag. Mother F@#$%^&*&^%!!!! Volgens mij komt dat allemaal door die Wilders dude. Ze hebben gewoon de pik op Nederland :o))) Willen jullie allemaal vanaf nu iets aardiger zijn tegen de Turken. Wellicht dat dat iets helpt.
Maar goed we blijven positief en we verblijven op een geweldige locatie.

En o ja, Fidan zou vandaag in het Kempinski gaan werken als Guest relations Manager. Dat gaat niet door!!! Helaas voor het Kempinski.
Ze heeft een aanbod gehad van een ander hotel.
Kefaluka heet het Hotel. Het gaat open in mei 2009 en wordt gebouwd door een grote en kapitaal krachtige Turkse Familie.
Ze gaat daar vanaf dinsdag aan de slag als Sales en Marketing Manager. En moet alles opbouwen. Grote uitdaging zeg ik.
Ze mag ook de namen van 5 of 6 restaurants gaan bedenken. Suggesties????

En nog wat, het is hier nog steeds warm :o))))) 29 graden!






Advertisement



16th May 2008

Druk baasje
Lieve familie We zaten al met spanning op een teken van leven te wachten. Natuurlijk het was maar even geleden dat we geskypt hadden maar toch. Op zich is het prachtig die nieuwe baan voor Fidan,maar zeker ook een uitdaging als je alles van de grond mag opbouwen. Maar ze zal er wel zin in hebben en over nagedacht hebben. Jij kunt dan wel als Turkse huisman verder gaan, veel lullen en thee drinken en tuin aanleggen. Hoe staat het met jouw contacten, of nog andere dingen aan je hoofd? Belachelijk dat het zo lang duurt met de spullen uit Nederland, toch wel prettig dat je nog een optrekje achter de hand hebt!!!! Hoe is het met Sienna en Elisha, geeft papa al zwem les of heb je het druk met je telefoonlijntje. In dienst hadden we hem zo aangelegd!!!!!!!!! Morgen 17/5 gaan we naar Oma en Guido, hij gaat eind van de maand met vakantie naar Indonesie. Overigens is het weer hier even omgeslagen, ja het regend weer, maar volgende week mogelijk weer beter. Komen de smsjes wel aan? Overigens een mooie taak voor jou om daar duidelijk te maken dat ze hier niet allemaal Wilders heten. Heel veel groetjes en XXXXX Hetty, Stefan en Pa
17th May 2008

Doe mij ook maar zo een imam..
Zo een imam lijkt me wel wat... mogelijk dat het opstaan in de morgen wat helpt. Weet wat zo een ding kost? Waar ik hem kan kopen (mogelijk via internet bestellen?)? En of er nog specifieke voorwaarden zijn voor het importeren ervan? Moeten de namen van de restaurants in het turks of engels zijn? Wil graag even meedenken... hebben ze ook een bepaald thema? Lijkt me dat het niet 6 dezelfde restaurants zijn... Je bent flink bezig zie ik met het aanschaffen van spulletjes... ben benieuwd naar je toekomstige huis. Je zal tzt vast wel een paar foto's maken. He schiet me net te binnen... ik wil jouw kwaliteiten als filmmaker wel eens zien.. kun je niet een filmpje maken van migratie? Zou gelijk een mooi voorbeeld zijn voor op blueYe. Ik zou als mogelijke klant graag wat voorbeelden zien op je site ;) He zet hem op daaren vooral.. geniet er van!
17th May 2008

Hey lieverds!
Hey lieverds, wat goed te horen dat jullie zo bezig worden gehouden haha Ralph, je mag niet klagen, je zit in 29 graden te genieten van mooi gezang op de achtergrond en dat met je familie erbij, wat wil je nou nog meer?!?;-) Wat stoer dat Fidan gewoon een nog betere baan heeft kunnen scoren, tja dat kan daar dus ook allemaal in een dag veranderen! Hier weinig spectaculair nieuws. Heel jammer dat we je niet meer gezien hebben, maar geloof me, dat maken we goed. Wellicht dat we eind dit jaar nog wel een weekje jullie kant op komen, je weet het niet, maar uit het oog is zeker niet uit het hart! Lieverds, van ons heel veel succes en vooral ook lekker genieten! Dikke kussen en knuffels Thijs en Anuska
18th May 2008

KPN is sneller?
Zijn erg rap daar! KPN is ook enkele weken bezig om langs te komen. Een bed bestellen en binnen 12 dagen in huis ? Wat een gaaf land. Hier duurt het 6 weken. Gefeliciteerd Fidan! Suggestie voor een naam? restaurant 'Wilders' met als specialiteit de 'wilderskofte spies' Groetjes Liefs vanuit Muiden
21st May 2008

Foto's?????
Hey Gozer, Wat schitterend man dat je nu in Turkije zit. Dat grenst toch aan Costa Rica? Hey man, zou ook wel leuk zijn als je een paar foto's op je blog zet. Weten wij ook weer een beetje hoe het er nu in Bodrum uitziet 20 jaar later. Ik ga ook ff door die sites spitten dan weet ik ook wat je daar de hele dag doet. Als je net zo veel gaat doen als ik, heb je een schitterend leven daar. Denk eraan, het is niet gezond om je al te druk te maken in tropische klimaten. Doe ik ook niet. Ik hoop dat jullie een schitterende toekomst hebben daar met de hele familie. Ook warme groeten uit Costa Rica, Martin van Gestel Rich Coast Diving Playas del Coco Costa Rica.
25th May 2008

Hai poepie, net gevonden. Goed hè, (grijs) nog erger als blond. Hé Ralph nog gefeliciteerd met je verjaardag en Fidan goed man dat je zo'n goeie baan hebt gevonden. Nou het is hier vandaag naatje, het weer althans. De vacantie was hartstikke mooi, prachtige omgeving, alleen het eten was erg laat, te laat voor mij, dus dat was niks. Ze gingen pas om half acht open en de rest was gewoon gesloten, die gaan pas eind juni begin juli open. Nou dag en tot op de skype. Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiii.
25th May 2008

Sorry voor de late reactie Ik ben niet zo computer wonder en had wat hulp nodig van je vader.( niet door vertellen) ik kan mij een slechtere woning voor stellen waar ik in moet wonen.Wij hebben gisteren je film bekeken die je mee kreeg voor je afscheid. Bonne en hetty waren hier en natuurlijk hebben we wat vlees op de kolen gegooit.Trouwens wat leuk voor Fidan een nieuwe uitdaging met haar nieuwe baan.Hoe gaat het de kinderen ,kunnen ze al een beetje wennen. Dat hoef ik waarschijnlijk niet aan jouw te vragen, want jij vindt je draai toch wel (schat ik zo in ). Mijn dochter zoekt vakantie werk heeft fidan nog wat voor haar. Groetjes uit ridderkerk en het gaat jullie goed
2nd June 2008

wat kost dat huis??
Wat een gaaf huis!!!! Oké, het is maar tijdelijk, maar toch....Wat moet 'ie kosten??? Hihihi, dromen mag natuurlijk....Feliciteer je Fidan met haar nieuwe baan? Klinkt fantastisch! Groetjes Petra PS schoenen bevallen nog steeds!

Tot: 0.065s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 45; dbt: 0.0444s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb