Iran - suhrn, naklady


Advertisement
Iran's flag
Middle East » Iran
July 10th 2019
Published: July 12th 2019
Edit Blog Post

Na iran som bol riadne nazhaveny co som cital cestopisi a stretol par ludi.

Vraj velmi priatelsky ludia a nadherna krajina.

Hovno, ludia vo vacsine pripadov samy odrbavac, cest par vynimkam pri stopovani ci pri ceste do mausoleh busom. Pozitivne prekvapenie prislo ked mi jeden chlapik dal svoju platobnu (?) Kartu s prednabitym kreditom (vyuzil som to len na mhd)

Ono takychto falosnych ojebavacov som ozaj nezazil ani vo vietname ci indii. Tam ked cloveka ojebali aspon sa netvarili ako najlepsi kamosi na svete.

No a co ma najviac dojalo, bola majitelka (?) V hosteli v esfahane, ktora to ospravedlnila touto vetou. Ludia nemaju peniaze tak klamu turistov. To jak keby povi, ludia nemaju peniaze preto zacnu kradnut. A nezabudla k tomu pridat priatelsky usmev, miesto toho aby to odsudila.

Pristal som v teherane skoro rano. Viza vybavene na letisku, cakacka asi polhodinu, s poistkou problem nebol. Ukazal som nezaplatenu = neplatnu poistku od union, chlapika zaujimal len datum a slovicko iran (cela zmluva bola v svk). Viza zaplatene v okienku banky kde si dali prirazku 5€ (3€ ofic a 2€ sa mi zda do vacku).

Co sa tyka pocasia, jun bol dost horuci, neviem si predstavit ako tam mozu chodit turisti cez leto. Uz teraz sa v niektorych castiach nedalo existovat.

Priroda v horách velmi pekna, mesta po case prestali bavit, vsade to iste, mesita, bazar.

Povodne som chcel prespat aj v pusti ale horko ma od tohto napadu odradilo.

Inak iran je zatial super lacna krajina.

Doprava velmi luxusna ak clovek vyuziva vip busy.

Stop sa mi moc nedaril, zrejme som stopoval na zlych miestach, bo iny ludia s tym mali super skusenosti.

Hlavne hobby irancanov je piknikovanie. Hocikde a hocikedy.

No a este jedna negativna vec. Premavka. Vodici su najvacse arogantne hovada voci chodcom co som zazil. V jv azii aj ked je premavka aka je ale vodici spomalia ked vidia chodca. Tu vsak pravy opak, este pridaju.

Na wifi treba vpn, bo inak sa niektore stranky nenacitaju. Ja som mal psiphone, moc to vsak nefachcilo.

Pozitivum je v mestach pitna voda rozmiestnena na uliciach. Dokonca chladena, staci nastavit flasu a uz to tece.

Alkohol sa da zohnat na ubytkach ale je drahy.

Vacsina napojov a balenych jedal ma na sebe predtlacene ceny od vyrobcu ale to este neznamena, ze to za tolko clovek kupi.

Este k peniazom. Atm nefunguju na nase karty, da sa kupit prednabita. Zmenarne vo velkych mestach bez problemov (teheran, yazd..) ale v malych problem (kashan..) no a najvacsi gol je mena. Bankovky v rialoch ale ceny vacsinou v tomanoch (o jednu nulu menej) na to bacha pri ojebavacoch, hlavne taxi.

V buducnosti tuto krajinu navstivit neplanujem, i ked po prirodnej stranke ma dost toho co ponuknut. Ono jaksi kompletne tieto moslimske krajiny ma neberu a neni to sposobene len ludmi.

TEHERAN

Hlavne mesto s kopou parkou. V nich fajn relax a navecer piknikujuci ludia.

Inak nic extra specialne som tu nenavstivil.

Us ambasada mensie sklamanie, cakal som viac proti usa obrazkov.

Fajn bola okruzna tura z pas ghalen cez lanovku c5 k zaciatku lanovky. Jednoznacne odporucam resp aspon sa nechat vyviezt lanovkou a potom ist dole pesi.

Cs v pohode, i ked sa mi skor zdalo, ze sa chce len ukazat, ze je s cudzincom. Vsetko bolo take hrrrr.

Ubytko

Heritage hostel - 8dorm, ranajky, ac, share sprcha
Hostel na stretnutie sa s pravymi cestovatelmi (stan krajiny, irak…). Dost v oblube medzi cyklistami. Ubytko fajn, staff ako kedy podla sluzby. Ranajky vo forme svedskeho stola. Cena 4.7€

MASOULEH

Turisticka dedina vo fajn horskom prostredi. Ono podla mna to moc za navstevu nestoji, bo nic speci som na tej dedinke nevidel, ulicky plne suvenirov, restik. Avsak ak clovek ide na turu do okolia, to uz je ina pesnicka, no len bez map je to dost nahovno, i ked hlavne tahy su zakreslene.

Rudhkan castle bol fajn, len to nekonecne slapanie k nemu po schodoch kde samy predajca. No a nesmeli tu chybat kvanta ludi.

Ubytko

Spal som v predrazenom ubytku, bo som sa nechal naverbovat nadhanacom. Najst ubytko by tu vsak bol mozno problem, bo nic v latinke ani s oznacenim hostel, hotel, gh. Inak izba fajn, nemozem si stazovat.cena 1.2mil.

RAMSAR

Z tohto boli vsetci iranci napichany ale je to onicom mesto. Prakticky v meste neni nic. Lakadlom je kaspicke more. No v nom sa nik nekupal (nepocitam cvachtanie pri brehu). Plaz ziadna. Ludia sem dosli na autach a pod strommi piknikovali, nesmelo chybat kopa selfie. Mozno okolie je fajn ale moc tomu neverim. Pre irancanov je vsetko fajn, tusim na nic nepovedali, ze je zle.

Potesilo free jedlo od jednej piknikujucej rodinky.

Ubytko

Tu bol problem, bo boli akurat prazdniny. Nadhanaci pri ceste ma ubytovat nechceli, bo som cudzinec. Nakonec s pomocou miestneho som dostal polku domu. Avsak pomer cena/vykon strasny. Cena 2.25mil.

KASHAN

Prvy dojem velmi pozitivny, no ten neskor opat dokurvili ludia.

V mestecku hlinenne budovy, fajn ulicky. Ale opat ma to moc nezaujalo na to ako to kazdy ospevoval.

Podzemne mestecko strata casu. Vyhlasena zahrada tez v tomto rocnom obdobi (podla nemky), takties tour k vodopadu niasar (podla fra).

Nechal som sa nahovorit na tour k solnemu jazeru a do puste. Destinacie ok avsak co predvadzala sprievodcicka nemalo obdobu. Nuz skurvena iranska suka, co vidi len jak ludi osklbat. Neodporucam brat tuto tour resp nic cez ubytko. Radsej sa v meste dohodnut s taxi

Ubytko

Green house hostel, 3dorm, fan, share sprcha, ranajky, wifi.
V pohode na spanie ale pristup personalu tragicky. Avsak fajn nadvorie.
Ranajky nic moc. Do sprchy a na zachod sa muselo chodit cez dvor. Cena 700k r

YAZD

Konecne normalne mesto s ok ludmi. Zaujimava bola skusenost s prespanim na lavicke v parku.

Uzke hlinnene ulicky, bazar, fajn fontana. Cham tower of silence vyzera velmi pekne na fotkach ale v skutocnosti neni hodny platenia vstupneho. I ked fajn lokalita.

Ubytko

Kalout hostel, 6dorm, share sprcha, wifi, ranajky :
Jedno z mojich top, ranajky ok, staff pohodovy ale uplny plus bolo super nadvorie, genialne na relax.cena 700k r

PERZOPOLIS

Vela kriku pre nic, teda aspon pre mna. Proste len zrucaniny ala grecko.

Ubytko

Dosikoval mi ho miestny taxikar. Cely apartman za 700k r


SHIRAZ

Dalsie prijemne mesto s fajn ludmi ci uz na ubytku abo v samotnom meste.

Pekna pevnost, bazar, strieborná mesita Shahecheragh (da sa ist aj bez guida), top sight je tu ale farebna mesita Nasirolmolk Mosque. Tam to bolo naozaj pekne i ked som nevidel uplny finish (dal som prednost hkg babe a zmrzline), treba sem ist doobeda, o com vie dost ludi tak ako sa blizil finish, pribudalo viac a viac ludi.

Odporucam i park azadi. Fajn kaviarnicka na zaciatku, kolotoce a samozrejme piknikujuci ludia.

Eram garden opat zbytocna strata penez.

Mal som ist kuknut pink lake, to je asi jedine co ma mrzi, ze som z iranu nevidel.

Ubytko

Niayesh boutique hotel, 7dorm, share sprcha, wifi, ranajky
Tu som mal stastie na fajn osadenstvo. Inak fajn ubytko, ranajky svedske stoli tak parada. Cena 550k r.

ESFAHAN

Suverejne najhorsie mesto, ktoremu sa treba oblukom vyhnut. Kazdy jeden clovek ma tu s usmevom odrbaval. Ludia totalne slizky.

K samotnemu mestu. Su tu velmi pekne mosty nad riekou pre pesich.

Pesia zona sa v centre pomaličky stavia.

Okolie vank katedrali cisto nobl stvrt. Vecer sa k armenskym kostolom clovek nedostane, vsetky su za vysokymi murmi.

Naqsh-e Jahan Square velmi pekne velke namestie obklopene bazarom.

Na metro treba mat zvlast dobijatelnu karticku.

Tura k sofe fajn ale nic extra.

Ubytko

mahbibi hostel, 10dorm, share kupelka, wifi, ac, ranajky
Spanie ok ale opat nic moc staff az na jednu babu. Fajn stretko s madarom. Ranajky slabucke. Nadvorie dopohody.cena 775k r

HAMEDAN

Cierny kon. Fajn mestecko s centralnou pesou zonou. Ludia normalny.

Velmi fajn tura v okoli ganjnameh na vrch alwnd.

Jednoznacne odporucam

Ubytko

Ordibehedht hotel, singel, share kupelka, wifi v lobby, ranajky
Na prespatie ok, ranajky v pohode len problem so sprchou. Bolo si treba ist vzdy vypytat kluc na recepciu. Cena 600k r

TABRIZ

Opat mesto s normalnymi ludmi. Je tu fakt obrovsky bazar, ktory som ani cely nepresiel, prijemne miesto je i pred quajar muzeum. Park elgoli nic moc.

Bacha na metro, to tu konci uz o 20.00

Ubytko

Hotel parz no, Singel, fan, share kupelka
V pohode na prespanie. Ciste, kludne. Cena 600k r

JOLFA

Pohranicne mestecko kde nic ale absolutne nic neni. Ja som sa tu zastavil len kvoli armenskemu kostoliku Monastery of Saint Stepanos. Paradne umiestnenie v horach s peknou cestou k nemu. Mal som stastie na super rodinku co som stopol.

Taktiez bola krasna cesta k iranskym hraniciam.

Ubytko

Hotel aras, double bed, share kupelka, wifi.
Na jednu max dve noci ok ubytko, na zachod a do kupelky sa ide po vonku. Cena 500k r

NAKLADY

iran ( uai kyjev - teheran 39.8€ ) - 25dni

1€ = 151 229 r (r = iransky rial)

Doprava :
Jedlo : 13 925 000 r
Ubytko : 19.65€ + 16 129 000r
Vstupy : 17€ + 1 600 000r (vratane tour)
Ostatne : 80€ (viza) + 1 500 000r (suveniry, batohy…)

Spolu : = 39.8€ (let) + 116.65€ + 38 199 000r = cca 415€





Advertisement



Tot: 0.05s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 23; dbt: 0.0316s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb