126.den - presun isfahan


Advertisement
Iran's flag
Middle East » Iran
June 16th 2019
Published: June 18th 2019
Edit Blog Post

Na ranajky zas to iste ale ozaj dost veci na vyber. Omeleta vsak slabucka.

Prisada si ku mne hkg baba tak hned mi lepsie chutilo.

Prvy krat skusila dinku.

Po jedle spraveny check out a smer moj hlavny ciel preco som siel do tohto mesta, mesita nasir al mulk.

Opat dvojite vstupne.

Batoh nechani pri predajni listkov.

V mesite som nieco pred 8.15.

Najskor prehliadla vonkajsku, vnutra kde je suvenir shop a kvazi muzeum, no a nakoniec dnu do mesity.

Vyzuvam sa a sadam na koniec miestnosti.

Sedia tu dvaja domaci, turisti sedia na opacnej strane. Tak reku domaci vedia kade budu padat luce svetla cez farebne skla okien.

Kokot vedeli.

Postupne sa zacalo opierat slnko do skiel a na bokoch okien sa zacali vytvarat farebne pekne ukazy, tie sa neskor preniesli i na koberec.

Ludia postupne pribudali.

Nakonec sa tu zisli vsetci ludia z mojho dormu.

Navstevnici zacali robit jak zmyslov zbaveny len aby mali co najviac fotiek tohto zaujimaveho architektonickeho pocinu.

Jedna domaca tam vo farebnom svetle fotila knihu.

Dalsie zeny sa stavali k oknam a ponarali sa do hry svetiel.

Ako som to tak sledoval, uvedomil som si, ze netreba ani robit ziadne fotky, net ich je plny a i tak si ich clovek nikdy spatne nekukne, mozno tak raz za desatrocie.

Ako som sa uz chystal k odchodu tak ma odchytila hkg baba. Tak par spolocnych fotiek, zas kopa srandy. Samozrejme pozvanie na svk, co je jasne, ze nikdy nedojde a ani ja tak lahko do hkg.

Inak druha hkg baba co som v zivote stretol a opat super. Zeby tam boli top sikmacky?

Este si robime zastavku na zmrzku a rozlucka.

Povodne som rozmyslal, ze navstivim aj pink lake (z pred ubytka taxi s 2hod cakackou 700k r) ale upustil som od toho.

Na bus terminal karandish prichadzam od zadu.

Hned ma odchytava nadhanac.

Reku dockaj najskor zachod.

Na zachodoch cakacka jak keby som bol na zenskom. Este ani na jednom som nevidel pisoari.

Od zachodu ma teda nadhanac (normalna uniforma ako maju soferi busov aj s vylozkami) taha do kanclu, od zadu.

Tu hned, 500k, zlavu zlavu, 450, nakonec koncime na 400k. To mam i na listku.

Nadhanac ma bere do vip busu. Cestou mele nech mu dam neaky baksis. Nic mu nedavam.

Bus opat pohodlny, keksovy balicek nesmie chybat.

Ako sme sa priblizovali k mojej destinacii, isfahan,vonku som zahliadol i dva tazke protiletecke (?) Gulomety.

Bus zastavuje pri juznom terminali, zavahal som a nevystupil.

Nuz som sa previezol az na severny.

Tu otravny taxi ale ukludnil som ich, ze idem smer hamadan.

V budove terminalu obieham 4cestovky, ceny rovnake (570vip vs 440 normal)

Len odchody nahovno, 1430 normal a 2230 vip. Cesta okolo 6hod.

Z terminalu smerujem k metru. Znacenie poslabsie ale dostavam sa tam.

Metro fungel nove, niekde este dorabaju urcite casti. Zrejme to bolo narychlo otvorene kvoli neakej politickej kampani.

Nastava problem, kurvy tu maju len jednu linku ale treba mat na vstup pipaciu kartu resp kreditku (samozrejme iransku). To nemam a kartu si nechcem kupovat.

Ani nevim kolko stoji, bo ang nehovoria.

Jeden ujko mi ukazuje nech idem s nim k turniketu. Pipa svoju kartu a uz som dnu.

Nuz prijemny zaciatok v tomto meste.

Na metro opat dlha cakacka. Zlaty kyjev.

Vyskakujem na zastavke enghelab.

Na povrch funguje len jeden vychod, druhy este neni dokonceni.

Vonku pesia zona,ktora sa tiez dokoncuje. Chyba uz len stred.

Kopa obchodikov po stranach a kopa ludi.

Smerujem do odporucaneho hostelu mahbibi (hkg baba)

Ulice zvlastne, jak keby to nebol ani iran ale dake modernejsie komunisticke mesto

Prichadzam na ulicu kde je ubytko, ta uz normalna, plno fastfoodov a kadernictiev.

V ubytku ma sokuju cenou 7€ za dorm. Tak reku zlava pri 3nociach.

Na kalkulacke si recepcna vytukala 765. Niekam vola, oznamuje mi cenu 950k, t.j. zlavila par centov. Tak dovi. Zrazu vsak stoj stoj, co tak cena 765k.

Berem to, nechcelo sa mi v tom teple nikde inde chodit a na dorme je ac, ranajky su v cene.

Po mensom odpocinku, zistujem cenu holicov.

Hned v prvom na mna vybafne 5usd, v dalsich dvoch rovnako po 500k r.

V jednom fastfoode som neodolal beef kebabu.

Ten do seba natlaceny na lavicke v parku medzi dvoma pruhmi cesty.

Napraskany sa pomalicky presuvam na juh k mostu khaju.

Premavka velka, vodici opat jebnuty.

Most velmi pekny tehlovy s oblukami. Clovek jak keby sa prechadzal po hradbach.

V okoli kvanta ludi, niektory boli i v rieke.

Nesmelo chybat vsadepritomne fotenie ludi.

Na druhej strane pomenej ludi.

Po zotmeni velmi pekne nasvieteny.

Ludia sa v parku uz zacali rozkladat.

Chuj som nechal nadobu na vodu na izbe. Tak dobre dehydrovany.

Obchod ci kaviarnicka v parku pri rieke ziadna. Bol tam len daky stanok ale mali len chladene veci.

Juj v takej indonezii by to tu bolo napratane pojazdnymi vozikmi s jedlom, pitim ale tu nic.

No neni sa comu cudovat, ked si vsetci navstevnici nosia do parku polnu kuchynu.

Mostom pre auta, tiez pekne nasvietenom, sa vraciam na druhu stranu.

Opat nic kde by sa clovek mohol obcerstvit.

Nakonec nachadzam kaviarnicku grey cafe.

Dostat sa k nej cez vozovku umenie.

Davam caj. Malo ale bol aspon prirodny a nie sackovy.

Moja nalada je na bode mrazu.

Drbla premavka, zadne obcerstvenie ked clovek chce.

Konecne obchod na mojej ulici, kupa vody a nealko piva. To totalny humus.

Uplne lutujem, ze som neostal vo fajn shiraze a vyplatil tu hned 3noci.

Na nadvori v ubytku relax.

Prihovoril sa mi stary madar. Ten zacal svoju put v dubaji.

Cez oman dosol do iranu.

Varuje ma, ze tu ludia dost ojebavaju.

Pokec o cestovani a spanok.

Opat mix dormitory, vedla mna baba (irancanka) len v nohavickach. Hned sa mi lepsi pri tom pohlade zaspavalo.

Naklady :

2xNiayesh boutique hotel, 7dorm, share sprcha, wifi, ranajky : 1.1mil r
Vstup nasir al mulk mesita : 300k r
2kopceky zmrzliny : 30k r
Vip bus shiraz - isfahan (1045hod hamsafarco ) : 400k r
Falafel, caj na odpocivadle : 65k r
3x mahbibi hostel, 10dorm, share kupelka, wifi, ac, ranajky : 2.3mil r
Kebab beef : 330k r
Caj (grey cafe): 80k r
Nakup : 60k r


Advertisement



Tot: 0.037s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0223s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb