113.den - masouleh


Advertisement
Iran's flag
Middle East » Iran » North
June 3rd 2019
Published: June 12th 2019
Edit Blog Post

Noc v pohode.

Zbieham dole k parkovisku kde v obchodiku kupujem neaky proviant na ranajky.

Odtial smer vodopad.

Podla mapy mam ist po ceste pre auta, no znacenie ma taha do kopca.

Sledujem 3domacich.

Nakonec k hlavnemu vodopadu nejdem ale slapem do kopca.

Podla mapy idem smer neake vrcholy, sledujem furt chalanov.

Dostavam sa na plosinku, kde pod stromami je par stanov

Stupanie pokracuje, oproti mne ide familia.

Klasika, nik tu nezdravi.

Chalani si davaju pauzu, cul je to len na mne.

Ale idem stale vo vyslapanej cesticke.

Pekny vyhlad na dedinku na jednej strane a vysoke hory na druhej. I tu je na niektorych este trocha snehu.

Obcas stretnem i dake kravy, ci pasucich sa konov.

Rozcestnik, mapa vravi vpravo, preslapana cesticka vlavo.

Idem vlavo, v kopci domcek a okolo neake plodiny.

Pokracujem po fajn cesticke lesom, predbieham dalsich ludi.

Cesticka sa neskor napaja na cestu v mape.

Je tu dost roznych chodnikov.

Davam pauzu v tieny. V doline dalsi domcek a tiez neake policko, kone ci kravy.

Z chodnika nadomnou kricia traja ludia.

Ok tak sa odpajam z cesty co mam na mape a zacinam ich sledovat, sak sa len hadam volade dostanem.

Neskor ich predbieham, potom ma dobiehaju.

Jeden starsi panko a dvaja mladici, ang nevedia.

Spociatku som myslel, ze si chalani najali ujka nech ich sprevadza na daky vrchol.

Neskor vdaka rukam a noham zistujem, ze su to pastiery a idu na salas prespat.

No nevadi, pojdem s nimi este take dve hod a potom sa vratim.

Pokracujeme lesom, zrazu sa tu objavia dve kravy.

Prichadzame k plotu s ostnatym drotom. Je tu drevenna branka, otvorena.

Ocitame sa na velkej luke ( Gasht Rodkan Protected Area).

Nadherne hory okolo. Hotova rozpravka.

Klesame k malej rieke, po kamenoch ju prekracujeme.

Pastieri si davaju pauzu, ja stupam po luke par sto metrov vyssie

Vyvalenie sa do travy a nasavanie slnecnych ostrych lucov.

Po driemany este kusok stupam k prvemu salasu.

Pofotene ovce,kravy, kone a psi.

Vyzeralo to genialne.

Este som rozmyslal ci pokracovat dalej dovrchu ale nie, idem nazad.

Prichadzam k plotu a tu ma napada, ze vybehnem hore na kopec.

Nie najvyssi ale pekny vyhlad.

No ked som uz hore, idem trosku po hrebeni.

Zrazu ma napada debilny napad. Preco sa vracat a obchadzat celu horu ked mozem ist krizom.

Dole vidim vychodeny chodnicek tak cesta isto bude.

Zacina strme klesanie.

Sem tam horske kvety.

Prichadzam na chodnicek, no kokot, je to len asi 10m pas.

Nuz idem na verim v boha dole, objavuje sa tu plot. Super.

No nebolo to super, bo som sa dostal k ostremu zrazu, tadeto cesta nevedie.

Kusok nazad a klesanie cez les.

Najskor pohoda, no neskor opat dost strme klesanie, skaly, opat no way.

Mensie vracanie sa a opat dole.

Sucham sa po listoch, idem panneskym lesom.

Hra na bearsa alebo jak sa vola.

Opat skaly, trosku lezenia, voda a zas strme klesanie, idem po zadku.

Konecne narazam na vyslapany chodnik.

Davam sa dolava, bo tam klesa.

Chodnik je vyslapany ale nie od cloveka ale od dobytka.

Prichadzam na neake pole s neznamou rastlinou, je tu toho kopa.

Stracam chodnik, tak idem len za sipkou, od povodnej trasy som len 400m.

Vynaram sa pri prvom domceku kde sa povodne delila cesta.

Obyvatelia ma hned pasuju za rusa, tak ako zatial vsetci co som stretol.

Uz po znamej ceste klesanie do dediny.

Zrada, pod nohou sa mi uvolnuje skala. Okamzite naberam rychlost dole kopcom.

Tri moznosti ako spomalit, vlavo, vpravo pokracovat behom po uzkej cesticke s rizikom potknutia sa alebo skoncit v strede v kriku.

Berem poslednu moznost a skacem do kriku.

Trochu pooskierany ale pohoda.

Nie a nie sa zdvihnut.

Nakonec prichadzam k vodopadu. Cestou stretnuti konsky nosici.

Vodopad uplna blbost vytvorena betonovou priehradou.

Par ludi tu piknikuje, nechyba vodna fajka.

Pri vodopade je i restika. Davaju tu i jedlo.

Casnik mi ukazuje menu, ja ukazujem na babu co je obdalec.

Umytie sa a supnuta do seba cola.

Po 6hod (hruby cas) a 13km v nohach konecne do seba davam obed.

Ryza, dve placky z mleteho masa a k tomu taky loksovy chleba (na hrubku)

Po jedle to idem vyplacat do budky, tam ukazujem fotku co som jedol a smer ubytko.

V obchodiku dole nakup vody, nanuku a velkej coly. Dal som mu 100k a tak ako rano (50k) mi opat vydal 3k. Takze zas ma ojebali. A to sa kazdy rozpliva nad tym jaky su irancania priatelsky, ano su ale su to kurvy vymdrane co cloveka s usmevom ojebu a este sa tvaria ako najlepsi kamosi a pytaju sa ako sa im paci tato krajina. Hovorim cul o predajcoch, taxikaroch,nie o normalnych ludoch.

Na ubytku sprcha, teraflu,opratie veci a spanok.

Hrdlo ma furt boli,hlavne ked prehltam.

Po odpocinku smer dedinka.

Ciel nudlova polievka a caj na peknej terase na namesticku.

Podarila sa len polievka, caj im dosol a ostatne vedla podniky boli uz plne.

Polievka fajn, len taka divna chut jak keby som jedol mentolovy cukrik (neskor zistene, ze problem je v mojom chorom hrdle).

Pri plateny zrejme opat ojeb, ked som dal 100k a kokotko len thank you a zacal sa usmivat. Nepodarilo sa mi odsledovat kolko platili ostatny.

Zbehnutie dole k rieke.

Nabrezie este v rekonstrukcii.

V jednom suvenirovom shope som chcel pohladnice ale nechapali.

Pred miestnou pekarnickou obrovska rada na miestny chleba.

V uliciach kopa ludi.

Pri rieke si tak sedim, pisem dennik, ked ku mne dosla iranska rodina.

Ang vedela len zena chalana co sa chcel zhovarat.

Klasicky sa postazovali na vladu, zistovali ako sa mi paci krajina.

Odporucili mi navstevu mashad (to su uz druhy ludia som dnes odtial stretol).

Pokec o vselicom.

Okolo 23/00 smer ubytko. To som mal opat problem najst.

Pred ubytkom majitelka. Mini pokec (ang moc nevedela), vravim jej, ze rano startujem o 7,30 tak kedy mi da pas. No problem, morning.

Zvesenie pradla, teraflu a spanok.

Dnes som to dobre posral s turou ale bolo to fajn, ak nepocitam cestu nazad.

naklady :

Nakup : 47k r
ryza, mlete maso, chleba, cola 0.3l : 365k r
Polievka : 100k r
Nakup : 97k r


Advertisement



Tot: 0.65s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 45; dbt: 0.3201s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb